Από το ακατανόητον του κτιστού στο μεθεκτόν του ακτίστου

 Σύμπαν γαλαξίες Θεός

Νικόλαος Μεσογαίας - Από το ακατανόητον του κτιστού στο μεθεκτό του ακτίστου

Ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαυρεωτικής και Μεσογαίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Η ομιλία είναι διαθέσιμη επίσης σε βίντεο στο intv και ως απομαγνητοφωνημένο κείμενο στο nektarios.gr.

3 σκέψεις σχετικά με το “Από το ακατανόητον του κτιστού στο μεθεκτόν του ακτίστου

  • Μάρτιος 15, 2009, 6:12 μμ
    Permalink

    ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΗΘΕΙ ΤΟ ΚΤΙΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!
    ΜΙΑ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΟ ΤΟ ΑΚΤΙΣΤΟ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΔΙΔΕΤΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ….ΑΡΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΤΗΤΑ,ΑΡΑ ΚΑΙ ΓΕΝΝΗΣΗ(ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟ),ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΤΙΣΤΟ
    ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ,ΟΧΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΑΛΤΣΕΣ.
    ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΚΤΙΣΤΟ?
    ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ?
    ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΩ ΤΟ ΚΑΛΟ?
    ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΟ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΟ…
    ΚΑΙ ΑΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΗΠΤΟ ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ,ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ?

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 17, 2009, 12:40 πμ
    Permalink

    Απορίες και εγώ στον αποπάνω:
    Και γιατί η φύση να αναγεννάται; Οι ανθρώποι να κάνουν προσευχή, έρωτα, ποίηση, παιδιά;Γιατί η γέννηση να μην είναι κάτι διάφορο του ποιείν;Γιατί όταν κατ’ανθρώπινη αντίληψη προσδίδουμε ιδιότητες στο άκτιστο το κατεβάζουμε στο επίπεδο του κτιστού;Τί είναι πιο απλό από την απλή παραδοχή της άγνοιας μας και γιατί αυτό που είναι η αρχή της σοφίας να συνεπάγεται ανάπτυξη εννοιολογικών σαλτσών; Ποιά η διαφορά της ζωής από το θάνατο;Γιατί να ορίσουμε κάτι ως καλό, αν αυτό που υπάρχει είναι μόνο αυτό που υπάρχει; Είναι όλα ηθικές έννοιες; Γιατί το ακατάληπτο πρέπει να είναι κάτι σώνει και καλά που οφείλουμε να ορίσουμε και δεν υπάρχει ως ακατάληπτον και αόριστον;Τί αλλάζει αν είναι καταληπτό;
    Τέλος, αν εμείς επικαλούμαστε αυθεντίες για όλα τα παραπάνω, υπάρχουν αυθεντίες που τα αναιρούν και εν τέλει υπάρχουν αυθεντίες στην κτιστή πραγματικότητα;

    Σχολιάστε
  • Pingback:221. Μητροπολίτης Νικόλαος, γνώση και ταπείνωση | Χαρτογράφος – Ιστολόγιο μελέτης και διασκεδαστικής ελευθερίας

Απάντηση σε Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Δεν θεωρώ αντίσταση απλώς και μόνο να πάρεις τα όπλα να ανέβεις στα βουνά. Αυτό είναι εύκολο πράγμα, σχετικά εύκολο. Το πρόβλημα είναι να μείνεις αυτό που είσαι, και αυτό βέβαια συνδυάζεται με την πολιτισμική συνέχεια του ελληνισμού. Με το γεγονός ότι όταν κατακτήθηκε ο ελληνικός λαός, είτε από τους Ρωμαίους αρχικά είτε αργότερα από τους Τούρκους, είχε εθνική ενότητα και συνείδηση της ενότητας αυτής. Υπήρχε μια λαική ενότητα με τη γλώσσα, με τα ήθη και τα έθιμα, και είχε συνείδηση της ταυτότητάς του αυτής, η οποία του επέτρεψε να αντισταθεί, να αντισταθεί στην απορρόφηση από άλλους λαούς, οι οποίοι ήταν κατακτητές του.
    - Νίκος Σβορώνος
  • Αρέσει σε %d bloggers: