Εκκλησία και Διαδίκτυο: ποια η άποψή σας;

άποψη ερώτηση

Στις 15 Νοεμβρίου 2010 η Ιερά Μητρόπολη Πατρών στα πλαίσια των Πρωτοκλητείων διοργανώνει εκδήλωση στη Χριστιανική Στέγη Πατρών με θέμα «Σύγχρονος Τρόπος Εκφοράς Εκκλησιαστικού Λόγου – Εκκλησιαστικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης & Επικοινωνίας».

Με την ευκαιρία της ημερίδας το Ζωντανό Ιστολόγιο ζητά τη δική σας άποψη πάνω στα εξής ζητήματα:

1. Γιατί;

1.1 Χρειάζεται η Εκκλησία να χρησιμοποιεί την τεχνολογία και το Διαδίκτυο; Γιατί ναι; Γιατί όχι;

2. Ποιος; Πως; Τι;

2.1 Εσείς πως χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο και την τεχνολογία;

2.2. Έχετε υπόψιν σας επιτυχημένες εφαρμογές και παραδείγματα αξιοποίησης της τεχνολογίας και του διαδικτύου στο έργο και την επικοινωνία της Εκκλησίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

2.3. Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι η Εκκλησία μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία και το δίαδίκτυο; Τι λείπει; Πως θα επιθυμούσατε να δραστηριοποιηθεί το διαδίκτυο και την τεχνολογία η Εκκλησία σε κεντρικό (π.χ. Πατριαρχεία, Αρχιεπισκοπή, Μητροπόλεις) και τοπικό επίπεδο (π.χ. ενορίες, μονές);

2.4. Τι θα προτείνατε να πράξουν άλλοι (δημόσιοι ή ιδιωτικοί) φορείς, σύλλογοι και πρόσωπα;

Εκφράστε ελεύθερα τις προτάσεις και τις απόψεις σας ως σχόλια ή παραπομπές σε άλλες σχετικές σελίδες και κείμενα στο διαδίκτυο. Παρακαλούμε ας σεβαστούμε τις διαφορετικές απόψεις.

12 σκέψεις σχετικά με το “Εκκλησία και Διαδίκτυο: ποια η άποψή σας;

  • Νοέμβριος 1, 2010, 10:33 μμ
    Permalink

    Κατα την αποψη μου (πολυ σύντομα) η εκκλησία ειναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία και το Διαδίκτυο και να βρει τρόπους να διαδώσει τον λόγο του Κυρίου και μεσα απο αυτα τα νέα μέσα! Ειναι παρα πολυ βοηθητικό και χρήσιμο να πλησιάσει τους νέους (και όχι μόνο) μεσα απο τα μέσα τα οποία εκείνοι χρησιμοποιούν και να τους μιλήσει για τον Χριστό. Ναι δυστυχώς, οι νεοι μας πλεον θα κατσουν στο facebook αντι για να πανε μια βολτα μεχρι την πλατεια και το προαύλιο της εκκλησίας, αλλα η Εκκλησία εχει καθήκον να βρει νεους τρόπους προσέγγισης για να ακουμπήσει τις καρδιές των ανθρώπων, πάντα με τον προβληματισμό του «μη συσχηματίζεσθε αλλα μεταμορφούσθε».

    Επισης μην ξεχνάμε οτι η τεχνολογία/διαδίκτυο ειναι σημαντικότατο μέσο (αν οχι το μόνο) για ανθρώπους που ειναι απομονωμένοι (σε νησια, βουνα, παραμεθόριο, εξωτερικό) για να ακουσουν κανα κήρυγμα, να διαβάσουν τιποτα πνευματικό και να ωφεληθούν!

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 2, 2010, 5:00 μμ
    Permalink

    Σε ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λεμεσού κ.κ. Αθανασίου, είχα ακούσει ότι ο τρόπος διάδοσης του Λόγου του Θεού μέσω του Διαδικτύου, ίσως να είναι και αυτό που λέει στην Αποκάλυψη ο Απόστολος Ιωάννης, δια του φωτισμού του Αγίου Πνεύματος, ότι της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού θα προηγηθεί η κύρηξη του Ευαγγελίου σε όλο το κόσμο.

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 3, 2010, 9:50 πμ
    Permalink

    Η τεχνολογία είναι χρήσιμη. Με όποιο τρόπο (νόμιμο και αξιοπρεπή εννοείται!) μπορούμε πρέπει να μεταδίδουμε το λόγο του Θεού, ας το πράττουμε.

    Όπως έλεγε και ο γερο-Παΐσιος, το ταγκαλάκι κάνει τη δουλειά του και ο Θεός κάνει τη δική του!

    Άσχημο και αισχρό περιεχόμενο αυτοί; Ψυχοφελές και πνευματικό εμείς!

    Καλή δύναμη σε όλους όσους εργάζονται (καθ’ οιονδήποτε τρόπο) το καλό…

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2010, 6:34 πμ
    Permalink

    Πιστεύω ότι η τεχνολογία μπορεί να φέρει ένα καλό μύνημα, πολύ μακριά και πολύ γρήγορα. Για παράδειγμα, το μύνημα της θείτσας εδώ είναι συγκλονιστικό:

    How to Evangelize to an Atheist…

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2010, 8:38 μμ
    Permalink

    Η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πνευματικό όφελος των μελών της Εκκλησίας, αρκεί αυτό να γίνεται με διάκριση κάτω από την καθοδήγηση φωτισμένων κληρικών.

    Η ιδιωτική πρωτοβουλία έδειξε και στα αρμόδια όργανα της Εκκλησίας ότι το Διαδίκτυο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και προς Δόξαν Θεού κι όχι μόνο για το κακό. Έτσι σιγά σιγά οι Αρχιεπισκοπή και οι Μητροπόλεις μπήκαν στο Διαδίκτυο δημιουργώντας δικές τους δικτυακές πύλες. Σήμερα σχεδόν όλες οι Μητροπόλεις, αλλά και πολλά Μοναστήρια και Ναοί έχουν δικά τους sites.

    Εκτός από τα όργανα της Εκκλησίας και εκατοντάδες κληρικοί, μεταξύ των οποίων και αρκετοί Επίσκοποι, έχουν ενεργή δραστηριότητα στο Διαδίκτυο, κάποιοι με δικά τους sites, οι περισσότεροι όμως μέσω χώρων επικοινωνίας, όπως το facebook.

    Στην πραγματικότητα το Διαδίκτυο είναι μια εξελιγμένη μορφή επικοινωνίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επικοινωνία των Χριστιανών μεταξύ τους και για την επικοινωνία των κληρικών με τους πιστούς. Σε καμιά περίπτωση βέβαια δεν μπορεί να υποκαταστήσει την άμεση επικοινωνία, πρόσωπο με πρόσωπο, και πολύ περισσότερο την κοινή συμμετοχή στις Ακολουθίες και τα Μυστήρια της Εκκλησίας. Επίσης το Διαδίκτυο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πηγή για πνευματική μελέτη ή ακούσματα.

    Υπάρχουν πολλές αξιόλογες προσπάθειες παρουσίας της Εκκλησίας στο Διαδίκτυο, με προεξάρχουσα αυτή της Εκκλησίας της Ελλάδος http://www.ecclesia.gr .

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2010, 8:40 μμ
    Permalink

    http://www.youtube.com/watch?v=Cu_-mvxYENM&feature=related

    Ρίχνουν πάνω ένα over-διατροφή
    Του πολιτισμού Slob
    Υπερδοσολογία και έξω
    Φοβάμαι για σένα
    Για μένα
    Για σένα … Δεν …
    Για μένα
    Πήρα τόσο κουρασμένος του
    Ανάγνωση σχετικά με την αγωνία της ύπαρξης
    Αυτό μου καταλήξει να
    Χωρίς
    Και πού θα με πάρει;
    Πού θα με πάρει;
    Μακριά από αυτή την κόλαση που θα
    (Ή να μην είναι)
    Τραβήξτε προς τα πάνω το σήμα κενές θέσεις στα μάτια σας
    Το έχω δει και δεν μου αρέσει
    Το έχω δει και δεν μου αρέσει

    Είμαι άρρωστος και κουρασμένος της ύπαρξης άρρωστος και κουρασμένος
    Να χρησιμοποιηθεί και να κακομεταχειριστεί
    Γεια σου είναι αυτό το τελευταίο βράδυ στα Σόδομα;
    (Ότι είναι σωστό ότι είναι σωστό αυτό είναι σωστό)

    Άρρωστοι και κουρασμένοι ….

    Μια μέρα σήμερα της ζωής της ύπαρξης

    Και το όνομά του ..

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2010, 8:41 μμ
    Permalink

    http://www.youtube.com/watch?v=Cu_-mvxYENM&feature=related

    Και το όνομά του … είναι ο Ιησούς
    (Έχετε ποτέ δεν γνώρισε την αγάπη μέχρι που έχετε γνωστή την αγάπη του Θεού …
    Αυτό είναι σωστό)

    Μόνο ο Θεός μπορεί να βρει έναν τρόπο
    Σε περίπτωση που δεν υπάρχει τρόπος
    Αυτό είναι σωστό ….
    Είναι αυτό το τελευταίο βράδυ στα Σόδομα;

    (Έχετε ποτέ δεν γνώρισε την αγάπη μέχρι που έχετε γνωστή την αγάπη του Θεού …
    Αυτό είναι σωστό)

    Τι κρίμα ….

    Και ποτέ δεν ρίξει ένα δάκρυ
    Για τον Ιησού Χριστό όταν πέθανε στο σταυρό
    Και οδήγησε μια ακίδα στο πλευρό του και να σφυρηλατηθεί ένα ακάνθινο στεφάνι στο κεφάλι του

    Τι κρίμα …

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2010, 8:41 μμ
    Permalink

    Και το όνομά του … είναι ο Ιησούς

    eleison despina panagia voithi mi

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 6, 2010, 3:28 μμ
    Permalink

    aderfia,os tora sti zoi mou opote iha anagi ena piato fai to iha mprosta mou…to etroga to mirazomoun…alla kati elipe gia na haro alithina…simera aderfia i mana mou mou efere ena mpouti kotopoulo,ligo rizi,kai mia kotoleta,posa parapano na ithela…alla mia skepsi gia sas aderfia tin ora tou fagitou,efigan dakria haras kai elpidas … dakria, poso mas agapa o hristoulis…dakria haras gia ton agnosto OMORFO aderfo mou pou pinaei…de zitaei kati parapano apo mia omorfi skepsi,ena omorfo hamogelo και αληθινή αγάπη …ton zitiano ton trefei o theos…einai o hristoulis mas stous dromous kai pinaei…alithos anesti aderfia vgite kai horepste…i mizeria den teriazei se zontanes kardies…nomizo aderfia…

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 9, 2010, 12:28 μμ
    Permalink

    Η εκκλησία πρέπει να χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία, μέσα, προκειμένου να φτάνει ο καθάριος λόγος της ορθοδοξίας στον κόσμο που οργιάζει από αιρέσεις, αλλά και η ανάγκη λόγου προτρεπτικού προς το καλό που αδυνατεί να ακουσθεί σήμερα, λόγω της χειραγώγησις του Λαού μας από τα πολλά φερέφωνα της νέας εποχής και που η διάβρωση είναι προ τον πυλών.

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 15, 2010, 3:02 μμ
    Permalink

    Η χρήση της νέας τεχνολογίας από την Εκκλησία είναι απαραίτητη διότι έτσι αποδεικνύεται ότι ο τρόπος χρήσης του μέσου είναι αυτός που καθορίζει και τον ρόλο του και όχι το ίδιο το μέσο. Με το μαχαίρι κόβεις το ψωμί αλλά και με το μαχαίρι αφαιρείς και μία ζωή. Το μέσο φταίει ή ό τρόπος που αυτό χρησιμοποιείται?

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 17, 2010, 11:09 πμ
    Permalink

    Σας ευχαριστούμε για τις απόψεις που καταθέσατε.
    Η ημερίδα έλαβε χώρα και επιφύλαξε εκπλήξεις και απρόοπτα! Σύντομα περισσότερα στο Διαδίκτυο.

    Σχολιάστε

Απάντηση

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Δεν θεωρώ αντίσταση απλώς και μόνο να πάρεις τα όπλα να ανέβεις στα βουνά. Αυτό είναι εύκολο πράγμα, σχετικά εύκολο. Το πρόβλημα είναι να μείνεις αυτό που είσαι, και αυτό βέβαια συνδυάζεται με την πολιτισμική συνέχεια του ελληνισμού. Με το γεγονός ότι όταν κατακτήθηκε ο ελληνικός λαός, είτε από τους Ρωμαίους αρχικά είτε αργότερα από τους Τούρκους, είχε εθνική ενότητα και συνείδηση της ενότητας αυτής. Υπήρχε μια λαική ενότητα με τη γλώσσα, με τα ήθη και τα έθιμα, και είχε συνείδηση της ταυτότητάς του αυτής, η οποία του επέτρεψε να αντισταθεί, να αντισταθεί στην απορρόφηση από άλλους λαούς, οι οποίοι ήταν κατακτητές του.
    - Νίκος Σβορώνος
  • Αρέσει σε %d bloggers: