Ανατρεπτική πρόταση για τις προγαμιαίες σχέσεις

Η εγκράτεια και η υγιής τήρηση παρθενίας – αγνείας σήμερα θεωρείται δύσκολη υπόθεση για νέους και νέες μέχρι την ώρα του γάμου. Οι βιολογικές ορμές αρχίζουν από τα εφηβικά, σχολικά χρόνια. Το κλίμα και το κυρίαρχο κοινωνικό πρότυπο εξυμνούν την σεξουαλική απόλαυση. Ο γάμος αντιμετωπίζεται συχνά ως μια υπόθεση κάπου στα …άντα κοινωνικής σύμβασης και τεκνοποιίας, αφού πρώτα προηγηθούν σπουδές, επαγγελματική και οικονομική αποκατάσταση, ταξίδια, εμπειρίες, εσωτερική ωρίμανση, ψυχολογική προετοιμασία κλπ.

Υπάρχει τελικά τρόπος να αντιμετωπιστούν καταστάσεις που θεωρούνται σήμερα μονόδρομος όπως η πολύπλευρη φθορά μέσα από προγαμιαίες σχέσεις; Με ποιες αξίες και πρακτικές μπορούν να δομηθούν ευτυχισμένοι γάμοι και συζυγικές σχέσεις που θα αντέξουν στο χρόνο;

Η Σαλογραία καταθέτει μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην καταχώρηση Ή μικρός μικρός παντρέψου… επικαλούμενη τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

Αγαπημένο μου, οφείλω να σου ομολογήσω ότι τρελαίνομαι για παροιμίες!

Λοιπόν, μια από τις παροιμίες που έμαθα πρώιμα, ήταν και η ανωτέρω γραφείσα, η συμβουλεύουσα:
-Ή μικρός μικρός παντρέψου, ή μικρός καλογερέψου!
-Εν μέσω τέτοιας οικονομικής κρίσης, μανδάμ Σαλογραία, κάθεσαι και γράφεις για παντρειές πρώιμες;
Σάλεψες, τελείως, κακομοίραααα;
-Δε σάλεψα καθόλου και παρακαλώ, μεγαλύτερος σεβασμός προς το …γεράματο, όχι άϊντε άϊντε, με βλέπεις που μιλάω σαν πεταλουδίτσα, και ξεχνάς ότι ανάμεσά μας, κυλάει ένας Ρουβίκωνας που μας χωρίζει, για Όνομαα…

Ο σεβασμός προς τους γέρους,τη νεολαία π ο τ έ δεν την έβλαψε!

Τι λέγαμε; α ναι!
Ότι είναι καλό να μικροπαντρεύονται τα παιδιά, το κήρυξε και ο Αγιάννης ο Χρυσόστομος!
-Το είπε και αυτός;
-Μάλιστα το είπε!
Δε θυμάμαι, πού- ρώτα το γκουγκλ- αλλά εγώ κάποτε το διάβασα!

Το διάβασα και θαύμασα!

Έγραφε ο άγιος ο θεοφώτιστος(σε ελεύθερη, σαλογραιϊκή απόδοση το δίνω):

-Άμα γίνει η κόρη σου δώδεκα χρονών, και ο γιος σου δεκαπέντε και αρχίσει και τους γαργαλάει πολύ το …πουλί τους, και τους ανεβαίνουνε οι ορμόνες και τους μαστιγώνουνε τον εγκέφαλο, και αρχίσουνε και λυσσάνε για …εξ, ..εξ,…εξ , να τους παντρεύεις, και αντί για ένα γιο ή μια κόρη, να ταίζεις δυο παιδιά( τη νύφη ή και το γαμπρό που θα πάρεις αναλόγως)

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.

Μην παραλείψετε να διαβάσετε και τα πολύ ζουμερά σχόλια με εύστοχες σκέψεις και πρακτικές συμβουλές. Σταχυολογώ ενδεικτικά:

[] Κάνε θέμα ζεματιστής προσευχής και το θέμα του συντρόφου.
Αν πιστεύεις ότι ΕΚΕΙΝΟς ΜΠΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ άκρη ΤΗΣ ΓΗΣ, ΝΑ ΣΟΥ ΣΤΕΙΛΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΘΑ ΣΟΥ ΤΟ ΣΤΕΙΛΕΙ!
Έχω ζήσει ΤΕΤΟΙΑ ΘΑΥΜΑΤΑ.

Βέβαια, συν Αθηνά και χείρα κίνει!

Βγες και λίγο από το σπίτι.

[] «Τίποτε ας μην είναι στη γυναίκα τιμιώτερο από τον άνδρα της και τίποτε στον άνδρα προσφιλέστερο από τη γυναίκα του. Αυτό συγκροτεί τη ζωή μας, η ομόνοια της γυναίκας προς τον άνδρα, αυτό συγκροτεί όλο τον κόσμο»

[] Η διαφύλαξη της παρθενίας στον άνθρωπο είναι πολύ σπουδαίο πράγμα κατα την γνώμη μου!Κατά άλλους θεωρείται βλακεία ,καθώς πιστεύουν οτι η ζωή χωρίς »εμπειρίες» δεν ‘εχει νόημα…

»Πώς θα βρείς τον καλό σύντροφο άν δεν δοκιμάσεις πέντε έξι;» ή »κι άν δεν σου πετύχει καλός απ΄την αρχή…με την πείρα όμως μπορείς και διαλέγεις καλύτερα…»

Πόσο λάθος είναι όλο αυτό!Αυτή δυστυχως είναι η λογική του σήμερα και οι νέοι φτάνουν στα 20 έχοντας δοκιμάσει τα πάντα και είναι τόσο κουρασμένοι ψυχολογικά και ερωτικά που νιώθουν σα να τα έχουν όλα δοκιμάσει κι απο τη ζωη τους δεν περιμένουν τίποτα….

[] χωρίς Χριστό και από τα 10 να παντρευτείς παρθενία δεν θα έχεις.
Στο χωρίο μας οι νέες παντρεύονται κατα μέσο όρο 17-20 χρονών κι όμως ματωμένο σεντόνι δεν βλέπουμε.

[] Το άλλο που έχει καταλάβει η ταπεινότητά μου, σε σχέση με την ατάκα που ακούω:»δεν είμαι ώριμος για γάμο»έχω να πώ ότι ΟΣΟ ΔΕΝ παντρεύεται κάποιος , ΠΟΤΕ δεν ΘΑ είναι επαρκώς ώριμος για γάμο, ακόμη και αν φτάσει διαβάζοντας φιλοσοφίες και θεολογίες περί γάμου μέχρι τα 50!

Ωριμάζει ΚΥΡΙΩΣ, όποιος παντρεύεται.

Ακόμα και αν δεν του δοθούνε παιδιά,ωριμάζει, όπως μαθαίνει κολύμπι, όποιος μπαίνει ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, και όχι όποιος συζητάει τα θεωρητικά της κολύμβησης καθήμενος στην ξηρά -όντας άσχετος από πλατσούρισμα έστω και σε φουσκωμένη σαμπρέλα.

Το πρόβλημα σήμερα πέρα από οικονομικό είναι και ψυχολογικό.
Οι άνθρωποι, αν ζήσουν έστω και μ ί α κακή ερωτική ιστορία προ του γάμου, ΤΡΕΜΟΥΝ μετά,ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ να ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΟΥΝ τον επόμενο σύντροφο,και με το δίκιο τους, βέβαια.
Φοβούμενοι το ψειρίζουν στο μη περαιτέρω, το ζήτημα.
Όσο το ψειρίζεις, τόσο ανακαλύπτεις τέρατα κάτω από το χαλί να παραμονεύουν για να σου πιούνε το αίμα.
Όσο το ψειρίζεις βλέπεις το δυνητικό χάος των σχέσεων και κάθεσαι ως ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΓΑΜΟΥ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΚΑΙ ΛΕΣ ΑΥΤΑΡΕΣΚΑ:
-ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ!
Γι αυτό η εν Χριστώ παρθενία, κρύβει ευλογία.

[] Και ο χειρότερος γάμος είναι καλύτερος από το μη γάμο, εφόσον ο χειρότερος γάμος είναι άσκηση στην εκκοπή του ιδίου θελήματος, και εφόσον ο μη γάμος είναι βύθιση στον όλο και σκοτεινότερο εγωκεντρισμό μας.

[] -Εγώ, μανδάμ σαλογραία μου,με βάρεσε ο έρωτας και παντρεύτηκα 14 ετών και ο άντρας μου 20!
Από λεφτά, δεν είχαμε μ ί α!
Καμία οικονομική υποστήριξη, καμία δουλειά στα χεράκια μας.
Είχαμε όμως την αγάπη μας(«α! είναι και τα καλύτερα παιδιά οι Μακεδόνες!» ) και διάθεση να δημιουργήσουμε.

Και με τη βοήθεια του Θεού,όχι μόνο δεν πεινάσαμε αλλά ΟΛΑ τα φτιάξαμε, και προκόψαμε.

Δε σου λέω, είχαμε προβλήματα, είχαμε διαφορές χαρακτήρα, είχαμε συγκρούσεις αλλά…λέγαμε:

-Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ!

Πηγή: Σαλογραία

73 σκέψεις σχετικά με το “Ανατρεπτική πρόταση για τις προγαμιαίες σχέσεις

  • Ιούνιος 3, 2010, 9:54 μμ
    Permalink

    σας ευχαριστουμε πολυ για τα ωραια που εχετε εδω,
    μεσα στο ζωντανο ιστολογιο….
    ομως…μας φαινεται παράξενο που βάζετε φωτογραφίες ζωων σε θέματα ανθρωπἰνων σχέσεων…
    πχ. στο μαθε νἀγαπας σωστα,ειχατε το σκυλο με τη γατα!
    τωρα
    κοκορακια και κοτουλες και τη γατα ετοιμη για επιθεση!!!

    2η απορια.
    προ ολιγων ημερων ειχε αυτο το θεμα περι μικρης ηλικιας γαμου Η μοναχισμου…στο ΒΛΟΓΚ της η ΣΑΛΟΓΡΑΙΑ.
    το ειδαμε,
    ισως οχι ολοι,οκ
    αλλα οι πιο πολλοι σιγουρα…
    θα θελαμε να βλεπαμε διαφορετικα θέματα…

    ΣΥΓΝΩΜΗ
    και ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

    Γαβριήλ.ΜΙχαήλ,Αγάπη Α. και Αγγελ.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 3, 2010, 11:06 μμ
    Permalink

    the tha pw Msimfono mautous to ti lene gia ton anonimo aplos o anthropos theli na xespasi kapou kai etixe na einai sauti thn selida anonime ego se katalamveno apo to nixia mexri thn korfi pest semas xespase semas einai san ths exomologisi xwris na to katalavis tha kerdisis para polla sauto to programa,giati? eisai to kalitero paidi thelis akoni xrono gia na mporesi na ekdilothi autos pou den mpori kathe prama me thn wra toy

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 3, 2010, 11:13 μμ
    Permalink

    PLAKA EXEIS KAI SY…
    SE POION AP’OLOUS TOUS ANWNYMOUS MILAS TWRA?
    POIOS EXEI DIKIO?
    POIOS KSESPAEI SE POION?
    ELEOS.
    THA ME TRELANETE TELEIWS EDW MESA….
    ANTE GEIA…………
    EULOGHSON+

    YPERAGIA THEOTOKE SWSON HMAS+
    IHSOUS XRISTOS NIKA KAI OLA TA KAKA SKORPA+

    AGIOI ARXAGGELOI TOU XRISTOU
    MIXAHL+GAVRIHL
    SWSTE MAS APO KATHE KAKO-AMHN+

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 4, 2010, 2:46 μμ
    Permalink

    Αυτοί δηλαδή που δεν παντρεύτηκαν μέχρι τα 25 ενώ το ήθελαν είναι καλλίτερα να γίνουν καλόγεροι ? 🙁
    Δε θέλω να γίνω καλόγερος ! 🙁
    Αλλά ούτε και να παντρευτώ σύντομα μπορώ.
    Σήμερα οι κοπέλες δεν είναι για γάμο. 🙁

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 4, 2010, 3:31 μμ
    Permalink

    ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ
    Η ΓΕΝΝΗΣΗ , Η ΖΩΗ, Ο ΓΑΜΟΣ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, ΜΗ ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΣΤΕ!
    Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ.
    ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ.
    ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΡΑΣΟ ΤΟΝ ΚΑΛΟΓΕΡΟ.
    ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΤΕ ΕΝ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ, ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ…
    ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΜΕ ΝΩΡΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ…
    ΑΝ ΔΕΝ ΕΡΘΕΙ ΝΩΡΙΣ ΚΑΙ ΕΡΘΕΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ , ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ…

    ΚΑΘΕ ΕΜΠΟΔΙΟ ΓΙΑ ΚΑΛΟ…

    ΕΧΩ ΔΕΙ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΙ…ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΙ…

    ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑ ΑΠΟΛΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΤΗΝ ΚΕΡΔΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΧΑΝΟΥΜΕ ΕΙΤΕ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ, ΕΙΤΕ ΕΚΤΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ, ΤΟ ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟ…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 4, 2010, 3:53 μμ
    Permalink

    🙂 MH STENAXWRIESAI BRE KAPOIE!!!
    KANE OTI SOU LEEI H KARDIA SOU+
    OTI SE SYMVOYLEVEI O PNEUMATIKOS SOY.
    TIPOTA DE GINETAI ME TO ZORI…
    EIDIKA O MONAXISMOS…
    EINAI POLY SOVARO TO NA MHN THREI KAPOIOS TOUS
    ORKOYS THS KOURAS TOU…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 4, 2010, 5:47 μμ
    Permalink

    Νομίζω το βασικο είναι να είμαστε απλοί άνθρωποι και να μην βάζουμε χιλιάδες προυποθέσεις για τον/την σύζυγό μας και τον γάμο μας. Ετσι θα είμαστε έτοιμοι για γάμο, όποτε θελήσει ο Θεός, νωρίς ή αργά.
    Και κάτι άλλο τι σημαίνει οι κοπέλες δεν είναι για γάμο, μήπως οι άντρες είναι;

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 4, 2010, 11:22 μμ
    Permalink

    Ναι, ούτε αυτοί είναι. Δεν είπα το αντίθετο.
    Αλλά υποτίθεται ότι η γυναίκα είναι το τρυφερό, ευαίσθητο και στοργικό μέλος μιας σχέσης. Άμα η γυναίκα θέλει απλά να περνάει καλά δε γίνεται τίποτα. Αντίθετα τους άντρες εσείς οι γυναίκες μπορείτε να τους φέρετε βόλτα και να τους πείσετε να σας παντρευτούν. Αν όχι θα έπρεπε.
    Έχω ακούσει κοπέλες που είχαν βάλει στόχο της ζωής τους να παντρευτούν μετά τα 30 ! Ακούστε στόχο ζωής ! 😀 Άμα αυτοί οι στόχοι και άλλοι παρόμοιοι είναι το προϊόν ευαισθησίας, εμείς τα αγόρια που είμαστε και λίγο στον κόσμο μας και θέλουμε περισσότερο την ερωτική επαφή παρά τα υπόλοιπα τι στόχους θα έπρεπε να βάζουμε;

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 4, 2010, 11:30 μμ
    Permalink

    AGAPHTE KAPOIE….PROFANWS DEN EXEIS GNWRISEI
    NORMAL KOPELES!!!
    DEN YPOTITHETAI TIPOTA PLEON STHN EPOXH POU ZOUME….
    DIOTI AN TO PAROUME ETSI-ME TO YPOTI8ETAI
    OI ANTRES TOTE-THA EPREPE NA NAI ANTRES
    KAI OYXI MAMAKHDES KAI NA’NAI PIO YPEY8HNOI
    KI OXI TOSO MAL8AKOI…
    EPAPSAN NA UPARXOYN YPEYTHINOI KAI SYNEPEIS…
    EDW VLEPEIS MONAXOUS NA TA THELOUN OLA DIKA TOUS-KAI
    NA FORANE RASO KAI NA EXOUN XAREMI KAI OSA PAIDIA
    EPITREPSEI O KYRIOS…
    ASTA…
    DEN VRISKOUME SWSTOUS PIA ANTHRWPOUS?
    AS KANOUME PERISSOTERH PROSEYXH
    NA MAS AKOUSEI O THEOS
    KI AN THELEI NA STEILEI
    OTI EINAI GIA KALO MAS.
    ALLIWS…AGWNAS ME AGAPH
    KAI VLEPOUME…
    EIMASTE STA ESXATA,
    EMENA DEN ME NOIAZEI O GAMOS
    APLA NA PROLAVW NA KATHARISW THN PSYXH MOU
    WS THN HMERA THS KRISEWS…

    EYXESTE+
    eyxaristw
    kalo paradeiso
    a+

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 12:08 πμ
    Permalink

    απο οτι βλεπω,ο καποιος απανταει μονο σε μερικες…
    αμα εχεις τετοια συμπεριφορα αδελφε
    συγνωμη
    αλλα μην ζητας τιποτα απο τις γυναικες που
    ξερουν να σκεφτονται και να διακρινουν διαφορα σε ενα
    χαρακτηρα…απο τα γραπτα εστω …
    συγχωρα με
    αλλα πρεπει να μαθεις καποια στοιχειωδη πραγματα
    και μετα να απαιτεις τα αναλογα ισως απο τους αλλους…
    καλη σας νυχτα
    -καποια-

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 2:20 πμ
    Permalink

    Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω γνωρίσει normal όμορφες κοπέλες. Μήπως η ομορφιά είναι κάποιου είδους κατάρα που καταστρέφει την κανονικότητα; Δεν εξηγείται αλλιώς.
    Προφανώς και οι άνδρες πρέπει να είναι υπεύθυνοι και όχι μαμάκηδες! Έχεις καμιά αμφιβολία για αυτό;
    Η προσευχή που κάνω δεν ξέρω αν είναι αρκετή. 🙁

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 2:26 πμ
    Permalink

    Άμα το σχόλιο «10. pros KAPOIOS» είναι δικό σου δε σου απάντησα γιατί συμφωνώ μαζί σου και δε με ρωτάς και τίποτα για να απαντήσω! 😀

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 9:49 πμ
    Permalink

    Καποιε, χριστιανες κοπέλες γνώρισες;
    Και τι σημαίνει «εσείς οι γυναίκες μπορείτε να τους φέρετε βόλτα και να τους πείσετε να σας παντρευτούν».
    Νομίζω ότι όταν δυο άνθρωποι της εκκλησίας ξεκινουν μια σχέση ο σκοπός είναι να δουν αν ταιριάζουν ή όχι για το γάμο.
    Αφου δεν σου αρέσουν οι όμορφες πάρε άσχημη.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 1:50 μμ
    Permalink

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ…
    Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ…
    ΑΝ ΨΑΧΝΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
    ΘΑ ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΕΙΣ ΠΟΛΥ,ΑΛΛΩΣΤΕ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΘΕΛΕΙ
    ΕΤΣΙ ΝΑ ΣΟΥ ΔΕΙΞΕΙ ΠΩΣ ΚΟΛΛΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ
    ΑΝ ΖΗΤΑΣ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ,
    ΜΑΘΕ ΝΑ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΔΕΛΦΕ ΚΑΙ ΦΙΛΕ…!
    🙂 ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ,
    ΑΠΛΑ ΚΑΝΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ,ΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΟΜΩΣ.
    ΔΙΟΤΙ ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΑΠΕΙΝΩΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟΥΣΑΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ…ΤΟΤΕ ΠΡΟΣΚΡΟΟΥΜΕ ΣΕ ΤΟΙΧΟ.
    -{ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟ ΛΕΜΕ-ΔΙΟΤΙ Η ΣΙΩΠΗ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ ΠΑΝΤΑ-ΜΕΡΙΚΟΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΔΙΟΤΙ
    Η ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ
    Η ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΟΥΝ ΓΡΑΠΤΩΣ…
    Η ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ
    Η ΤΟ ΞΕΧΑΣΑΝ
    Η ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑΝ-ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΑΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ….}
    ΟΠΟΤΕ Η ΣΙΩΠΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑ.
    ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ.
    ΚΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ Ο ΑΛΛΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΝΤΗΣ!!!}

    —ΜΑΡΙΝΑ-
    ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ ΑΣΧΗΜΗ?!
    ΑΣΧΗΜΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑ?
    ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ?
    ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ?
    ΣΤΗ ΨΥΧΗ?

    ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΣΧΗΜΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
    ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
    ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΨΥΧΗ
    ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΣ.
    ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΚΛΟΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ
    ΕΓΩΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑ
    ΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙΣ?
    ΓΛΑΣΤΡΑ?!

    ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΟΛΑ ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΥΝ ΑΛΛΩΣΤΕ…

    ΚΑΠΟΙΑ…!!!

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 3:13 μμ
    Permalink

    @Μαρίνα
    Σε αυτή τη χώρα υποτίθεται ότι όλες χριστιανές είναι στο όνομα. Χριστιανές στη χάρη δεν βρήκα ακόμα που να θέλουν να με γνωρίσουν και να είναι ελκυστικές.
    Με το «φέρετε βόλτα» εννοώ ότι μπορείτε να τους πείσετε να σας παντρευτούν. Στις μέρες μας ο γάμος θεωρείται το τέλος της ζωής ενός ανθρώπου. Αγόρια που να θέλουν να παντρευτούν υπάρχουν πολύ λίγα. Άμα εσείς οι κοπέλες που συνήθως θέλετε το γάμο περιμένετε να σας το ζητήσουν αυτοί αφού τους τα δώσετε όλα θα περιμένετε άδικα. Δυστυχώς έτσι είναι και το βλέπω παντού.

    @pros KAPOIOS
    Δεν κολλάω μόνο στο εξωτερικό. Το εξωτερικό όμως είναι ένας σημαντικός παράγοντας.

    Αυτά που μου λέτε για να παντρευτώ άσχημη δε γίνονται. Καλλίτερα καλόγερος. Τουλάχιστον δε θα χρειαστεί να λέω ψέματα σε έναν άνθρωπο ότι τον θέλω δια βίου. Ο γάμος προϋποθέτει σωματική έλξη. Χωρίς έλξη δεν είναι γάμος.

    Το θέμα χωράει πολλή συζήτηση. Ας σταματήσουμε γιατί κουράστηκα. Ξέρω ότι δε θα βγάλει πουθενά.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 3:27 μμ
    Permalink

    SYGXWRA ME,
    ALLA H SWMATIKH ELKSH EINAI THEMA XRONOU
    KAI DEN EINAI H BASH GIA ENA GAMO…

    KSEKINAS LA8OS
    KAI DEN EISAI ETOIMOS=WRIMOS,
    GIA TIPOTA SOBARO.

    GIA AYTO KAI O 8EOS DEN SOU STELNEI TIPOTA
    «ELKYSTIKO»…

    AN EIXES PANTREYTEI MIA KOPELA
    ELKYSTIKH
    KAI GIA KAPOIO LOGO ,META APO 1-2 XRONIA
    LOGW ASTHENEIAS,ASXHMAINE
    H EPAIRNE KILA EGKYMOSYNHS
    H PARAMORFWNOTANE TO SWMA THS
    APO TYMPANISMO H FARMAKA
    TI 8A EKANES?!
    THA XWRIZES?
    THA THN PETOUSES STO DROMO?
    THA EVRISKES ALLH ELKYSTIKH?

    SKEPSOU TA
    KAI KANE AYTOKRITIKH.
    SIGOYRA OLOI THELOUME TO KALYTERO
    ALLA AS KANOUME PRWTA ENA AYTOELEGXO
    NA DOUME
    MHPWS ZHTAME POLLA?
    MHPWS HMASTE EGWISTES?
    MHPWS TA THELOUME OLA DIKA MAS?

    SYGNWMH
    DEN HTHELA OYTE NA SE KOURASW
    OYTE NA SE LYPHSW.
    OMWS O XRISTOS LEEI ALLA.
    KAI PROFANWS EPEIDH EINAI
    OLA OSA LEEI=AGAPH=
    AGAPH=TAPEINWSH=
    KAI TAPEINWSH=SYN8LIVW TON EGWISMO MOU…

    TOTE TRAVAME ZORI
    STHN YPAKOH
    KAI STHN DIATHESH GIA ANA8EWRHSH…

    KALH AYRIANH.

    kapoia {ISWS ASXHMH!!!!POLY ASXHMH!!}

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 7:39 μμ
    Permalink

    @pros Kapoios
    Αν ασχήμαινε θα ήταν διαφορετικά. Θα είχα ήδη δεθεί μαζί της. Ομοίως θα μπορούσε στο μέλλον να χαλάσει ο χαρακτήρας της.
    Εμένα το φυσικό και αυθόρμητο φαίνεται να είναι όταν προηγείται η έλξη και ο έρωτας και μετά τα υπόλοιπα. Ο έρωτας δεν προκαλείται μόνο από τα εξωτερικά χαρίσματα αλλά και τα εσωτερικά σε κάποιο βαθμό.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 8:49 μμ
    Permalink

    xairomai pou dieykrinises osa skeftesai.
    symfwnw.
    Erwtas einai kati aneksigito me tin logiki
    kai aperigrapto me lexeis!!!

    kai otan H kardia agapaei…den rwtaei…

    erwteytika tin aggeliki tou morfi
    omws otan gnwrisa ton xaraktira tou,tromaksa.

    einai poly odyniro ayto…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 9:08 μμ
    Permalink

    Όλα οδυνηρά είναι σε αυτή τη ζωή.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 9:26 μμ
    Permalink

    OXI OLA…
    ALLA TA PIO POLLA
    EINAI ODYNHRA…
    EIDIKA GIA OSOUS AIS8ANONTAI, O KOSMOS AYTOS EINAI MIA
    TRAGWDIA.
    GIA OSOUS DEN AIS8ANONTAI EINAI KWMWDIA.

    GIA OSOUS SKEFTONTAI MIA TRELLA….

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 7, 2010, 1:35 πμ
    Permalink

    Πριν απο μερες μια κοπελα,
    μου ειπε ενα θαυμα που συνεβη στην Αμερικη,
    ενα βραδυ-το ειπαν ολα τα δελτια ειδησεων των ΗΠΑ!!!-
    λοιπον,
    μια κοπελα,σχολασε απο την δουλεια της το βραδυ
    και ενω περπατουσε στο δρομο για το σπιτι της
    ενας αντρας αγνωστος με επιθετικες και αγριες διαθεσεις
    μπηκε στο δρομο της,
    πριν πλησιασει,εκεινη αρχισε να προσευχεται με αγωνια.
    Ξαφνικα
    ο αντρας κοκκαλωσε
    και σε 3 δευτερα εστριψε κι εφυγε τρεχοντας
    σε αλλη κατευθυνση,,,

    η κοπελα γυρισε σπιτι ταραγμενη
    φοβισμενη
    και καποια στιγμη αφου ηρεμησε
    εβαλε τβ-ειδησεις,
    ακουει λοιπον=
    ‘ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΑΝΤΡΑΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΤΕΘΗ ΣΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
    ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΑΦΗΣΕ Κ ΕΦΥΓΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ»
    η κοπελα ταραχτηκε και απορησε,
    γιατι εμενα με αφησε χωρις να με πειραξει.?
    ΠΗΓΕ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    ΕΙΠΕ ΤΙ ΕΠΑΘΕ
    ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΔΡΟΜΟ
    ΚΑΙ ειπε οτι θελει να δει τον δραστη και να τον ρωτησει
    γιατι δεν της εκανε κακο…
    Ο ΔΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΙΠΕ
    μα εσυ δεν ησουν μονη σου!
    ειχες 2 αντρες διπλα σου!

    η κοπελα εξεπλαγην+δακρυσε….
    ΤΟΥ ΕΙΠΕ=μονη μου ημουν,απλα ειχα προσευχηθει στους ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥΣ+.
    ο δραστης τα εχασε.
    συγκλονιστηκε.
    μετα καταλαβε….

    ΤΕΛΙΚΑ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ,
    ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ
    ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΙ ΠΑΝΤΑ ΜΑΣ ΣΚΕΠΑΖΟΥΝ
    ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΑΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ…

    ΤΗΝ ΣΚΕΠΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ
    ΟΛΟΙ
    ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΓΛΥΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ
    ΑΜΗΝ+
    τελευταια εμενα
    την αναξια+ελαχιστη
    ΔΙ ΕΥΧΩΝ ΟΛΩΝ ΣΑΣ-ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.+
    α+

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 7, 2010, 11:30 μμ
    Permalink

    Τι ειναι ολα τουτα ωρε αδέρφια;;;
    Και που να σφιξουν οι ζέστες!

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 7, 2010, 11:57 μμ
    Permalink

    ΣΦΙΞΟΥΝ ΔΕ ΣΦΙΞΟΥΝ ΟΙ ΖΕΣΤΕΣ
    ανωνυμίξ!!!!-δυστυχως αυτη ειναι η τραγικη
    πραγματικοτητα…

    ένας άλλος ανωνυμίξ!

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 8, 2010, 4:50 μμ
    Permalink

    Ρε συ πρόσεξε λιγάκι, γιατί άλλο το βγάζω στη φόρα μετά την πρώτη και δεύτερη παρέμβαση, και άλλο το να σκανδαλίζω τους άλλους με γαργαλιστικά πράγματα για μήνες τώρα. Ενώ λες ωραία πράγματα , ξαφνικά πετάς αυτά και τα χαλάς όλα. Εδώ και ο πνευματικός σου αν είναι σωστός θα πρέπει όταν πας να του εξομολογηθείς τέτοια πράγματα, να σου λέει , ξέρεις κάτι κράτει δε θέλω λεπτομέρειες, ούτε παράθεση σε στυλ σκανδαλιστικό και γαργαλιστικό.
    Αντίθετα εμείς που κατά καιρούς προσπαθούμε να σου πούμε κάτι και που αντιδράς κατά το γνωστό σου τρόπο, θα μπορούσαμε να επιμένουμε μπας και σταματήσεις επιτέλους. Αν σου λέει ο πνευματικός σου να τα κάνεις αυτά, και πως είναι ευλογημένα, τότε μάλλον έχει κακό συμβουλάτορα, ξέρεις εσύ ποιόν.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 8, 2010, 7:12 μμ
    Permalink

    Δε μου λες απ αυτά και τον τρόπο που σου γράφω , βγάζεις το συμπέρασμα πως έχω συμβουλάτορα τους τάδε και τάδε;
    Αυτό ας μη λειτουργεί ως δικαιολογία πρόσχημα στη συνείδησή σου λοιπόν . Φαίνεσαι αρκετά προχωρημένη και δε δικαιολογείσαι να εμμένεις εγωιστικά σε κάτι που ξέρεις καλά πως δεν είναι ευλογημένο. Και ασε την ώρα της κρίσεως. Η κρίση έχει αρχίσει για σένα απ τη στιγμή που έμαθες τις Χριστού αλήθειες. Και η κόλαση και ο Παράδεισος απ εδώ και τώρα. Ασ το τότε.
    Και τι θες να βγαίνω και να σου λέω πως τα λες καλά τότε και τότε και να σπέρνω τα γνωστά…. ολόγυρά σου; όχι αν θες πες μου. Μη γένοιτο λέω γω.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 8, 2010, 8:07 μμ
    Permalink

    «TA LEME KSANA THN WRA THS KRISEWS.»

    Τη λατρεύω αυτή τη φράση !!! 😀 😀 😀

    Πάντως για πείτε μου κάτι:
    Όταν γίνεις μοναχός μετά δε μπορείς να αλλάξεις γνώμη και να γυρίσεις στον κόσμο; Είναι πολύ κακό; Εγώ είχα την εντύπωση ότι μπορούσες. Ίσως να έκανες λάθος επιλογή.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 8, 2010, 9:14 μμ
    Permalink

    lypamai poly alla den se katalabainw.
    mathe na milas kathara,HREMA KAI OXI EPI8ETIKA,
    O KA8ENAS EINAI ELEY8EROS NA AMARTANEI OSO 8ELEI?
    OK.
    EINAI ELEY8EROS NA MAS SKANDALIZEI OSO THELEI?
    NA EK8ETEI THN EKKLHSIA?
    THN ORTHODOXIA?
    NA KATAPATEI TOUS ORKOUS TOU?
    NA PAIRNEI STO LAIMO TOU ALLES PSYXES?
    SYGNWMH
    DEN SE KATALABAINW
    KAI EPITELOUS PES MAS.
    PROTIMAS THN YPOKRISIA?!
    TO KOUKOULWMA?
    TO THETRILIKI?
    GIATI ARAGE?
    MILA KATHARA AN EISAI ANTRAS.
    AN DEN EISAI,
    OK,DEN EPIMENW….
    +KALH METANOIA NA EXOMEN.
    EYLOGHSON.
    PS
    KAI OSO GIA TO PROXWRHMENH
    DEN TO KATALABAINW?
    GIA EKSHGHSE TI ENNOEIS.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 8, 2010, 9:30 μμ
    Permalink

    «OTAN SEVESAI TOUS ORKOUS SOU DEN TOUS KATAPATAS…»

    Δε νομίζω να δίνουν όρκο στα μοναστήρια.
    Αλλά μάλλον όντως είναι κάτι μόνιμο. Έτσι κι αλλιώς για να γίνεις κανονικός μοναχός περνάς από 1000 δοκιμασίες.
    ΟΚ.
    Ξέρεις τι λέω εγώ ?
    Να επεκτείνουμε το άβατο σε όλα τα μοναστήρια.
    Όσοι ετερόφυλοι θέλουν να μιλήσουν σε μοναχούς/ες να το κάνουν έξω στην περίφραξη του μοναστηριού αφού ντυθούν καλά.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 8, 2010, 9:55 μμ
    Permalink

    προς 35 # . ρωτα καναν άλλο τωρα γι αυτό που σου λέω, περί ποιοτικής διαφοράς του πως λες κάτι , πως το περιγράφεις .
    οτι είχα να πω το ειπα τέλος , δεν καταλαβαινόμαστε.
    Ϊσως άλλη φορά.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 10, 2010, 10:18 μμ
    Permalink

    Ό Βαρθολομαίος ήταν από τους δώδεκα Απόστολους του Κυρίου και κήρυξε το Ευαγγέλιο στους Ινδούς. Άλλα στην Ουρβανούπολη οι ειδωλολάτρες τον σταύρωσαν και έτσι ένδοξα τελείωσε τη ζωή του με το μαρτύριο. Ο Βαρνάβας ήταν Ιουδαίος Λευίτης, από την Κύπρο. Αλλά στα χρόνια των Αποστόλων κατοικούσε στην Ιερουσαλήμ. Βασικός συνεργάτης του Αποστόλου Παύλου ο Βαρνάβας, κήρυξε το Ευαγγέλιο του Χριστού στην Ιερουσαλήμ, στη Ρώμη, στην Αλεξάνδρεια και στη γενέτειρά του Κύπρο. Εκεί λιθοβολήθηκε από τους Ιουδαίους και τους ειδωλολάτρες και στη συνέχεια τον έκαψαν. Ο Βαρνάβας υπήρξε μεγάλη και ένδοξη εκκλησιαστική φυσιογνωμία, πού διακρίθηκε για τη φλογερή του πίστη και για την ικανότητα του στο κήρυγμα του θείου λόγου. Και οι δύο Απόστολοι συνέβαλαν κατά τον καλύτερο τρόπο στην εκπλήρωση της προφητείας του Κυρίου, ότι «εις πάντα τα έθνη δει πρώτον κηρυχθήναι το ευαγγέλιον»1. Δηλαδή, πρέπει σε όλα τα έθνη, σύμφωνα με το θείο σχέδιο να κηρυχθεί προηγουμένως το Ευαγγέλιο, για να είναι το κήρυγμα αυτό έλεγχος για εκείνους πού δε θα πιστέψουν.
    1. Ευαγγέλιο Μάρκου, ιγ’10.
    +Απολυτίκιο. Ήχος γ’. Θείας πίστεως.
    -Θεία όργανα, του Παρακλήτου και εκφάντορες, του Θεού Λόγου, ανεδείχθητε θεόπται Απόστολοι, Βαρθολομαίε των Δώδεκα σύσκηνε, και Βαρνάβα ως υιός παρακλήσεως. Αλλ’ αιτήσασθε, Χριστόν τον Θεόν πανεύφημοι, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.

    ΣΥΝΑΞΗ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ εν τω » Αδειν»
    δηλαδή ή παράδοση από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ του ύμνου «Άξιον Εστίν».
    Ή παράδοση αυτή του γνωστού ύμνου » Άξιον Εστίν», έγινε με θαυματουργικό τρόπο σε κάποιο κελί της Μονής Παντοκράτορας του Αγίου Όρους, πού επονομάζεται » Άξιον Εστίν», ή δε τοποθεσία ονομάζεται » ΄Αδειν». ο δε Άγγελος πού παρέδωσε τον ύμνο αυτό σε κάποιο μοναχό, ήταν ο Αρχάγγελος Γαβριήλ.

    +Απολυτίκιο. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
    Πατέρων αθροίσθητε, πασά του Άθω πληθύς, πιστώς εορτάζοντες, σήμερον χαίροντες, και φαιδρώς άλαλάζοντες, πάντες εν ευφροσύνη’ του Θεού γαρ ή Μήτηρ, νυν παρά του Αγγέλου, παραδόξως υμνείται- διό ως Θεοτόκον αεί ταύτην δοξάζομεν.

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 29, 2010, 9:08 πμ
    Permalink

    Επιστημονική έρευνα: Το προγαμιαίο σεξ «υποσκάπτει» την ποιότητα του έγγαμου βίου

    http://health.in.gr/news/article.asp?lngArticleID=166506

    Νέα Υόρκη: Τα ζευγάρια που δεν έχουν ερωτική επαφή πριν το γάμο, έχουν τελικά μια πιο σταθερή και ευτυχισμένη σχέση, αλλά και καλύτερη σεξουαλική επαφή μετέπειτα, σύμφωνα αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Family Psychology.
    Οι ερευνητές της Σχολής Οικογενειακής Ζωής του Πανεπιστημίου Μπρίγκαμ Γιανγκ της Γιούτα, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντιν Μπάσμπι, μελέτησαν περισσότερα από 2.000 παντρεμένα άτομα σχετικά με την ποιότητα των σχέσεων με τον/την σύντροφό τους στο πλαίσιο του γάμου τους, σε συνάρτηση με το πότε ξεκίνησαν να κάνουν σεξ μαζί του/της.
    Η έρευνα έδειξε ότι υπάρχουν όφελος από την τακτική της καθυστέρησης, όσον αφορά τις σεξουαλικές σχέσεις. Σε σχέση με όσους προτιμούν να προχωρούν αμέσως ή πολύ γρήγορα -και πάντως πριν το γάμο- σε σεξουαλική επαφή με το έτερον ήμισυ τους, όσα ζευγάρια περίμεναν μέχρι να παντρευτούν, για να κάνουν σεξ με τον/την αγαπημένο/η τους, ανέφεραν ότι στη συνέχεια ο γάμος και η σχέση τους ήταν κατά 22% πιο σταθερή.
    Επίσης, τα ίδια άτομα, που επέλεξαν να μη βιαστούν στο θέμα του σεξ, ανέφεραν κατά μέσο όρο αυξημένα σε ποσοστό 20% επίπεδα ικανοποίησης από τη σχέση τους, 12% καλύτερη επικοινωνία, αλλά και 15% καλύτερη ποιότητα σεξ.
    Όσον αφορά τα ζευγάρια που είχαν μεν προγαμιαίες σεξουαλικές σχέσεις, αλλά αφού πρώτα είχαν αφήσει να περάσει αρκετός καιρός στη σχέση τους, η έρευνα έδειξε ότι υπήρχαν και πάλι οφέλη, αλλά τα μισά περίπου σε σχέση με όσους περίμεναν να παντρευτούν πρώτα, πριν κάνουν σεξ.
    Η αξία της σεξουαλικής αυτοσυγκράτησης για την κατοπινή σταθερότητα και ποιότητα της σχέσης και του γάμου, σύμφωνα με τους ερευνητές, φαίνεται να ισχύει ανεξάρτητα από το μορφωτικό επίπεδο των συντρόφων, τη θρησκεία τους, τον αριθμό των σεξουαλικών συντρόφων που έχουν προηγηθεί και την χρονική διάρκεια της σχέσης πριν το γάμο.
    «Υπάρχουν περισσότερα σε μια σχέση από το σεξ, αλλά βρήκαμε ότι όσοι περιμένουν περισσότερο, είναι πιο ευτυχισμένοι από τη σεξουαλική πλευρά της σχέσης τους. Αυτό συμβαίνει ίσως επειδή έχουν μάθει να μιλάνε μεταξύ τους και να αντιμετωπίζουν τα όποια προβλήματα ανακύπτουν», δήλωσε ο Δρ Μπάσμπι.

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 29, 2010, 8:55 μμ
    Permalink

    Αυτή είναι μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, που έρχεται μετά από 16 αιώνες, για να πληρώσει τα ρηθέντα και του αγαπημένου Άγ. Ι. του Χρυσόστομου… βέβαια, (εννοείται ότι) με πληγώνει αφόρητα να σκεφτώ ότι θα κρίνω την πιθανή μελλοντική συμβία βάσει, λόγου χάριν, του …»15% καλύτερη ποιότητα σεξ» και άλλων τόσο… ελάχιστα χρησιμοθηρικών και αυτο-ηδονιστικών, αλλά μην θέλουμε και πάρα πολλά από το in.gr … 😀 Πάλι καλά… 🙂

    «Ωριμάζει ΚΥΡΙΩΣ, όποιος παντρεύεται.»

    Χμ… Ας μην είμεθα τόσο απόλυτοι… 😀 Γάμος είναι κατά φύσιν βίος, ενώ παρθενία και για να θυμηθώ τον Βασίλειο Αγκύρας «εν παρθενία αληθής αφθορία»(πρώτα καρδιακή παρθενία και αγνότητα, εν ολίγοις) είναι ισάγγελος βίος. Για αυτό και μια σειρά από τους μεγαλύτερους Πατέρες και τους μεγαλύτερους παιδαγωγούς(παιδαγωγοί χωρίς να έχουν οι ίδιοι γεννήσει βιολογικά παιδιά) επέλεξαν τον δεύτερο, συγκαταβαίνοντας σε τεράστιο βαθμό, πολύ συχνά παραπάνω από εμάς, στον -ευλογημένο και θεόσδοτο- πρώτο κατά το «οις δέδοται». Άλλωστε, όπως θα έλεγε και ο Ν. Μπουγάτσος, ο σκοπός του Ορθόδοξου γάμου μπορεί, πλην της καταπολέμησης των ζιζανίων της φύσης που είναι ο βασικός, να είναι και η ηθικοκοινωνική αλληλοβοήθεια… έτσι, οι Πατέρες μιλάνε για ασφαλές λιμάνι και τα σχετικά… να με συμπαθάτε, αλλά η παρθενία είναι μάλλον πιο δύσκολο άθλημα και απαιτεί περισσότερη κατά Χάριν αυτάρκεια ακόμη… 🙂

    Χριστός ετέχθη!!!!!

    Ευχαριστούμε για τα ενδιαφέροντα… και καλή συνέχεια… καθυστερημένα όλα αυτά, λίγο… :-/

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 30, 2010, 12:01 πμ
    Permalink

    Αγαπητό Ιστολόγιο, προβλέπω ότι πολύ σύντομα αυτή η έρευνα θα κάνει τον κύκλο όλων των χριστιανικών ιστολογίων, οπότε βρίσκω ταιριαστό να αναφέρω κάποια στοιχεία που έπεσαν στην αντίληψή μου. .

    Μπορείτε να ενημερωθείτε για το Brigham Young University που ανήκει το τμήμα Family Studies Center που έχει πραγματοποιήσει αυτή την έρευνα, στο παρακάτω link που είναι και ο επίσημος ιστότοπός τους:

    http://familycenter.byu.edu/

    Επίσης αν ψάξετε, θα βρείτε ότι έχουν κάνει μια τρομερή δουλειά στο διαδίκτυο με πολλές ιστοσελίδες που υποστηρίζονται από σχολές, ινστιτούτα και άλλα, που αναφέρουν ότι έχουν σκοπό να προσφέρουν συμβουλές για την οικογενειακή ζωή, υποστήριξη και έρευνα γύρω από θέματα διαχείρισης θυμού, αρμονικής συμβίωσης, ενδυνάμωσης σχέσεων, οικιακής οικονομίας, δέσμευσης-αγάπης-αποδοχής-επικοινωνίας και πολλά άλλα πραγματικά πολύ ενδιαφέροντα.

    Αναφέρουν βεβαίως ότι:
    “The fundamental guiding document of the Family Studies Center is The Family: A Proclamation to the World, by the First Presidency and Council of the Twelve Apostles of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. Family Studies Center associates seek to understand and promote the principles articulated in this proclamation through research, with outreach activities for interested audiences worldwide. “

    Για όσους δε γνωρίζουν, η εκκλησία ‘The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints’ είναι ονομαστή για τον ιεραποστολικό της ζήλο και τον διαρκή προσηλυτισμό.

    Στα ελληνικά η εκκλησία αυτή ονομάζεται ‘Εκκλησία του Ιησού Χριστού των Αγίων των Τελευταίων Ημερών’, περισσότερο γνωστοί ως Μορμόνοι και κατά τους απολογητές του Ο.Ο.Δ.Ε. είναι η πιο κακόδοξη και βλάσφημη αίρεση, η οποία έχει θεμελιώσει στη Γιούτα (και η ίδια η πόλη έχει ιδρυθεί από αυτούς, εκεί είναι και το πανεπιστήμιο που έκανε την έρευνα) ένα ιδιότυπο θεοκρατικό καθεστώς στο οποίο ο πρόεδρός του έχει απεριόριστη εξουσία και διαθέτει υπέρογκα ποσά από υποχρεωτικές εισφορές των μελών για την εξωτερική ιεραποστολή.
    Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι: “Φανατικοί νέοι επιστήμονες, αφού έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα, αποστέλλονται σε όλο τον κόσμο για να διαδώσουν με πάθος την μορμονική πίστη.”

    Θεωρώ ότι η έρευνα αυτή είναι καρπός ακριβώς αυτού του συστήματος παραπληροφόρησης.
    Διαβάζοντας την έρευνα αυτή, θα είχα πολλά να σχολιάσω για τα λάθη και την αντιεπιστημονικότητά της.
    Η έρευνα έγινε μεταξύ πιστών μορμόνων (σημειώστε το αυτό) και άσχετων.

    Π.χ., πώς είναι δυνατόν να κάνουν σύγκριση και να αναφέρουν καλύτερη ποιότητα σεξ (το ‘καλύτερη’ είναι συγκριτικός βαθμός, αν ενθυμούμαι καλά, δηλαδή συγκρίνει δύο πράγματα, όχι ένα) τα άτομα που δεν έχουν κάνει προγαμιαίο σεξ.
    Καλύτερη ως προς τι;
    Τι ακριβώς συγκρίνουν αφού δεν έχουν μέτρο σύγκρισης;
    Επίσης τα αυξημένα ποσοστά ικανοποίησης με ποια πρότερη εμπειρία συγκρίνονται;

    Τέλος πάντων, θεωρώ ότι όλα αυτά είναι καθαρά θέματα προσδοκιών.
    Ένας άνθρωπος που είναι πιστός χριστιανός, έχει άλλες παραστάσεις κι άλλες προσδοκίες και καλά κάνει.
    Είναι περιττό να συγκρίνεται η ικανοποίηση και η αντίληψή του περί σεξ με την αντίστοιχη κάποιου ζευγαριού που είχε πολλές προγαμιαίες εμπειρίες. Είναι τελείως διαφορετικές οι προτεραιότητες και οι προσλαμβάνουσες, οπότε είναι τελείως διαφορετικές οι εκτιμήσεις.
    Δεν αναφερόμαστε σε πραγματικές μετρήσεις μεγεθών, αλλά σε δηλώσεις που σχετίζονται με τις προσδοκίες και με τις εκτιμήσεις περί ποιοτικής ζωής που έχει ενσταλάξει στο συγκεκριμένο άτομο ο δογματικός χώρος.

    Θα μπορούσαμε λοιπόν, αν θέλουμε να είμαστε σωστοί ως επιστήμονες, να αναφέρουμε ότι όσοι δεν έχουν κάνει προγαμιαίο σεξ έχουν περισσότερους λόγους να είναι ικανοποιημένοι με αυτό που έχουν. Ειδικά αν πάτε να ρωτήσετε κάποια μουσουλμάνα που πρέπει να κυκλοφορεί καλυμμένη μια ζωή, ή κάποια γυναίκα μορμόνου (που είναι και πολυγαμικοί, αν ενθυμούμε καλώς), σύμφωνα με το τι περίμενε στη ζωή της και το τι είχε εισπράξει στο παρελθόν κατά τη διαπαιδαγώγησή της, φαντάζομαι ότι θα πλέει σε πελάγη ευτυχίας που μπορεί να έχει (όπως και να τον έχει), ένα άντρα και να κάνει και μια στο τόσο σεξ.

    Τώρα να αναφέρω και το λόγο που κάθισα και τα έγραψα όλα αυτά.
    Έχω παρατηρήσει εδώ και χρόνια, ότι υπάρχει μια αγχωμένη ανάγκη να ‘επιστημονικοποιήσουμε’ τις πίστεις και τα δόγματά μας και να αποθησαυρίσουμε άκριτα ότι αγαπησιάρικο κυκλοφορεί.
    Θεωρώ ότι αυτό γυρίζει μπούμεραγκ.
    Δεν μου αρέσει αισθητικά.

    Πώς να το πω. Αν και δεν είμαι θρησκευόμενος, περιμένω περισσότερα από τους θρησκευόμενους ορθόδοξους, γιατί ορθόδοξος είμαι.

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 30, 2010, 9:11 πμ
    Permalink

    Αγαπητέ Πέτρο σε ευχαριστούμε για τις χρήσιμες πληροφορίες και εύλογες παρατηρήσεις.

    Συμφωνώ και επαυξάνω ότι έχουμε πολλά να διδαχθούμε και να παραδειγματιστούμε από τον ιεραποστολικό ζήλο ετερόδοξων.

    Επί της επιστημονικότητας της έρευνας και της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξουν πολλοί που θα σπεύσουν να αμφισβητήσουν τα όποια τρωτά σημεία.

    Τέλος ως συνειδητοί, αγωνιζόμενοι χριστιανοί αλίμονο εάν δεν έχουμε το βίωμά μας ως ζωντανή, απόδειξη της πίστης μας αλλά αναμένουμε εξωτερικές επαληθεύσεις. 🙂

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 30, 2010, 3:03 μμ
    Permalink

    Η περιπέτεια των ανθρώπινων ιδεών δεν τελειώνει, βεβαίως, οπότε καλό είναι να ακούμε τις απόψεις όλων, αν είναι αξιόπιστες, όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικές και σωστά δομημένες.

    Ούτως ή άλλως, για κάποιον που γνωρίζει, η επιχειρηματολογία επί κοινωνικών ζητημάτων αλλά και πολλές από τις πρακτικές που εφαρμόζει η ορθόδοξη εκκλησία σήμερα, είναι αντιγραφή από την πολύ προηγμένη εμπειρία των ετεροδόξων (κατηχητικά, πνευματικά κέντρα, κατασκηνώσεις, αντιαιρετικές ομάδες, ομάδες γονέων, χριστιανικές φοιτητικές ομάδες, κοινωνικό έργο, κύκλοι γραφών, δράσεις μοναστηριών, εκδοτικό έργο, κλπ).

    Ειδικά στο θέμα της επιχειρηματολογίας επί πρακτικών κοινωνικών ζητημάτων (δεν αναφέρομαι σε ψιλή θεολογία), εδώ και χρόνια οι προτεστάντες κυρίως, λόγω του ιεραποστολικού τους ζήλου, παρέχουν παγκοσμίως τις ιδέες και τα νέα νοητικά σχήματα (επιχειρηματολογία) τα οποία αντιγράφουν όλα τα δόγματα.

    Αυτό το θέμα όμως (προγαμιαίο σεξ) δεν έχει να κάνει τόσο με ιδέες αλλά με πραγματικότητες που πληγώνουν έντονα το κοινωνικό βίωμα.
    Οπότε η προσπάθεια δογματικής αναδιήγησης με χρήση χαλκευμένων ‘επιστημονικών’ όρων, μπορεί να ωφελεί και να περισώζει την όποια δογματική αλήθεια, πληγώνει όμως και δε σέβεται τις ζωές των ανθρώπων.

    Αν κάποιος ασχοληθεί σοβαρά (κοινωνιολόγος ή ψυχολόγος) θα δει ότι συνδέονται δύο πολύ σοβαρά ζητήματα:
    1. Το θέμα της γυναικείας κακοποίησης και
    2. το θέμα της καταπιεσμένης σεξουαλικής ταυτότητας.

    Και τα δύο αυτά θέματα είναι δυνατόν να υποκρύπτονται και ‘ταχτοποιούνται’ κάτω από την ιδέα της ‘παρθενίας’ πριν το γάμο.

    Όντως υπάρχουν πολλά πιστά ζευγάρια που τελικά αποδεικνύεται και μετά το γάμο ότι ταιριάζουν.
    Μάλιστα, όσο πιο έντονο και συμμορφωτικό είναι το δογματικό πλαίσιο που έχουν ανατραφεί, τόσο πιο εύκολο είναι το να ταιριάξουν, γιατί έχουν κοινές προσδοκίες. Οπότε αυτό που ταιριάζει δεν είναι τα πρόσωπα, αλλά οι εσωτερικευμένες προσδοκίες.
    Εφόσον λοιπόν συνεχίζουν να αγωνίζονται μέσα στο δογματικό τους χώρο μπορεί να καταφέρουν να βιώνουν κάτι που αναγνωρίζεται ως ικανοποιητικό, σε μεγαλύτερο ποσοστό από τα ζευγάρια που έχουν προηγούμενες εμπειρίες και αρκετά πιο αυξημένες απαιτήσεις από τη ζωή τους.

    Τα αυξημένα ποσοστά (15 με 20%) που αναφέρονται στην έρευνα, είναι στατιστικά άχρηστα, αν δε γνωρίζουμε τις ποιοτικές προϋποθέσεις.
    Η έρευνα π.χ. δεν ασχολείται καθόλου με το πόση περισσότερη δυσαρέσκεια και τι είδους, μπορεί να έχουν όσοι την ‘πάτησαν’ στα πλαίσια ενός τέτοιου γάμου.

    Η πιστή γυναίκα που αντιλαμβάνεται ότι ζει μέσα σε ένα γάμο κακοποίησης, είναι αντικείμενο που δεν ενδιαφέρει, η δογματική αναδιήγηση δεν ασχολείται με αυτήν. Ας σηκώσει το σταυρό της, αυτό θα την σώσει.
    Ο ομοφυλόφιλος/η έφηβος/η, δεν προβλέπεται, θα οδηγηθεί σε γάμο με κλειστά τα μάτια, χωρίς να μπορεί να έχει αντίληψη του τι του συμβαίνει.
    Προβληματικές οικογένειες δημιουργούνται κυρίως λόγω τέτοιων απαιτήσεων.

    Σε αυτά θα ήθελα να δω έρευνες κι ‘εξωτερικές επαληθεύσεις’.
    Τα «όποια τρωτά σημεία» που αναφέρετε, δεν είναι πεδίο μάχης για την «απόδειξη της πίστης μας».
    Μου φαίνεται ότι αυτή η πολεμική ιδέα είναι απάνθρωπη, και πάνω απ’ όλα θεωρώ ότι καμία «απόδειξη πίστης» δεν μπορεί να αξιώνεται με ανθρώπινα θύματα.

    Είναι ικανοποιητικό για την απόδειξη της αλήθειας της πίστης, να επιλέγουμε πάντα μόνο αυτά που ταιριάζουν και να σωπαίνουμε τα υπόλοιπα;
    Τι είδους αλήθεια είναι αυτή;

    Καλή Χρονιά να έχουμε!

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 4, 2011, 1:51 μμ
    Permalink

    Πέτρο είσαι ο γνωστό Πέτρος; Καλη Χρονιά φίλε!

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 4, 2011, 10:42 μμ
    Permalink

    ΜΑ γιατί χρησιμοποιήτε αυτήν την έκφραση
    -\σεξ?-
    κανουμε ερωτα λεμε
    ή
    στο Ευαγγελιο ο Κυριος ελεγε άλλες εκφρασεις…
    πιο ουσιαστικες-πιο αληθινες.

    ΓΙΑΤΙ Τ ‘ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΟΛΑ?
    ΑΣ ΜΙΛΑΜΕ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΟΠΩΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ..
    ….ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΑΦΗΝΕΙΑ.

    ΑΛΗΘΩΣ ΕΤΕΧΘΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ.

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 6, 2011, 5:35 μμ
    Permalink

    @ Μαρίνα
    Βεβαίως, αυτός είμαι!
    Λες να υπάρχει κι άλλoς Πέτρος τόσο βαρεμένος που να γράφει κατεβατά ατελείωτα?
    😛
    Καλή χρονιά και σ’ εσένα Μαρίνα! Αν θυμάμαι καλά έχεις κι ένα νεούδι που ανθίζει? Τα καλύτερα να σου φέρει!

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 7, 2011, 12:41 πμ
    Permalink

    Φωνάζει ο Πέτρος και κλαίει και οδύρεται για προσοχή και ακρίβεια στη σκέψη μας.. αλλά.. ποιός τον ακούει..

    Αλλά.. κι ο Πέτρος έχει τα αυτάκια του κλειστά στις σοφίες που κρύβονται πίσω από τις πεποιθήσεις του κάθε ορθόδοξου..

    Έτσι νομίζω.

    Ω.. τι χάρη.. τι χαρά.. τι ομορφιά.. τι ευτυχία.. τι υπέροχη συνεργασία.. να ακούσει ο ορθόδοξος τον Πέτρο κι ο Πέτρος τον ορθόδοξο..

    Άλλα λέει ο ένας.. άλλα λέει ο άλλος..
    Λένε και οι δύο εξίσου σημαντικές πτυχές για το κάθε πράγμα..
    Κανείς δεν έχει την τέλεια γνώση διότι κανείς δεν είναι τέλειος..

    (η άποψή μου)

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 7, 2011, 9:31 πμ
    Permalink

    Πέτρο, Ευτυχώς τα χριστιανόπουλα έχουν συνηθίσει να ακούνε ατελείωτα βαρετά και μερικές φορές ακαταλαβίστικα κυρήγματα, οπότε εδω είναι ο χώρος σου!!!
    Ευχαριστώ για τις ευχες.

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 7, 2011, 8:22 μμ
    Permalink

    Παιδιά, προς θεάς, δεν γράφω για να περάσω μηνύματα, ούτε πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος που μπορεί να πλασάρει Απόλυτες Αλήθειες.
    Πόσο μάλλον εγώ.

    Με ενδιαφέρει η ομορφιά που δεν ψεύδεται, που δεν ωραιοποιείται ψυμιθαζόμενη, όπου κι αν βρίσκεται.

    Όπως κι εσείς, πιστεύω ότι η ομορφιά βρίσκεται μέσα από το γνήσιο προσωπικό βίωμα, τη γνήσια αναζήτηση.
    Μπορεί να ακουστεί από μια κουβέντα κάποιας ηλικιωμένης, από ένα μοναχό, από ένα βουδιστικό κείμενο, από τα λόγια του Επίκουρου κλπ.
    Η διαφορά μας είναι ότι δε δέχομαι τον εγκλεισμό της σε ένα σύστημα, δεν υπηρετώ την αποθησαύρησή της και το μονοπώλιό της από μια θρησκεία.
    Το θεωρώ τραγικό πνευματικό θάνατο.

    Δεν έχετε άδικο να αντιλαμβάνεστε τα σχόλιά μου ως αντιδραστικές τοποθετήσεις.
    Αντιδρώ, εννοείται.
    Δεν μπορώ να κάνω αλλιώς όταν ακούω κάτι που το θεωρώ κακοποίηση της αλήθειας, αφού με ενδιαφέρει η ομορφιά.

    Το τι θα κατανοήσει ο καθένας είναι δικό του θέμα.
    Μην προκαταλαμβάνεστε για την αντίληψη των άλλων.
    Μιλήστε για τον εαυτό σας, εκφράστε τις προσωπικές σας αντιλήψεις.
    Ως καθαρά προσωπικές απόψεις.

    Όπως κάνω κι εγώ, ένα πράγμα!
    😀

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 8, 2011, 1:04 μμ
    Permalink

    Το τι θα κατανοήσει ο καθένας είναι δικό του θέμα.
    Μην προκαταλαμβάνεστε για την αντίληψη των άλλων.
    Μιλήστε για τον εαυτό σας, εκφράστε τις προσωπικές σας αντιλήψεις.
    Ως καθαρά προσωπικές απόψεις.

    Εγώ, πάντως, μίλησα για τον εαυτό μου και είπα πως
    ΕΜΕΝΑ μου φαίνεται πως κατά τη γνώμη μου
    -αφενός, υπάρχει πολλή ακόμη ομορφιά να ανακαλύψει ο Πέτρος (και στο χώρο της ορθοδοξίας)
    -αφετέρου, έχει όφελος ένας ορθόδοξος να ακούει τι λέει ο Πέτρος, ώστε να προστατεύεται από τους κινδύνους που επισημαίνει ο Πέτρος.

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 8, 2011, 1:32 μμ
    Permalink

    @ Πέτρος

    Όχι αγαπητέ μου Πέτρο.

    Δεν μιλάς (γράφεις) εκφράζοντας τις προσωπικές σου απόψεις.

    Προσπαθείς να τις περάσεις ως επιστημονικοφιλοσοφικοκοινωνικά θέσφατα.

    Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά και εγώ άνθρωπος αδύναμος είμαι και δεν κρατήθηκα.

    Άλλο πράγμα το να σέβεσαι τη γνώμη του άλλου και άλλο πράγμα να εκμεταλλεύεσαι την ανοχή και την ανεκτικότητα του άλλου για να κάνεις το «κομμάτι» σου.

    Συγγνώμη για το ύφος, αλλά… practice what you preach φίλε Πέτρε…!

    Με αγάπη Χριστού.

    ΥΓ.1: Εάν αντιδράσεις στο παραπάνω μου σχόλιο, απλά ηρέμησε και διάβασε το σχόλιο #11 της ανάρτησης «Διδακτορικό στην Χριστιανική Επιστήμη». Είναι δικό σου.
    ΥΓ.2: Πάψε να νομίζεις ότι μόνο εσύ κατέχεις πανεπιστημιακούς τίτλους σπουδών και ανάλογη μόρφωση. Μην καταντήσεις να αντιπροσωπεύεις την λαϊκή ρήση: «Πήγε ο Χατζατζάρης στο Παρίσι»… Η επιστημονική σκέψη δεν αποτελεί δικό σου προνόμιο (μόνο). Χαλάρωσε…

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 10, 2011, 3:15 μμ
    Permalink

    Παναγιώτη,
    Δεν μπορώ να ξέρω γιατί προχωράς σε προσωπικές επιθέσεις κι εκτροχιαζόμαστε, τώρα…
    Εδώ δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι ως πρόσωπα.
    Συζητάμε για ιδέες.

    Επίσης, ο διάλογος είναι προαιρετικός.
    Αν κάποιος απαντά με συλλογιστική συνέπεια αυτό δεν πάει να πει ότι είναι ασεβής.

    Δε θεωρώ ότι είναι υποχρεωτικό να απαντάμε σε όλα τα σχόλια, γιαυτό και δε με απασχόλησε το ότι δεν απάντησες στα σχόλια της ανάρτησης «Διδακτορικό στην Χριστιανική Επιστήμη».
    Δε σου ζήτησα το λόγο, ούτε πήγα πουθενά να το παίξω έξυπνος και να δηλώσω ότι «δεν μπόρεσε να μου απαντήσει».
    Μπορεί τα πόδια μου να σου βρωμάνε, μπορεί να έχασες το ενδιαφέρον σου, μπορεί να είχες καλύτερα πράγματα να κάνεις.

    Με ποια λογική όμως θεωρείς ότι κάνω το κομμάτι μου, δε σέβομαι, εκμεταλλεύομαι την καλή διάθεση, νομίζω ότι είμαι ο μόνος με πανεπιστημιακή μόρφωση κλπ?

    Επαναλαμβάνω, δεν προσπαθώ να περάσω κάτι.
    Πόσο μάλλον ως ‘επιστημονικό θέσφατο’.
    Δεν υπάρχουν επιστημονικά θέσφατα.
    Τα θέσφατα είναι θεολογικές ιδέες.
    Διάλογο κάνω, και προσπαθώ να αναπτύσω με συλλογιστική συνέπεια τις προσωπικές μου απόψεις.

    Είναι κακό?

    Με αγάπη Πέτρου.

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 11, 2011, 11:52 πμ
    Permalink

    @ Πέτρος

    Είδες;

    Βγάζεις συμπεράσματα αυθαίρετα…

    Φυσικά και ΔΕΝ είναι κακό. Όταν, όμως, πιπιλίζεις συνεχώς την χιλιοπιπιλισμένη καραμελίτσα ότι οι Ορθόδοξοι δεν κάνουν διάλογο, είναι σκοταδιστές κλπ. κλπ., τότε εάν σέβεσαι το Διάλογο όπως υποστηρίζεις, αναθεώρησε τις απόψεις σου, γιατί αλλιώς σημαίνει πως παρότι γράφεις ΕΠΙ ΜΑΚΡΟΝ σε Ορθόδοξο Ιστολόγιο, ή δεν σέβεσαι καθόλου τη φιλοξενία του ή είσαι αυτόκλητος «προφέσσορας», χωρίς κανείς να σου το ζητήσει.

    Εάν διαφωνείς, ξαναδιάβασε παλαιότερες αναρτήσεις σου.

    Δεν σου είπα ΠΟΤΕ ότι δεν επιθυμώ το διάλογο (είδες; αναπαράγεις τα ίδια και τα ίδια «επιχειρήματα». Έλεος!). Μην ξεχνάς, όμως, ότι «ο κρίνων κρίνεται». Γιατί λοιπόν το εκλαμβάνεις αυτό ως προσωπική επίθεση;

    Επιστημονικά θέσφατα, αγαπητέ μου, υπάρχουν. Τώρα εάν θες να αρχίσουμε να τα ονοματίζουμε και να τα αναλύουμε, δεν έχω κανένα πρόβλημα. Είμαι και των θετικών επιστημών, οπότε… no problem!

    Δικαίωμά σου να πιστεύεις όπου και όσο θέλεις. Μάθε, όμως, ότι όπως εσύ χαρακτηρίζεις τις ιδεολογίες των άλλων, έτσι και οι άλλοι έχουν το δικαίωμα να χαρακτηρίζουν τις αντίστοιχες δικές σου.

    Και κάτι τελευταίο. Για να γίνει διάλογος πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο (2) και να έχουν διάθεση (και οι 2) να ακούσουν τον συνομιλητή τους. Understood?

    Με αγάπη Χριστού.

    ΥΓ: Δεν με αφορά ΚΑΘΟΛΟΥ εάν είσαι ευσεβής ή ασεβής. Δεν με αφορά ΚΑΘΟΛΟΥ εάν είσαι πιστός ή όχι. Όμως, όταν η «προσωπική» σου άποψη υποτιμά τη νοημοσύνη μου, συγγνώμη, αλλά έχω κάθε δικαίωμα να απαντήσω. Να είσαι καλά, ό,τι κι αν κάνεις.
    ΥΓ.2: Δεν έχω να χωρίσω τίποτε μαζί σου και να ξέρεις πως ό,τι λέω, το λέω από ενδιαφέρον και αγάπη και όχι γιατί «μου μυρίζουν τα πόδια σου»… Έχω μάθει στη ζωή μου να σέβομαι τον συνάνθρωπό μου, ό,τι και αν είναι αυτός. Συγγνώμη για τη σκληρή μου γλώσσα, όμως, η ανεκτικότητα και ο σεβασμός πρέπει να είναι αμοιβαίος για να βγει κάτι καλό. Φαίνεται καθαρά πως έχεις καλή και ταπεινή ψυχούλα και γι’ αυτό σου γράφω. Ειδάλλως (πίστεψέ με) δεν θα απαντούσα καθόλου. Το εννοώ…

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 12, 2011, 6:01 μμ
    Permalink

    Πέτρο, κι ο Παναγιώτης, διάλογο κάνει!

    Εσύ δεν είπες να μην προκαταλαμβανόμαστε για την αντίληψη των άλλων και να εκφράζουμε τις προσωπικές μας απόψεις αντί για τις απόψεις των άλλων;

    Ε.. αυτό κάνουμε! Συμφωνείς;

    Η δική μου προσωπική άποψη είναι οτι κατά τη γνώμη μου μου φαίνεται πως κοντεύεις να καταντήσεις να κάνεις πράξη αυτά που εσύ στηλιτεύεις.

    Ναι, είναι ωραίο πράγμα ο διάλογος, η ελεύθερη έκφραση, αντί για την καταπίεση -το ψυχολογικό στρίμωγμα -το στραγγαλισμό της σκέψης.

    Ναι, διάλογο κάνεις, αλλά, σύμφωνα με τη δική μου (υποκειμενικότατη) γνώμη, κοντεύεις να καβαλήσεις το καλάμι.

    Μπορεί να κάνω λάθος, όμως, αυτό πιστεύω.

    Και, επίσης, προσωπικά, εμένα, μου φαίνεται πάρα πολύ ωραίο το οτι επισημαίνεις τους χίλιους μύριους κινδύνους στους οποίους μπορεί να πέσει η σκέψη. Και προσωπικά εμένα θα μου άρεσε πάρα πολύ να παίρναμε όλοι πολύ σοβαρά αυτούς τους κινδύνους ώστε να τους αποφεύγαμε.

    Όμως.. για να λέει ο Παναγιώτης οτι ίσως κάτι δεν κάνεις καλά.. τότε.. ΙΣΩΣ.. ίσως.. ΙΣΩΣ.. να έχει κάποιο δίκιο.. ΙΣΩΣ.

    Ι Σ Ω Σ, σύμφωνα με την -υποκειμενική- γνώμη τη δική μου

    Ι Σ Ω Σ

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 18, 2011, 8:21 μμ
    Permalink

    Παναγιώτη,
    Οκ, για χάρη του διαλόγου, δέχομαι για όσο θέλετε ότι είμαι ασεβής (κι αμελής θα συμπλήρωνα!).

    Είμαι ασεβής, είστε ευσεβής.
    Έχετε αγάπη Χριστού, έχω αγάπη Πέτρου.
    Θα πρότεινα λοιπόν, μέσα στην ασέβειά μου, να το πάρετε ως δεδομένο ότι είμαι ασεβέστατος, και να ασχοληθείτε με το αντικείμενο. Εσείς ή οποιοσδήποτε ενδιαφέρετε.

    Το αντικείμενο είναι οι απάντηση που δε δόθηκε στα σχόλια του θέματος “Διδακτορικό στη χριστιανική επιστήμη”. Μάλλον αυτό ήταν το πεπόνι…

    Όσον αφορά στα δύο τελευταία σχόλια, μου έδωσαν πολύ ωραίες αφορμίσεις!
    Επειδή όμως έχουν να κάνουν με το εκεί νήμα συζήτησης, θα στείλω σχόλιο εκεί.

    Εδώ θα περιοριστώ στα:

    1.
    Θέσφατο = θείος λόγος (θεός+φημί).
    Πιθανώς συγχέετε τα θεολογικά θέσφατα με τα επιστημονικά αξιώματα.
    Καμία μα καμία σχέση.
    Θα αναπτύξω περισσότερα στα σχόλια του θέματος “Διδακτορικό στη χριστιανική επιστήμη”.

    2.
    Μη βάζετε στο στόμα μου λόγια που δεν έχω πει. Τη λέξη ‘σκοταδιστές’ την φαντάστηκε η δική σας αντίληψη.
    Δεν χαρακτήρισα πουθενά τους ορθόδοξους, κι εγώ άλλωστε είμαι ορθόδοξος κι ας μην είμαι πιστός.

    Γενικά στα σχόλιά μου αναφέρομαι σε όλους τους δογματικούς χώρους, στις θρησκευτικές δοξασίες, στο θρησκευτικό τρόπο σκέψης που είναι κοινός σε όλους μας.
    Ο, τι γράφω, μπορείτε να το εφαρμόσετε και στο ισλάμ ή σε οποιοδήποτε άλλο χώρο δοξασιών.
    Μην το παίρνετε προσωπικά, δεν χαρακτηρίζει εσάς ως πρόσωπο αλλά τις θεϊστικές νοοτροπίες και μιμίδια που έχουμε όλοι εσωτερικεύσει.

    3.
    Από τη στιγμή που με εγκαλείτε για έλλειψη σεβασμού δεν είναι καθόλου αυθαίρετο το ότι έκανα ερώτηση.
    Το αυθαίρετο είναι να περνάτε αλληλοσυγκρουόμενα μηνύματα.
    Ότι είστε και υπέρ του διαλόγου, αλλά και ταυτόχρονα χαρακτηρίζετε ως έλλειψη σεβασμού την κατάθεση αντίθετων απόψεων.
    Και μάλιστα χωρίς να απαντάτε στις αντίθετες απόψεις!

    4.
    «ο κρίνων κρίνεται»:
    Συμφωνώ! Να κρίνεται όλες τις ιδέες που εξέφρασα!
    Αναλυτικά!
    Το να κρίνετε όμως εμένα ως πρόσωπο το βρίσκω άκαρπο.
    Οι παρακάτω εκφράσεις μετατρέπουν σε προσωπική επίθεση, δηλαδή ακυρώνουν, το διάλογο:
    “…δε σέβεσαι…”
    “…εκμεταλλεύεσαι την ανοχή και την ανεκτικότητα…”
    “…κάνεις το «κομμάτι» σου…”
    “…απλά ηρέμησε…”
    “…Χαλάρωσε…”
    “… Μάθε, όμως, ότι …”
    (Αυτά από το τελευταίο σχόλιο. Έχω ακούσει όμως στο παρελθόν και τραγικά χειρότερα από διάφορους πιστούς σχολιαστές.)

    Επίσης, για την ποιότητα του διαλόγου:
    Ούτε εγώ είμαι υποχρεωμένος να απαντώ, ούτε το Ζωντανό ιστολόγιο είναι υποχρεωμένο να έχει ανοιχτό το διάλογο.
    Αυτό από μόνο του δε σημαίνει ότι γίνεται πραγματικός διάλογος.
    Είναι αναγκαία, αλλά όχι ικανή συνθήκη.

    Για το σχόλιο 46:
    Νομίζω ότι αναπαράγετε το ισχυρότερο χριστιανικό μιμίδιο που έχουμε κληρονομήσει.
    Ότι δηλαδή είναι επικίνδυνα πράγματα αυτά, η σκέψη ενέχει κινδύνους.
    Οι περισσότερες απαντήσεις που παίρνω σε χριστιανικά ιστολόγια, εκφράζουν με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο αυτό το πράγμα.
    Εσείς πραγματικά το εμπιστεύεστε?
    Αρκεί το να μην σκεφτόμαστε σε βάθος?

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 18, 2011, 8:24 μμ
    Permalink

    Διορθώστε την τελευταία ερώτηση σε:
    Είναι πραγματικά επικίνδυνο να σκεφτόμαστε αναλυτικά;

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 20, 2011, 2:00 μμ
    Permalink

    @ Πέτρος

    Αδελφέ, μία παρατήρηση.

    Προτού απαντήσεις, διάβασε τι γράφει ο συνομιλητής σου.

    Απάντα όσο αναλυτικά θες, πάνω, όμως, σε αυτά που σε ρωτούν. Και μετά πες και ό,τι άλλο θέλεις.

    Και συγκεκριμένα… συνεχίζεις το «βιολί σου» ότι σε χαρακτηρίζουμε ασεβή, την ίδια στιγμή που σου γράφω με ΚΕΦΑΛΑΙΑ γράμματα, πως δεν με ΑΦΟΡΑ εάν είσαι ευσεβής ή ασεβής κλπ, κλπ.

    Εάν θες να συζητήσουμε σοβαρά και όχι αναλυτικά (ερμήνευσέ το όπως θες αυτό), να απαντάς σε παρακαλώ συγκεκριμένα.

    Τα «μιμίδια» τα γνωρίζεις και τα πετάς (κυριολεκτικά) ευκαίρως ακαίρως! Αυτό είναι και αστείο και λυπηρό ταυτοχρόνως. Το γιατί θα στο εξηγήσω στην επόμενη ανάρτηση (έτσι να έχει και λίγο σασπενς…!).

    Με αγάπη Χριστού,

    Παναγιώτης

    Υ.Γ.: Τρελαίνομαι για πληθυντικό. Με σκοτώνει!

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 20, 2011, 2:20 μμ
    Permalink

    @ Πέτρος

    Επίσης,

    Θέσφατο = άποψη, γνώμη που πρέπει να γίνει σεβαστή.

    Αξίωμα = γενική πρόταση, αρχή αυταπόδεικτη ή αναπόδεικτη.

    Ποιο σε φοβίζει (ή εξιτάρει) περισσότερο;

    Σχολιάστε

Απάντηση σε 2 απορίες έχομεν... Ακύρωση απάντησης

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    - Γιατί, γέροντα, χωρίζουν τα ανδρόγυνα;
    - Οι άνθρωποι, παιδί μου, χωρίζουν από τη φιληδονία τους και από τον εγωισμό τους. Από τίποτε άλλο. Όλους τους άλλους λόγους τους εμπνέονται εκ των υστέρων για να δικαιολογήσουν τους εαυτούς τους.
    - Γέροντας Παΐσιος
  • Αρέσει σε %d bloggers: