Το μόνο αληθινό κακό

Ούτε η φτώχεια,ούτε η πείνα, ούτε η αρρώστια, ούτε ο πόνος, ούτε ο πόλεμος, ούτε ο θάνατος είναι αληθινά κακά.

Αληθινό κακό είναι μόνο η αμαρτία, γιατί μόνο η αμαρτία μπορεί να χωρίσει την ψυχή από τον Θεό, στην Αιωνιότητα…

Αββάς Ισαάκ

Καλή Μεγάλη Τεσσαρακοστή!

64 σκέψεις σχετικά με το “Το μόνο αληθινό κακό

  • Μάρτιος 3, 2010, 1:27 μμ
    Permalink

    POLY WRAIO AYTO POU EIPE O AGIOS ABBAS ISAAK…………
    TELIKA…TI HMAS/YMAS XWRISEI APO TON XRISTO? MONO H AMARTIA.
    OMWS H FOTO DEN MOU ARESEI KATHOLOU……….SYGNWMH…
    MOU THYMIZEI THRILLER/EFIALTH…ME TROMAZEI…

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 4, 2010, 7:59 μμ
    Permalink

    Έχετε την παραπομπή για το κείμενο του αββά Ισαάκ; Σε ποιο λόγο του γράφει τα παραπάνω;

    Φαίνεται περίεργο να λέμε ότι ο πόλεμος δεν είναι κακό, τη στιγμή που ο π.Σωφρόνιος γράφει ότι ο πόλεμος είναι η μεγαλύτερη από όλες τις αμαρτίες καθώς κάνει εκατομμύρια ανθρώπους συμμετόχους σε φονικά.
    Περίεργο είναι και επειδή ο αββάς Ισαάκ έλεγε ότι ο άνθρωπος του Θεού δεν αντέχει να δει το παραμικρό κακό στη φυση , και πονάει και κλαιει για τα παθήματα , τις αδικίες, τις αρρώστιες, τον θάνατο, την πλάνη τών ανθρωπων και όχι μόνο.

    Κι να θελήσουμε να αναφερθούμε στους κεραυνούς των Πατέρων κατά των πλουσίων και ισχυρών θα γεμίσουμε τόμους ολόκληρους!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 4, 2010, 8:08 μμ
    Permalink

    Δεν την έχουμε την παραπομπή. Θέλει ψάξιμο.
    Η φράση είναι απόδοση στα νεα ελληνικά από τη Σαλογραία(http://salograia.blogspot.com)όπως τη θυμόμουν από κάπου — που σε μετάφραση πάλι τη διάβασα εδώ και χρόνια…
    Ο Αββάς Ισαάκ τονίζει τη λέξη α λ η θ ι ν ό.
    Αληθινό κακό είναι μόνο η Αμαρτία ως ενσυνείδητη επιλογή, ως βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, ήτις ουκ αφεθήσεται εις τον αιώνα…
    ΟΛΕΣ οι άλλες αμαρτίες, και οι δυστυχίες, όσο φαινομενικά τρομακτικές και αν είναι, δεν μπορούν να χωρίσουν την ψυχή από το Θείο έλεος…στον αιώνα.
    Θυμίζω τη φράση του Αγίου Χρυσοστόμου:
    -Τον εαυτόν μη αδικούντα, μηδείς παραβλάψαι δύναται, τουτέστιν, ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΛΑΨΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΝ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ -ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ- ΔΕΝ ΤΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ…(σε ελεύθερη απόδοση)
    Βλέπε και το Αββά ληστή τον άγιο Μωυσή τον Αιθίοπα του οποίου σώζεται ακέραιο το άγιο λείψανο επί αιώνες(το έχει προσκυνήσει φίλος μου)
    Η ψυχή του αγίου Μωυσή και από φόνους, ίσως και από βιασμούς, καθάρθηκε με τη ΜΕΤΑΝΟΙΑ…
    ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ…

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 4, 2010, 10:13 μμ
    Permalink

    Εφόσον δεν υπάρχει παραπομπή, η αξιοπιστία του συγκεκριμένου αποσπάσματος ελέγχεται, μέχρι να δούμε τι πράγματι λέει ο άγιος.

    Οι αντιρρήσεις μου για ανάλογες αναφορές σε πατερικά κείμενα , είναι ότι χρησιμοποιούνται κάποιες φορές για να δικαιολογηθούν οι κακουργίες τών εξουσιαστών εναντίον των πτωχών κι αδικημένων και να αποτραπούν οι δίκαιες και σύμφωνες με το ευαγγελικό πνεύμα αντιδράσεις σε αυτές τις πρακτικές.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 5, 2010, 1:04 πμ
    Permalink

    Φιλε Μisha,για να δουμε τι πραγματικα λεει ενας αγιος, θελει αρχικα να ειμαστε συντονισμενοι στο πνευμα του και να κινουμαστε στις συχνοτητες του.Αλλιως τα ρηματα τα κανουμε ιδελογηματα και καταφυγια ιδεων και τοτε πιασ το αυγο και κουρευτο,ποιος εχει δικιο και ποιο ειναι το ευαγγελικο πνευμα!
    Σου μιλει ο δασκαλος του σχολαστικισμου!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 5, 2010, 11:25 πμ
    Permalink

    ΜΙSHA μου
    δεν έχετε παρά να διαβάσετε την παλιά πρώτη έκδοση του αββά Ισαάκ, από τον οίκο Παπαδημητρίου, νομίζω…αν το διαβάσετε προσεκτικά όλο, -όπως έκανα με ζήλο στη νεότητά μου, και είχα εκπλαγή απο τη φράση- κάπου θα το βρείτε…
    -Οι δρόμοι μου, δεν είναι σαν τους δρόμους σας, λέγει Κύριος Σαβαώθ…εμείς τον πήραμε τον Κύριο της Δόξης και τον καταντήσαμε σαν τα μούτρα μας…

    Καλημέρα ΑGAPHHHHH!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 5, 2010, 2:07 μμ
    Permalink

    KALHMERA SALH MAS………..!!!!!!!!!!!!!!
    ANASTASIMA FILIA!
    ME ARESOUN OSA GRAFEIS!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 5, 2010, 2:48 μμ
    Permalink

    Τώρα σοβαρά, σας χρειάζονται οι παραπομπές, οι θεολογικές ερμηνείες και η πολύχρονη μελέτη τόμων για να διακρίνετε την εννοιολογική διαστροφή αυτού του λόγου;

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 5, 2010, 11:51 μμ
    Permalink

    DIASTROFH??????OUF!!!NA KSERATE TI VLEPOUN TA MATIA MOU TELEUTAIA APO RASOFOROUS,…………SYNEXEIA KRAUGAZW STON KYRIO=KRATA ME NA MH SOU FYGW……………….

    NA PROSEUSTE GIA MENA GIATI TRELENOMAI.
    EYXARISTW
    EULOGHSON+

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 1:26 πμ
    Permalink

    Ποιος τρελαίνεται;
    Ξέρεις γιατί τρελαίνεσαι;
    Διότι σκέφτεσαι.
    Σταμάτα να σκέφτεσαι!

    Σταμάτα να κρίνεις.
    Σταμάτα εσωτερικά να κατακρίνεις.
    Λοβοτομήσου πνευματικά, δια της αδιαλείπτου νοεράς προσευχής αλλιώς…ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΩΤΗΡΙΑ…ΜΕ ΖΟΥΡΛΟΜΑΝΤΥΕΣ ΘΑ ΣΕ ΠΑΝΕ ΣΤΑ ΨΥΧΙΑΤΡΕΙΑ παρέα με μένα! 🙂

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 1:51 πμ
    Permalink

    Μα να σας πω αγαπητέ κ. Τίτε και τη δική μου αμαρτία.
    Επειδή των αρχαίων Ελλήνων το ρητό «ουδέν κακόν αμιγές καλού» μ αρέσει, σας λέγω πως απ τα θετικά επακόλουθα του διαχωρισμού Εκκλησίας και Κράτους, θα ήταν ο παράλληλος διαχωρισμός αμνών και εριφίων, αφού μάλλον πολλοί θα εγκαταλείψουν το επάγγελμα, προς τέρψιν και θλίψη ταυτόχρονα, των ελαχίστων λειτουργούντων την Εκκλησία του Χριστού. ¨Η τουλάχιστον αν δε φύγουν αυτοί, θα σταματήσουν να χρίζονται περισσότεροι καημένοι άνθρωποι. Κι ο Θεός να λυπηθεί κι αυτούς κι εμάς, αν είναι δυνατόν.

    Αγαπητέ Κ. Πέτρο, ευχαριστώ για τον κόπο που κάνατε να γράψετε την απάντηση στο, : «σεξ, ηγούμενος και Θεία Μετάληψη».
    Μόλις βρω την ευκαιρία θα σας γράψω και εγώ τις απόψεις μου.
    Ως προς δε το παραπάνω, ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος, όπως όλοι οι Άγιοι Πατέρες κάνουν, τοποθετεί την αμαρτία ως γενεσιουργό αιτία, όλων των κακών της ανθρωπότητας, όχι απο ηθικοπλαστικής, ή καθωσπρεπιστικής άποψης, αλλά ακριβώς καθαρά οντολογικουπαρξιακής.
    Αλλά περισσότερα για το τελευταίο, τα αφήνω για το άλλο ποστ.-

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 1:54 πμ
    Permalink

    Αμάν, είχα ήδη στείλει και δεν πρόλαβα να διαβάσω Σαλογραία…, αλλιώς θα είχα σιωπήσει αγαπητή μου. Έχεις δίκιο, αλλά που να το βρεις.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 1:34 μμ
    Permalink

    SWSTA….PREPEI NA PROSEYXOMAI…MONO..-
    EXETE APOLYTO DIKIO…
    NA EYXESTE NA PAPSW NA SKEFTOMAI,NA APORW,NA VLEPW,NA ANTILAMVANOMAI+NA M ENOXLEI H YPOKRISIA.
    SYGNWMH
    EXETE APOLYTO DIKIO.
    METANOIA BAZW SE OLH TH PLASH.
    DI EYXWN OLWN SAS NA PAPSW NA YPARXW-APLA NA LEW THN EYXH,ADIALLEIPTWS+

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 2:14 μμ
    Permalink

    @ Σαλόγραια

    Είναι συνηθησμένη η επωδός «μη σκέφτεσαι», «η σκέψη είναι ο εχθρός», «με τη σκέψη δε θα κερδίσεις αυτό που έχεις ανάγκη».
    Είναι συνηθισμένη σε όλα τα θρησκευτικά συστήματα, λίγο ως πολύ (και στα πολιτικά συστήματα χρησιμοποιείται κατά κόρον με πλάγιο τρόπο, αλλά δεν προβάλλεται).

    Αυτό το θεωρώ διαφθορά του πνεύματος (εξαπάτηση), όπως υπάρχει η οικονομική διαφθορά, η πολιτική, η ηθική κ.λπ.

    Να πω τις σκέψεις μου γι’αυτό.

    Η επίλυση προβλημάτων και συγκρούσεων είναι κεντρικό θέμα στη ζωή μας.
    Ο άνθρωπος θέλει να λύνει τα προβλήματά του:
    1. με τρόπο βέβαιο (να τον εξασφαλίζει)
    2. με τρόπο οριστικό (όχι πολλές παράμετροι)
    3. η επίλυσή τους να έχει προσωπικά αποτελέσματα στον ίδιο.

    Με τη θρησκευτική σκέψη (που επαναλαμβάνω ότι έχει εξίσου και πολιτικές εφαρμογές) ο άνθρωπος θέλει να υπερβεί τα τραγικά προβλήματα της ζωής.

    Να υπερπηδήσει με μαγικό τρόπο την αδυναμία του, τους φυσικούς περιορισμούς του.

    Γνωρίζει ο άνθρωπος ότι με τη λογική του και τις δυνάμεις του (εκπαίδευση, καλλιέργεια, συνεργασία, οργάνωση, ηθική συνέπεια) αυτά που μπορεί να αλλάξει είναι λίγα καθε φορά και οι αλλαγές στο χρόνο υπερβαίνουν πολύ τα προσωπικά του χρονικά όρια.
    Αυτό από μόνο του είναι τραγικό.

    Ο άνθρωπος θέλει την αλλαγή εδώ και τώρα. Να την ζήσει ο ίδιος, να την γευτεί.
    Ακολουθεί λοιπόν, όποιον του υποσχεθεί αυτή την προσωπική ανταπόδωση (θρησκευτικούς και πολιτικούς ηγέτες – λαϊκισμός, δόγματα και θεωρίες).

    Ο άνθρωπος μέσα από τη θρησκευτικότητα προσπαθεί να υπερβεί οριστικά τα προβλήματά του («το κακό», το άγνωστο).
    Με τη χρήση της λογικής δεν μπορεί να το καταφέρει αυτό με άμεσο και βέβαιο τρόπο, οπότε αναγκαστικά αναπτύσει τη θεολογία, διαστρέφει δηλαδή τις παραμέτρους και τις έννοιες που του φταίνε.
    Όταν βλέπει το εμπόδιο το ονομάζει αλλιώς.
    Οι λειτουργίες που δεν μπορεί να εξηγήσει αποκτούν διαστάσεις υπερβατικές, ερμηνείες παράλογες.
    Έτσι αισθάνεται ότι έχει τον έλεγχο (Ο Δίας ρίχνει τους κεραυνούς, τα δαιμόνια προκαλούν την κώφωση κ.λπ.).
    Μπορεί να μην έχει λύσει το πρόβλημα, το έχει όμως ξεπεράσει, γιατί έδωσε οριστική και αμετάκλητη απάντηση. Κατέχει την Απόλυτη Αλήθεια. Δεν τίθεται κάτι υπό αμφισβήτηση.
    Οπότε μπορεί να αισθανθεί ασφάλεια. (Από τα πιο σημαντικά τελικά στη ζωή μας, από τους πιο βασικούς λόγους που μας κατευθύνουν στο τι επιλογές θα κάνουμε.)

    Το πρόβλημα μπορεί να παραμένει καταστροφικό, είναι όμως γνωστό, το έχει ονομάσει, έχει δημιουργήσει τα μαγικά τελετουργικά για να «διώχνει το κακό», να ξορκίζει το άγνωστο.

    Η μηχανιστική αυτή είναι αναγκαστική για όλα τα θρησκευτικά συστήματα.
    Έχεται σε σύγκρουση με την πνευματική εξέλιξη. Στομώνει και μπλοκάρει την αναζήτηση, την έρευνα, την βελτίωση των νοητικών σχημάτων, την αμφισβίτηση των στερεοτύπων.

    Ιστορικά παρατηρούμε ότι όσο πιο μεγάλη αξία παίρνει η δογματική και θρησκευτική ερμηνεία (οντολογική ερμηνεία) του κόσμου, τόσο σε πιο μαύρα σκοτάδια πέφτει ο πολιτισμός.

    Παρατηρούμε επίσης, ότι τελικά όλες τις κατακτήσεις του πνεύματος, αναγκάζεται ο θρησκευτικός τρόπος σκέψης εκ των υστέρων να τις ενσωματώσει, να τις θεολογικοποιήσει.
    Στο βαθμό που μπορεί, θα τις πολεμίσει, θα τις απαξιώσει ή θα τις διαστρέψει.
    Πρέπει αναγκαστικά όμως να διατηρήσει την θέση του απόλυτου στα μάτια των πιστών, κι αυτό τελικά δεν είναι δύσκολο.
    Πάντα θα υπάρχουν τα κενά στη γνώση, που θα καλύψει με μαγικές ερμηνείες.

    Αν και όσα προβλήματα λύσαμε μέσα στην ίστορία, τα λύσαμε με την αλλαγή νοητικών μοντέλων, την συλλογιστική και την έρευνα, πάντα θα μένουν προβλήματα για να τα απαντά η «υπερβατική» μαγική θεολογική σκέψη.

    Εννοείται πώς όλο αυτό που αναλύω είναι γνωστό από αρχαιοτάτων χρόνων.
    Ο λαϊκίστικος και μαγικός – θρησκευτικός τρόπος σκέψης όμως είναι πολύ πιο ισχυρός, γιατί είναι πολύ πιο εύκολος και προσβάσιμος στον μέσο άνθρωπο.
    Αν δώσεις λύση σε έναν απλό άνθρωπο για να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του, δεν τον ενδιαφέρουν οι λεπτομέρειες. Τον ενδιαφέρει ότι πλέον δε θα ασχοληθεί με το πρόβλημα.
    Είναι θέμα οικονομίας.
    Π.χ. αν του δώσεις τα χρήματα που του λείπουν, δεν τον ενδιαφέρει που τα βρήκες, τον ενδιαφέρει ότι έχει λύσει ένα πρόβλημα στο τώρα του.

    Εδώ θα μπορούσα να αναλύσω τους παραλληλισμούς που υπάρχουν στα άλλα είδη διαφθοράς (εξαπάτησης), όπως π.χ. στην κρατική διαφθορά.

    Όσο πιο έντονη είναι η κυριαρχία του θρησκευτικού τρόπου σκέψης σε ένα λαό, τόσο περισσότερο δεν εμπιστεύεται τον ορθολογισμό, την οργάνωση και τη συλλογιστική συνέπεια.
    Τόσο πιο συχνά και μεγαλύτερα είναι τα προβλήματα κρατικής και οικονομικής διαφθοράς.
    Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που τα κράτη που έχουν μεγάλο βαθμό διαφθοράς δεν μπορούν (δεν υπάρχει η πραγματική λαϊκή βούληση) να την καταπολεμήσουν.
    Ακόμα και οι πολίτες που είναι τα θύματα στην υπόθεση, μπορεί να αντιδρούν, μέσα τους όμως έχουν εσωτερικεύσει το ίδιο μοντέλο.
    Απλά θα ήθελαν να είναι στη θέση του θύτη, να συμμετέχουν και να κερδίζουν κι αυτοί από τη διαφθορά.

    Αυτό είναι το παράδοξο που δημιουργεί ο πολωτικός θρησκευτικός τρόπος σκέψης.
    Εκεί που θεωρείται ότι πρυτανεύουν οι υψηλότερες αξίες, εκεί παρουσιάζεται τελικά ο παραλογισμός και η παράνοια.

    Το νοητικό μοντέλο περί Απόλυτης Αλήθειας, περί απόλυτου καλού, δεν δίνει ποτέ χώρο στη μετριοπάθεια, την ψυχραιμία, τη μελέτη του σχετικού, την ελευθερία της σκέψης.
    Δίνει μόνο χώρο και επιτρέπει την ύπαρξη (για να μην πω ότι εκβιάζει) του απόλυτου κακού.
    «Όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας.»
    Και «ο σώζον εαυτόν σωθήτω.»

    Αυτά όσον αφορά στη μελέτη για τα νοητικά μοντέλα και τα στερεότυπα της ιδέας που μας μεταφέρατε, αγαπητή Σαλόγραια.

    Αλλά εμάς τι μας νοιάζει;
    Μπορούμε να δίνουμε εύκολες και γρήγορες θεολογικές απαντήσεις;
    Είναι σταθερές οι θρησκευτικές πεποιθήσεις μας;
    Αποφεύγουμε την ανασφάλεια των αμφισβητήσεων και των αλλαγών;
    Αυτό είναι το ζητούμενο για ένα θρησκευόμενο λαό.

    Για όλα φταίει η αμαρτία, ως γνωστόν.
    Τι σημασία έχει που θα πεινάσουν τόσοι συμπατριώτες μας με τη νέα οικονομική κρίση;
    Θα κερδίσουν με την φτώχια και τον πόνο τον παράδεισο…

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 3:00 μμ
    Permalink

    Ρε Τίτο, ούτ ο Πέτρος να σουν δε θα τα λεγες σαν κι αυτόν έτσι όμορφα
    Και είσαι και ανορθόγραφος σαν κι αυτόν. Τι γίνεται μπας κι είστε σιαμαίοι ρε παιδιά και για σένα δε ξέρω, αμ για τον άλλο που ναι και δάσκαλος να πάρει και διδάσκει τα παιδάκια του κόσμου Ελληνική Ορθογραφία, τι να πούμε τώρα.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 3:48 μμ
    Permalink

    Τι ουσιαστική παρέμβαση!
    Έτσι, για να αποδείξουμε ότι μπορούμε να εστιάζουμε στα ουσιώδη!
    Ότι δεν τρωγόμαστε απλά για το αλληλοφάγωμα…

    Όσα αναφέρω είναι αδιάφορα και μόνη αξία κι ενδιαφέρον έχει ο σχολιασμός της ορθογραφίας;
    Σας είναι αρκετό;
    Μένετε ικανοποιημένος;
    Επιστρέφετε ασφαλής, έχοντας εξοντώσει τον εχθρό, στο κάστρο σας;

    Δεν είμαι όμως ο εχθρός σας, όπως κι εσείς δεν είστε ο εχθρός μου.

    Αν ακολουθώντας κάποιο νοητικό μοντέλο με ορίζετε ως εχθρό, πρέπει να βρεθεί ο εύκολος και γρήγορος τρόπος να με απαξιώσετε, να αφοπλιστώ, να μην αποτελώ κίνδυνο.
    Να απαξιωθεί το πρόσωπο.

    Ο διάλογος και η ανταλαγή απόψεων, η σκέψη και οι συλλογισμοί δεν έχουν καμία αξία, μπορούν να διαλανθάνουν της προσοχής μας.
    Η συμμόρφωση μετράει.

    Διατηρώ την ελπίδα ότι αυτό δεν είναι αρκετό για όλους, είναι όμως συνηθισμένο.

    Υ.Γ.
    Όντως, μπορώ ανά πάσα στιγμή να γράψω την οποιαδήποτε λέξη με τον οποιονδήποτε ορθογραφικό συνδυασμό.
    Είμαι δυσορθογράφος από παιδί και αυτό δεν έχει να κάνει με την προσωπική μου μελέτη.
    Αν πραγματικά σας προβληματίζει το κατα πόσον κάποιος δυσορθογράφος είναι δυνατόν να είναι δάσκαλος, ενημερωθείτε καλύτερα για το ποιος είναι ο στόχος της αγωγής.
    Πληροφοριακά, ακριβώς λόγω της δικής μου δυσορθογραφίας, οι μαθητές μου γίνονται εξπέρ στην ετοιμολογία και την ορθογραφία.

    Κάτι επί της ουσίας, όμως, έχετε να πείτε;

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 4:02 μμ
    Permalink

    Την ετυμολογία π.χ. άνετα θα την χράψω και με «οι» και με τρία ταφ, όπως βλέπετε.
    Φρικάρετε ελεύθερα!
    😉

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 4:02 μμ
    Permalink

    Aγαπητή μου Σαλογραία
    Τα κείμενα του αββά Ισαάκ τα φυλλομετρώ από παιδί σχεδόν.
    Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχω κάποια βιωματική σχέση με τα περιγραφόμενα υπό του μεγάλου πατρός , αλλά μια ψιλή γνώση του περιεχομένου και του ύφους γραφής των κειμένων του νομίζω ότι κατέχω.

    Ολα τα ασκητικά του αββά Ισαάκ υπάρχουν εδώ:
    http://isaakosyros.blogspot.com

    Όποιος θέλει μπορεί να τα ερευνήσει να δει αν ο άγιος γράφει κάπου ότι «..ούτε ο πόλεμος είναι αληθινό κακό, παρά μόνο η αμαρτία».

    «Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;» αναρωτιέται ο Μέγας Βασίλειος, κι εγώ μαζί του …

    http://www.imsamou.gr/keimena2.php?id=33

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 5:31 μμ
    Permalink

    Το έχω πει εγώ ότι όπου Πέτρος και μάλαμαααα!
    🙂
    Με κόλλησες στον τοίχο με την ευγένεια και τον ορθολογισμό σου Πετράκο μου…δίπλα μου είναι κι ένας σκύλος χειρουργημένος…τι να σου πώ…δεν έχω το σθένος να σου γράψω και γω άλλο ένα κατεβατό, αλλά θα το κάνω προσεχώς…όταν ηρεμήσω…ίσως και από το δικό μου μπλογκάκι…μου δίνεις θέμα…
    Σ’ ευχαριστώ, περιστεράκι μου! 🙂
    Να είσαι πάντα καλά!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 6:58 μμ
    Permalink

    Αγαπητή Σαλόγραια,

    θα περιμένω με ενδιαφέρον τους προσωπικούς σας συλλογισμούς.
    Με συγκινεί που όχι μόνο δεν τοποθετήστε απέναντί μου με το γνωστό πολεμικό τρόπο, αλλά και δεν συγχέετε την πιθανή διάσταση απόψεων με προσωπική επίθεση.

    Τι έχει το σκυλάκι σας?
    Πρέπει σύντομα να πάω και τον δικό μου για ένα τσεκαπάκι γιατί γέρασε ο βρωμοσκυλάκος μου 😀

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 8:12 μμ
    Permalink

    ΑΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ…..ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΘΑ ΠΑΜΕ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΝ ???? ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΓΡΡΡΡΡΡΡΑΑΑΑΜΜΜΜΜΜΑΑΑΑΤΤΤΤΗΗΗΗΗ!!!
    ΟΚ?
    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ….
    ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΑΣ ΒΑΖΩ…
    ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΦΡΙΚΑΡΕΙ ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΒΕΕΡ….ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ Η ΩΡΘΩΓΡΡΑΦΦΦΥΕΙΟΙΑ!!!!
    ΕΛΕΟΣ!
    ΑΙΛΑΙΩΣ.
    ΟΚ?

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 8:14 μμ
    Permalink

    ΤΟ ΟΝΟΜΑ=ΟΧΙ ΜΙΛΟΣΕΒΙΤΣ=ΤΙ ΕΣΤΙΝ?
    ΔΙΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΟΣ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΝΤΙΠ ΓΙΑ ΝΤΗΠ ΧΑΖΟΣ —ΘΕΟΧΑΖΟΣ!!!!!!!!
    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ+

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 9:05 μμ
    Permalink

    Προς Πέτρο
    ο σκύλος χειρουργήθηκε για στείρωση…
    θα τα πούμε προσεχώς…

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 9:36 μμ
    Permalink

    ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΡΕΛΑ ΤΟ ΑΛΑΛΟΥΜ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ…

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 11:04 μμ
    Permalink

    Aγαπητή μου Σαλογραία

    Τα κείμενα του αββά Ισαάκ τα φυλλομετρώ από παιδί σχεδόν.
    Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχω κάποια βιωματική σχέση με τα περιγραφόμενα υπό του μεγάλου πατρός , αλλά μια ψιλή γνώση του περιεχομένου και του ύφους γραφής των κειμένων του νομίζω ότι κατέχω.

    Ολα τα ασκητικά του αββά Ισαάκ υπάρχουν εδώ:
    http://isaakosyros.blogspot.com

    Όποιος θέλει μπορεί να τα ερευνήσει να δει αν ο άγιος γράφει κάπου ότι «..ούτε ο πόλεμος είναι αληθινό κακό, παρά μόνο η αμαρτία».

    «Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;» αναρωτιέται ο Μέγας Βασίλειος, κι εγώ μαζί του …

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 11:05 μμ
    Permalink

    Aγαπητή μου Σαλογραία

    Τα κείμενα του αββά Ισαάκ τα φυλλομετρώ από παιδί σχεδόν.
    Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχω κάποια βιωματική σχέση με τα περιγραφόμενα υπό του μεγάλου πατρός , αλλά μια ψιλή γνώση του περιεχομένου και του ύφους γραφής των κειμένων του νομίζω ότι κατέχω.

    Ολα τα ασκητικά του αββά Ισαάκ υπάρχουν εδώ:
    http://isaakosyros.blogspot.com

    Όποιος θέλει μπορεί να τα ερευνήσει να δει αν ο άγιος γράφει κάπου ότι «..ούτε ο πόλεμος είναι αληθινό κακό, παρά μόνο η αμαρτία».

    «Ως πότε θα είναι παντοδύναμο το χρήμα, η αγχόνη των ψυχών, το αγκίστρι του θανάτου, το δόλωμα της αμαρτίας; Ως πότε θα κυβερνά ο πλούτος, η αιτία των πολέμων για τον οποίο κατασκευάζονται όπλα και ακονίζονται ξίφη;» αναρωτιέται ο Μέγας Βασίλειος, κι εγώ μαζί του …

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 6, 2010, 11:35 μμ
    Permalink

    LWLAAAAAAAAAAAAAAA NA ENA MHLO!!!!!!!!!!!!!
    XAXA!!!! NASAI KALA!!!!!!!!!!!!! M’EKANES KAI GELASA!!!!!!!!!DIOTI TELEUTAIWS EXW KAI SUPER KATATHLIPSHN!!!!!!!!!!!!!!!!

    MATS MOUTS!!!!!!!!!!!!!!!!!
    H TRELLH AGAPH TOU TITOU!!!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 7:38 πμ
    Permalink

    Τέκνον Τίτε
    το …λώλα είναι συντετμημένος τύπος από το απολωλυία ….
    Να ΓΕΛΑΣ.
    Έχουμε κατασκευαστεί για να ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ και όχι για να χουμε καταθλιψάρες του Κερατά…
    (αυτό θέλει ο… Κερατάς.
    ΜΗΝ του κάνεις τη χάρη…πάρτο και εγωιστικά ρ’αδερφέ…κάντονε να πλαντάξει με τα χάχανά σου…να φύγει μακριά ο Χαμένος!)
    Αυτός ειναι ο ΧΑΜΕΝΟΣ.
    Εμείς οι ελπίζοντες στο ΧΡιστούλη είμαστε εις οδόν Σωτηρίας και ας μας τυχαίνουν συνέχεια στραβές και ανάποδες…
    Ο ΤΟΛΜΩΝ ΝΙΚΑ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΝΙΚΑ ΕΠΙΣΗΣ- ΤΗ ΔΥΝΑΜΕΙ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ- ΑΜΗΗΗΝ!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 4:47 μμ
    Permalink

    @ σαλόγραια

    Θαρρώ ότι η διεύθυνση του βλογακίου σας είναι με «s»,
    όπώς λέμε στο χωριό μου blogspot κι όχι blogpot, όπως γράφετε.

    Ισχύει;
    Το εντυπωσιακό είναι πώς υπάρχει και με και χωρίς «s», το οποίο ανακάλυψα κοπυπαστώνοντας τη διεύθυνση, όπως την γράψατε.
    Ένιγουέι, μπορεί και τα δύο να είναι δικά σας, αλλά αυτό με το «s» σας φέρνει περισσότερο.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 7:10 μμ
    Permalink

    Πέτρο
    το κοπυπαστώνοντας το βρήκα έξαλλο…
    και την έγραψα λάθος τη διεύθυνση η …λώλα..;

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 7:17 μμ
    Permalink

    Πέτρο…
    πράγματι…με τη λάθος διεύθυνση που έγραψα πριν..μπήκα σε μια σελίδα με ταξίδια…στα Ιεροσόλυμα! :-ο
    Ο,τι θες υπάρχει στο Ιντερνετ τελικά!
    κρεντίμπιλε!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 8:08 μμ
    Permalink

    Σαλόγραια,
    το εξαλλος με εκφράζει, αν και θα προτιμούσα το παραθίναλος μ’ ένα ντάκιρι φράουλα.
    😛

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 9:25 μμ
    Permalink

    Πέτρο
    τι είναι το ντάκιρι;όλα τα άλλα τα κατάλαβα! 🙂

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 9:30 μμ
    Permalink

    Ε, αν κατάλαβες το παραθίναλος, το ντάκιρι περισεύει!

    1/2 μεζούρα σναπς φράουλα
    1 μεζούρα light ρούμι
    1 μεζούρα λάιμ juice
    1 κουταλάκι ζάχαρη σε σκόνη
    1 μεζούρα χυμό φράουλας
    Χτυπάμε όλα τα συστατικά με πάγο και στραγγίζουμε σε ένα ποτήρι κοκτέιλ.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 11:02 μμ
    Permalink

    Εμένα προσωπικά μου έκανε εντύπωση το πώς αντέδρασε ο Πέτρος στα λόγια και τους τρόπους της Σαλογραίας.

    Απερίσκεπτους τους ανεβάζει, απερίσκεπτους τους κατεβάζει τους χριστιανούς ο Πέτρος.

    Όμως, την Σαλογραία, την δηλωμένη ως το κόκκαλο χριστιανή ορθόδοξη, της οποίας η πίστη έχει το αποτέλεσμα να επηρεάζει άλλους ανθρώπους, αυτήν την προσέγγισε αμέσως πολύ διαφορετικά. Μέχρι και συνταγή της πρότεινε.

    Το είπε και μόνος του ο άνθρωπος: «Με συγκινεί που όχι μόνο δεν τοποθετήστε απέναντί μου με το γνωστό πολεμικό τρόπο, αλλά και δεν συγχέετε την πιθανή διάσταση απόψεων με προσωπική επίθεση.»

    Κι εγώ που νόμιζα οτι ο Πέτρος κάνει αυτό ακριβώς το πράγμα… («αυτό» δηλαδή επιτίθεται στη διαφορετική γνώμη).. Τι χαζή που ήμουν.. Πώς άλλαξε ο Πέτρος έτσι με δυο γλυκά λογάκια..

    Σας πειράζει που απλώς έκανα μια παρατήρηση δική μου?

    Να’στε καλά! Όλοι σας. Καλή υπόλοιπη μέρα.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 11:13 μμ
    Permalink

    GEIA SOU GEWRGIA………….EGW WS THEOXAZH DEN KATALAVAINW PANTA TI LEEI O PETROS.
    SYGNWMH,
    PROTIMW TIS APLES LEKSEIS-TA APLA LOGIA.///
    KALH NYXTA???????

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 11:26 μμ
    Permalink

    Γεια σου : )
    Είναι επιτρεπτό να ρωτήσω «ε, και;»?

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 11:29 μμ
    Permalink

    ………….TO «E KAI»? SE MENA TO LES?
    GIA POIO AKRIVWS THEMA? POU KOLLAEI?
    SORRY…………….EIPA EIMAI THEOXAZH.
    EYXARISTW.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 7, 2010, 11:58 μμ
    Permalink

    Αγάπη μου
    πιο θεόχαζη από μένα αποκλείεται να είσαι, αλλά το σχόλιο της Γεωργίας με εξέπληξε.
    Γεωργία μου, πολλά ξέρεις εσύ για τη Σαλογραία!
    Να είσαι καλά, πουλάκι μου! 😉

    Καλό βράδυ…
    Θα συνεχίσουμε μια άλλη φορά…

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 12:03 πμ
    Permalink

    DEN YPARXEI PIO THEOXAZH!!!!!!!!!!!1SORRY…………….
    EISAI XAZH ISWS….ALLA OXI THEOXAZHHHHHHHHHHH!!!!!
    MATS MOUTS…….
    KALH NYXTA NA GINEI,DI EYXWN OLWN SAS+AMHN.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 12:11 πμ
    Permalink

    H GEWRGIA DE MOU DIEUKRINHSE TO E KAI THS….
    OK
    NASAI KALA DEAR!!!!!GOD BLESS YOU+!!!
    SALOGRAIAAAAAAAAAAAAAAAA
    THEOXAZH ONLY ME ME ME!!!!
    END OF DISCUTION!!!DISCATION=OK?!!!
    KALHNYXTA

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 12:23 πμ
    Permalink

    AGAPH μου
    Καλό βράδυ….
    Ο φύλακας άγγελος να σε σκεπάζει τρυφερά με την κουβερτούλα, να μην κρυώνεις…

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 12:29 πμ
    Permalink

    Aγάπη, όταν διάβασα τα λόγια σου «ΕGW WS THEOXAZH DEN KATALAVAINW PANTA TI LEEI O PETROS» τότε αναρωτήθηκα αν θα ήθελες να καταλαβαίνεις πάντα όλα όσα λέει ο Πέτρος.
    : ) Καληνύχτα και καλημέρα και σε εσένα : )

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 12:30 πμ
    Permalink

    Καληνύχτα και από εμένα και στην Σαλογραία, και την ευχαριστώ για το blog της όλο.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 12:45 πμ
    Permalink

    Καλή νύχτα και καλό ξημέρωμα και σε σένα Γεωργία μου.
    Έκανες βόλτα σε όλο το μπλογκάκι ;
    Λοιπόν…είσαι κορίτσι με μεγάλο κουράγιο!
    Σ’ευχαριστώ για την αγάπη…
    Να είσαι πάντα καλά!

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 12:22 μμ
    Permalink

    KALHMERA SAS PAIZAKIA…
    GEWRGIA,FYSIKA KAI THELW NA KATALAVAINW TI LEEI-TI ENNOEI+TI YPONOOEI O KATHE ANTHRWPOS POU MAS MILAEI/GRAFEI………..AN DEN HTHELA DEN THA RWTOUSA KAN….
    EINAI SAFES+EYKOLONOHTON.
    APLA APORW GIATI MERIKOI ANTHRWPOI DIALEGOUN TA POLYPLOKA+DYSNOHTA H DYSKOLONOHTA…..
    SYGXWRESTE ME…………

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 8, 2010, 3:43 μμ
    Permalink

    Αγάπη,
    θα ήθελα να υπήρχε κάτι να απαντήσω, αλλά δεν βρίσκω κάτι, απλά σκέφτομαι οτι ίσως ο Πέτρος συγκινηθεί διαβάζοντας το σχόλιό σου.

    Σχολιάστε

Απάντηση σε Γεωργία Ακύρωση απάντησης

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Ὁ ποιητής εἶναι πάντα ἕνας ὁραματιστής ὡραίων κόσμων, πού μέ τίς εἰκόνες του μᾶς βοηθάει νά συλλάβουμε τό νόημα τῆς ζωῆς καί ν' ἀνεβούμε πνευματικά σέ σφαῖρες ἁγνότερες, ὑψηλότερες.
    - Παντελής Πάσχος
  • Αρέσει σε %d bloggers: