Λογισμοί: μύγα ή μέλισσα;

μέλισσα λουλούδι λογισμοί

Ρωτήσαμε μια μέρα τον Γέροντα για το εξής πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε: «Γέροντα, μας λέτε συνέχεια να έχουμε καλό λογισμό, θα σας πούμε όμως, μια περίπτωση, για να δούμε τι μας συμβουλεύετε να απαντούμε. Ερχονται μερικοί άνθρωποι και μας λένε:

Ο τάδε ιερέας παίρνει πολλά λεφτά απο τα μυστήρια, ο δείνα καπνίζει πολλά τσιγάρα και πηγαίνει στα καφενεία, ο άλλος λένε πως είναι ανήθικος και, γενικά, βγάζουν ένα δριμύ κατηγορητήριο εναντίον των κληρικών και μάλιστα παρουσιάζουν μαζί κι αποδείξεις των όσων λένε. Σ’ αυτούς τους ανθρώπους τί μπορούμε να λέμε;»

Τότε, ο Γέροντας άρχισε να μας λέει:

«Γνώρισα εκ πείρας ότι σ’ αυτή τη ζωή οι άνθρωποι είναι χωρισμένοι σε δύο κατηγορίες. Τρίτη δεν υπάρχει -ή στη μια θα είναι ή στην άλλη. Η μία, λοιπόν, κατηγορία των ανθρώπων μοιάζει με τη μυγα. Η μύγα έχει την εξής ιδιότητα: να πηγαίνει πάντα και να κάθεται σε ό,τι βρώμικο υπάρχει. Για παράδειγμα, αν ένα περιβόλι είναι γεμάτο λουλούδια, που ευωδιάζαυν, και σε μια άκρη του περιβολιού κάποιο ζώο εχει κάνει μια ακαθαρσία, τότε μια μύγα, πετώντας μέσα σ’ αυτό το πανέμορφο περιβόλι, θα πετάξει πάνω απο όλα τα άνθη και σε κανένα δεν θα καθίσει. Μόνο όταν δει την ακαθαρσία, τότε αμέσως θα κατέβει και θα καθίσει πάνω σ’ αυτήν και θα αρχίσει να την ανασκαλεύει, αναπαυόμενη στη δυσωδία που προκαλείται από το ανακάτεμα αυτό και δε θα ξεκολλά από εκεί.

Αν τώρα έπιανες μια μύγα, και αυτή μπορούσε να μιλήσει και τη ρωτούσες να σου πει μήπως ξέρει αν πουθενά υπάρχουν τριαντάφυλλα, τότε εκείνη θα απαντούσε πως δε γνωρίζει καν τί είναι αυτά. Εγω, θα σου πει, ξέρω πως υπάρχουν σκουπίδια, τουαλέτες, ακαθαρσίες ζώων, μαγειρεία, βρωμιές. Η μία λοιπόν μερίδα των ανθρώπων μοιάζει με τη μύγα. Είναι η κατηγορία των ανθρώπων που έχει μάθει πάντα να σκέφτεται και να ψάχνει να βρει ό,τι κακό υπάρχει, αγνοώντας και μη θέλοντας ποτέ να σταθεί στο καλό. Η άλλη κατηγορία των ανθρώπων μοιάζει με τη μέλισσα. Η ιδιότητα της μέλισσας είναι να βρίσκει και να κάθεται σε ό,τι καλό και γλυκό υπάρχει. Ας πούμε, για παράδειγμα, πως σε μια αίθουσα, που είναι γεμάτη ακαθαρσίες έχει κάποιος τοποθετήσει σε μια γωνιά ένα λουκούμι. Αν φέρουμε εκεί μια μέλισσα, εκείνη θα πετάξει και.δεν θα καθησει πουθενά έως ότου βρει το λουκούμι και μόνον εκεί θα σταθεί.

Αν πιάσεις τώρα τη μέλισσα και τη ρωτήσεις που υπάρχουν σκουπίδια, αυτή θα σου πει ότι δε γνωρίζει, θα σου πει εκεί υπάρχουν γαρδένιες, εκεί τριανταφυλλιές, εκεί θυμάρι, εκεί μέλι, εκεί ζάχαρη, εκεί λουκούμια και γενικά θα είναι γνωστής όλων των καλών και θά έχει παντελή άγνοια όλων των κακών. Αυτή είναι η δεύτερη ομάδα, των ανθρώπων εκείνων που έχουν καλούς λογισμούς και σκέπτονται και βλέπουν τα καλά. Όταν σ’ ένα δρόμο βρεθούν νά περπατούν δύο άνθρωποι, οι οποίοι ανήκουν στις δύο αυτές κατηγορίες, τότε φτάνοντας στο σημείο εκείνο όπου ένας τρίτος έκανε την «ανάγκη» του, ο άνθρωπος της πρώτης κατηγορίας, θα πάρει ένα ξύλο και θ’ αρχίσει να σκαλίζει τις ακαθαρσίες. Οταν, όμως περάσει ο άλλος, της δεύτερης κατηγορίας, που μοιάζει με τη μέλισσα, προσπαθεί να βρει τρόπο να τις σκεπάσει με χωμα και με μια πλάκα, για να μην αισθανθούν και οι άλλοι περαστικοί τη δυσωδία αυτή, που προέρχεται απο τις βρωμιές». Και κατέληξε ο Γέροντας:

«Εγώ σε όσους έρχονται και μου κατηγορούν τους άλλους -και με δυσκολεύουν- τους λέω αυτό το παράδειγμα και τους υποδεικνύω να διαλέξουν σε ποια κατηγορία θέλουν να βρίσκονται και αναλόγως να ψάξουν να βρουν και τους ανάλογους ανθρώπους της κατηγορίας τους».

πηγή

ευχαριστίες στην Φωτεινή

5 σκέψεις σχετικά με το “Λογισμοί: μύγα ή μέλισσα;

  • Ιούνιος 27, 2009, 6:03 πμ
    Permalink

    Ευχαριστουμε…πολυ καλο το αρθρο σας…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 29, 2009, 9:59 πμ
    Permalink

    Μάλιστα! Προβληματιστήκατε με τις κατηγορίες (με αποδείξεις σύμφωνα με τα λεγόμενα σας) για τους κληρικούς, και το μόνο που σας ένοιαξε ήταν, όχι η αλήθεια ή μη των λεγόμενων, αλλά το τι να απαντήσετε. Και δεν βρήκατε κάτι καλύτερο να κάνετε, από το να ρωτήσετε έναν παλαβό γέρο, ο οποίος έχει προσωπικό συμφέρον από το να εμφανίζει αμόλυντη την εκκλησία, γιατί έτσι αυξάνεται και το δικό του κύρος.

    Και γιατί ρωτήσατε τι να απαντήσετε; Δεν έχετε μυαλουδάκι να σκεφτείτε από μόνοι σας. Όταν ο άνθρωπος δεν νοιάζεται για την αλήθεια, παρά μόνο για την εύρεση της κατάλληλης δικαιολογίας, είναι είτε αδαής είτε, και αυτό είναι το χειρότερο, ψεύτης! Αφήστε λοιπόν τη μύγα και τη μέλισσα και απαντήστε σε ποια από τις δύο αυτές κατηγορίες ανήκετε; Αδαείς ή ψεύτες;

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 29, 2009, 12:06 μμ
    Permalink

    @Θεοπρόβλημα,

    Όπως το βλέπω εγώ, το καίριο ερώτημα είναι ένα: η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ή όχι πνευματικό νοσοκομείο επιστημονικής διαχρονικής θεραπείας και μεταμόρφωσης του ανθρώπου από άγριο σε άγιο, από λύκο σε αρνάκι;

    Εάν *δεν* είναι, τότε δεν έχει καμία διαφορά από οποιαδήποτε άλλη ομολογία ή θρησκεία, τελεία και παύλα. Εάν όμως είναι, τότε σημασία έχει τι κάνουμε εγώ κι εσύ, εάν επωφελούμαστε κι εφαρμόζουμε αυτή τη διδασκαλία.
    Σε κάθε νοσοκομείο υπάρχουν πτώματα, ετοιμοθάνατοι, άρρωστοι, θεραπευμένοι, γιατροί και νοσοκόμοι. Οι συνάδελφοι άρρωστοι με συμπτώματα και τα όζοντα πτώματα (που προσελκύουν τις «μύγες»), προφανώς υπάρχουν κι έχουν τη συμπάθειά μας αλλά δε μπορούν να μας βοηθήσουν. Με συμφέρει να ψάξω (ως «μέλισσα») να βρω τους καλούς γιατρούς και θεραπευμένους αρρώστους ώστε να μάθω και να κερδίσω από την εμπειρία τους. Συμφωνείς;

    Φιλικά,

    Σχολιάστε
  • Αύγουστος 4, 2011, 10:31 πμ
    Permalink

    To atomoo pio panw na paeispiti to parakalw gt osa den ftanei i alepou ta kanei kremastaria……..Koita na swseis tin psixi sou kai min midenizeis katastaseis gt oti koroideuoume mas erxetai boomerang ffffffiiiiiiiiiilllllllllllllleeeeeeeeeeeee provlimatakia…..

    Σχολιάστε

Απάντηση

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Νηστεία δεν είναι τίποτε άλλο παρά να σταυρώνεις το σώμα, να σταυρώνεις ο ίδιος τον εαυτό σου.
    - π. Ιουστίνος Πόποβιτς
  • Αρέσει σε %d bloggers: