Πώς έχασα ένα φίλο και κέρδισα ένα φασίστα

Off With Their Heads

Στην Εκκλησία μαθαίνουμε να δια-κρίνουμε τις συμπεριφορές από τους ανθρώπους αποφεύγοντας «ταμπέλες» και να τοποθετούμαστε κατάλληλα. Επίσης δίνουμε προτεραιότητα στην ατομική ευθύνη και δράση αντί της (εύκολης) καταγγελίας αλλότριων λαθών. Αναδημοσιεύουμε την παρακάτω μαθητική επιστολή με την προτροπή να διαβαστεί με πνεύμα διάκρισης, ώστε να αντλήσουμε τα χρήσιμα κι ωφέλιμα μηνύματα που περιέχει.

Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές κατηγορίες ανθρώπων, πλούσιοι, μεσαίοι, φτωχοί. Πολλοί πλούσιοι κλέβουν, εξαπατούν, φοροδιαφεύγουν, βάζουν τους φτωχότερους να δουλεύουν για λογαριασμό τους για λίγα ευρώ. Πολλοί φτωχοί, Έλληνες και ξένοι δουλεύουν απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ για ένα κομμάτι ψωμί.

Κάποιοι απ’ αυτούς κλέβουν, σκοτώνουν για να ληστέψουν και πουλούν ναρκωτικά. Εγώ δε γουστάρω τους εγκληματίες, όπως δεν γουστάρω και τους πλούσιους που βγάζουν τα λεφτά τους στην Ελβετία για να μην φορολογηθούν. Οι φασίστες τα βάζουν μόνο με τους μετανάστες γιατί λέει είναι ξένοι και φταίνε αυτοί. Εγώ λέω ότι τα βάζουν μαζί τους γιατί είναι ο εύκολος στόχος και δε μπορούν να τα βάλουν με τους ισχυρούς. Άλλωστε ξέρω καλά ότι να χτυπάς το συμμαθητή σου δεν δείχνει δύναμη, αλλά αδυναμία. Η καημένη η γιαγιά δεν κέρδισε καμιά παρηγοριά από αυτή τη πράξη εκδίκησης και ο συμμαθητής μου μας κοιτάει πια όλους με καχυποψία.

Κι έτσι, έχασα έναν Έλληνα φίλο και κέρδισα έναν φασίστα.

Οι φασίστες όλο μιλάνε για την ένδοξη ελληνική φυλή και τον ελληνικό πολιτισμό. Οι ίδιοι όμως δεν ξέρουν καλά την ιστορία μας και δεν γνωρίζουν τίποτα απ’τα έργα των αρχαίων Ελλήνων. Η καλύτερη απόδειξη ότι αγαπάς την χώρα σου είναι να την υπερασπίζεσαι όχι με μεγάλα λόγια, αλλά με πράξεις. Έχω διαβάσει πως στον τελευταίο πόλεμο που έζησε η χώρα μας κάποιοι χωρίς χρήματα, οπλισμό και βοήθεια από κανέναν στήσανε αντάρτικο στρατό εναντίον των κατακτητών Γερμανών.

Κάποιοι άλλοι, οι λεγόμενοι ταγματασφαλίτες, μπήκανε στην υπηρεσία των Χιτλερικών, πήρανε όπλα και λεφτά, φόρεσαν κουκούλες, ρουφιανέψαν και πολέμησαν τους Έλληνες.

Οι φασίστες σήμερα θεωρούν τους ταγματασφαλίτες πατριώτες και κάνουν εκδηλώσεις στη μνήμη τους.

Τις προάλλες στο σχολείο συνέβη κάτι άλλο. Η Ελένη η συμμαθήτρια μου, είναι φωνακλού και τα ”χώνει”, η μάνα της είναι αριστερή.

Ο φασίστας συμμαθητής μου την χτύπησε εγώ όμως δεν αντέδρασα. Είναι που η Ελένη καμιά φορά γίνεται εκνευριστική και μέσα μου σκέφτηκα (καλά της έκανε). Μετά το ξανασκέφτηκα, αλλά ήταν αργά πια, αργά και αισθάνομαι ότι έχω πέσει στα μάτια της.

Κι έτσι, έχασα μια φίλη και κέρδισα έναν φασίστα.

Στο γήπεδο οι φασίστες φωνάζανε πίθηκο τον καλύτερο παίκτη της ίδιας μας της ομάδας, γιατί είναι από την Αφρική. Ο καλύτερος μας παίκτης πικράθηκε και ζήτησε μεταγραφή.

Κι έτσι, έχασα τον παικταρά μας και κέρδισα έναν φασίστα.

Οι φασίστες προωθούν το μίσος και την απανθρωπιά. Μισούν και χτυπούν τους ξένους, τις γυναίκες, τους ομοφυλόφιλους, τους μορφωμένους, τους δημοκράτες, τους ελεύθερους ανθρώπους. Μισούν ότι τους ξεπερνά και ότι δεν καταλαβαίνουν. Όποτε όμως βρεθούν απέναντι σε αντιφασίστες το βάζουν στα πόδια. Τον τελευταίο καιρό με τόσους φασίστες που μ’ έχουν κερδίσει, έχω αρχίσει να προσέχω τι λέω και να διστάζω να πάρω θέση.
Κι έτσι, πριν χάσω το θάρρος μου για πάντα με αντάλλαγμα το φόβο του φασίστα, ΣΟΥ ΦΩΝΑΖΩ:

ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠ’ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ,

ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠ’ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!

Κι έτσι, ξανακέρδισα τον εαυτό μου, χάνοντας μόνο έναν φασίστα.

ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

Πηγή: Lay-out

14 σκέψεις σχετικά με το “Πώς έχασα ένα φίλο και κέρδισα ένα φασίστα

  • Οκτώβριος 29, 2012, 1:11 μμ
    Permalink

    Συγχαρητήρια για την δημοσίευση (μαζι με τη σημείωση στην κορυφή).

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 2, 2012, 5:59 μμ
    Permalink

    Και μια προσωπική σχετική μαρτυρία, εξαιρετικά σχετική…
    Πριν μία εβδομάδα, πήγα έξω από το θέατρο Χυτήριο να δω τι γίνεται, και συνάντησα τον πνευματικό μου πατέρα δίπλα στους χρυσαυγίτες.

    Αν κι έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που έκοψα σχέσεις με την εκκλησία, είχα κρατήσει μέσα μου την αίσθηση ότι υπάρχουν και ιερείς που είναι γεμάτοι αγάπη, με ανοιχτό πνεύμα και κατανόηση.
    Μπορεί να θεωρούσα ότι πλέον δεν είχαν κάτι να μου πουν, αλλά σεβόμουν τη στάση τους και τους εκτιμούσα.

    Όταν λοιπόν είδα τον πνευματικό μου πατέρα δίπλα στους χρυσαυγίτες, φρίκαρα.
    Πραγματικά.
    Έπιασα συζήτηση μαζί του, για περίπου ένα μισάωρο.
    Αυτό που του έλεγα από τη μεριά μου, ήταν ότι με αυτές τις δράσεις η εκκλησία δίνει ηθική νομιμοποίηση σε άτομα ακραία, τα οποία μετά προχωρούν σε κινήσεις ανεξέλεγκτες, σε επιθέσεις κλπ. Ειδικά τα άτομα που η εκκλησία τα χαρακτηρίζει ως βδελύγματα, τώρα τελευταία δέχονται πολύ περισσότερες επιθέσεις.
    Του το ανέφερα, ζητώντας του να κάνει τη δική του αυτοκριτική για τις κοινωνικές επιπτώσεις που έχει η ρητορική και η στάση των εκκλησιαστικών φορέων σε κάποια άτομα…
    Από τη μεριά του μου έλεγε ότι η εκκλησία δίνει αγάπη, ότι δεν έχει σχέση με αυτά, και τα γνωστά…

    Τη συζήτηση παρακολουθούσαν τα πνευματικοπαίδια του, που ήταν έτοιμα να μου ορμήσουν, και προσπαθούσε να τα ηρεμήσει.
    Επίσης πίσω μου, έμαθα μετά ότι ήταν χρυσαυγίτες που είχαν κατέβει μαζί με τους ενορίτες.
    Η συζήτηση δεν έβγαζε πουθενά, οπότε με την παρέα μου πήγαμε και καθίσαμε στην πλατεία και τα λέγαμε.

    Μετά από μία ώρα, όταν είχα μείνει εγώ με ένα φίλο πλέον, μας επιτέθηκαν 4 άτομα και μας γρονθοκόπησαν.

    Πρώτη φορά στη ζωή μου έζησα κάτι τέτοιο και το σοκ ήταν μεγάλο. Αν κι έχει περάσει μία εβδομάδα από εκείνη την ημέρα, αν δω κάποιον στο δρόμο να κινείται προς το μέρος μου, τρομάζω…

    Παρ’ όλα αυτά, ακόμα πιο μεγάλο σοκ κι από την επίθεση, ήταν ότι είδα εκείνον τον ιερέα μαζί με τους χρυσαυγίτες…

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 3, 2012, 10:24 μμ
    Permalink

    Καταλαβαίνω τι εννοείς Πέτρο. Κι εγώ δεν καταλαβαίνω πώς κάποιοι άνθρωποι εντός Εκκλησίας δεν μπορούν να δουν το ασυμβίβαστο της ιδεολογίας της Χρυσής Αυγής με αυτά που μας κήρυξε ο Χριστός. Ευτυχώς είναι μειοψηφία και πρυτανεύουν οι φωνές της εν Θεω αγάπης και λογικής. Ενδεικτικά αναφέρω τους εξής και νομίζω είναι αρκετό:

    http://www.o-nekros.blogspot.gr/2012/10/blog-post_27.html

    http://o-nekros.blogspot.gr/2012/10/blog-post_20.html

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2012, 4:55 μμ
    Permalink

    ΔΗΛΑΔΗ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΗΜΑΝΤΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ??

    Ο ΣΥΡΙΖΑ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΚ?? ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ??
    ΠΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΝΕΙ ΚΟΣΜΟ Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ??
    ΚΑΨΑΝΕ ΖΩΝΤΑΝΟΥς ΤΟΥς ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΕς ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΝΕΙς ΣΑς.

    Ο ΧΡΙΣΤΟς ΜΑς ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗς ΚΡΙΣΕΩΣ ΘΑ ΣΑς ΠΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΕΜΠΑΘΕΙς ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΙ

    Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟς ΚΑΙ ΕΣΕΙς ΕΔΩ ΟΙ ΣΩΣΤΟΙ?

    ΕΙΣΤΕ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΙ

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2012, 9:02 μμ
    Permalink

    Ο θεολόγος Θανάσης Παπαθανασίου μιλά στο «Σκαϊ» για τη σχέση Ιεραρχών-Χρυσής Αυγής

    http://www.skai.gr/player/Radio/?MMID=233798

    (εκπομπή 30/10/12, έναρξη συνομιλία στο 24ο λεπτό)

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2012, 11:02 μμ
    Permalink

    Παναγιώτα,
    Είναι αρκετό να ακούσω τρεις ιερείς να λένε ωραία πράγματα όταν η ίδια η ιεραρχία δεν μπορεί να σταθεί υπεύθυνη και η πλειονότητα στέκεται δίπλα στους χρυσαυγίτες?
    Όταν το ίδιο το σώμα της εκκλησίας παράγει μίσος?
    Τι να τους κάνω?
    Δηλαδή σε τι αρκεί αυτό?

    Ο πρώην πνευματικός μου ανήκει σε ομάδα εξαιρετικά αγιοπατερικών και νηπτικών πνευματικών.
    Σε αυτούς που θεωρούνται οι καλύτεροι και οι πνευματικότεροι των Αθηνών. Κι όμως κατέβηκε με τους χρυσαυγίτες, και τους έβλεπε πίσω από την πλάτη μου την ώρα που μου μιλούσε για την αγάπη που δείχνει ο χριστιανισμός.
    Τι μου ζητάς τώρα? Να ακούσω κι άλλες αγαπολογίες από τους άλλους ιερείς και να μου φανεί αρκετό???

    Κόβω τις αναλύσεις για το θρησκευτικό μοντέλο σκέψης, και λέω μόνο το εξής:
    Στο παρανοϊκό σημείο που φτάσαμε, (επειδή τόσα χρόνια δεν καλλιεργήσαμε τον ορθολογισμό και τη συνέπεια), η εκκλησία είναι ο μόνος θεσμός που μπορεί να παρέμβει και να φέρει ένα αποτέλεσμα αν δεν πάνε καλά τα πράγματα με την οικονομία.

    Αυτή διαχειρίζεται την παράνοια.
    Μόνο αυτή μπορεί να μαζέψει τους παρανοϊκούς. Έχει τον τρόπο της.
    Ο λόγος της είναι ο λόγος που μπορεί να ακούσει ο αμόρφωτος κι ο ζντουπ που είναι μέσα στην παράνοια.
    Ας κάνει κάτι.
    Ας υποσχεθεί νέους παραδείσους για όσους ξεκόψουν από εθνικισμούς και φασισμούς.
    Τσάμπα είναι.

    Δεν είναι δυνατόν να αδιαφορείτε όσο επικρατεί η βία που ευαγγελίζεται ο ορθοδοξοεθνικισμός.
    Εκφασιζόμαστε με ταχύτατους ρυθμούς!!!
    Πιέστε την ιεραρχία να βγει και να ξεκαθαρίσει τα πράγματα σε συνοδικό επίπεδο.
    Απαιτήστε συνέπεια και συγκεκριμένα υπεύθυνη στάση.

    Πραγματικά, το εννοώ.
    Η εκκλησία σε αυτή τη φάση είναι η μόνη που μπορεί να παρέμβει ηρεμιστικά αν κάνει τις σωστές κινήσεις.
    Και θα γλυτώσουμε από πολύ χειρότερα.
    Κάντε κάτι!

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 5, 2012, 11:26 μμ
    Permalink

    @ Αναγνώστης
    Ο θεολόγος Θανάσης Παπαθανασίου είναι εξαιρετικός!

    @ Μαρία
    Ακολουθείς λογική συμψηφισμού?

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 6, 2012, 1:21 μμ
    Permalink

    Δεν μπορώ να έχω εικόνα παρά μόνο από τις 2-3 πόλεις στις οποίες κινούμαι, η μία από αυτές μεγαλούπολη. Γι’ αυτές μπορώ να μιλήσω με βεβαιότητα. Δεν είναι πλειοψηφία οι υποστηριχτές των χρυσαυγιτών. Ίσα-ίσα που κλήρος και λαός ανησυχούν πολύ για την κλιμάκωση βίας. Γνωρίζω κάποιους από αυτούς που είλκυσαν οι φασίζουσες ιδεολογίες. Προσωπικά δε μου κάνει εντύπωση η αλλαγή τους γιατί δεν τη θεωρώ αλλαγή. Απλά έντυσαν το καθωσπρεπισμό τους με άλλα ρούχα. Επικίνδυνα ρούχα, αν με ρωτάς. Κρίμα που αυτές οι ψυχές δεν πήραν χαμπάρι πού βρίσκονταν και τι έχαναν και κρίμα για εμάς που δεν τους το δείξαμε με τις ζωές μας. Ο Θεός να ελεήσει και αυτούς κι εμάς και να φωτίσει τους Επισκόπους μας να πράξουν ορθά.

    Δεν είμαι και θεολόγος αλλά νομίζω ότι όταν ο Αρχιεπίσκοπος παίρνει θέση πάνω στο ζήτημα (ένα από τα λινκ που έδωσα) δεν συγκαταλέγεται η δήλωση σε αυτή ενός απλού παπά. Είναι ο ανώτερος διοικητής του εκκλησιαστικού σώματος και νομίζω το δήλωσε ξεκάθαρα: η Εκκλησία δε χρειάζεται προστάτες. Ελπίζω και συνοδικά να εξεταστεί το ζήτημα. Αλλά χρειάζονται οι προσευχές όλων μας. Οι καιροί ου μενετοί και η αδιαφορία μας ισούται με συνεργεία.

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 11, 2012, 4:15 μμ
    Permalink

    Παναγιώτα,
    η Σύνοδος της ιεραρχίας ΔΕΝ έχει αντιμετωπίσει το θέμα, ΔΕΝ έχει εκδώσει μια ανακοίνωση στην οποία να καταδικάζει τα φαινόμενα αυτά.
    Γιατί δεν μπορεί. Δεν έχει την εσωτερική δύναμη να το κάνει.
    Αν κάνω λάθος διόρθωσέ με.

    Αυτό που γνωρίζω είναι ότι το περισσότερο που έχουν καταφέρει οι προοδευτικές φωνές μέσα στη σύνοδο, είναι να εμποδίσουν τουλάχιστον την έκδοση ανακοίνωσης που να υποστηρίζει τα φασιστικά φαινόμενα.
    Γιατί οι περισσότεροι ιεράρχες και το σώμα της εκκλησίας αυτό θέλουν. Βλέπουν θετικά τη συγγένεια με το χώρο της άκρας δεξιάς.

    Και όσοι κατανοούν τον κίνδυνο, δεν έχουν τον τρόπο με βάση αμιγώς εκκλησιαστικά κριτήρια να δημιουργήσουν αντιστάσεις στο φασιστικό φαινόμενο.
    Γιατί τα κριτήρια αυτά είναι ανθρωπιστικά κι όχι εκκλησιαστικά, οπότε εύκολα αποδυναμώνονται με τις προφητείες και τις θρησκευτικές παράνοιες.
    Προβληματιστείτε πάνω σε αυτό το θέμα.

    Η ρητορική και οι οπτικές είναι εν πολλοίς κοινές.
    Το εθνικιστικό φαντασιακό που αναμένει το θάνατο του 1/3 των Τούρκων,
    που ονομάζει προδότες κι εθνικούς κινδύνους,
    που κυριαρχείται από φόβο και μισαλλοδοξία,
    που αισθάνεται τις ανθρωπιστικές αξίες ως δαιμονικές,
    που ονειρεύεται μια «τελική λύση»,
    έχει γεννηθεί και καλλιεργηθεί σε εκκλησιαστικούς κύκλους.
    Δεν είναι τυχαίο ότι ο π. Παΐσιος έχει καταντήσει ο ‘άγιος’ των Ελλήνων εθνικιστών.

    Προβληματιστείτε για το θερμοκήπιο των ιδεών που καλλιεργείται στην εκκλησία.
    Γιατί αυτές οι συγκεκριμένες ιδέες κι όχι άλλες?
    Και γιατί ΔΕΝ μπορούν να υπάρχουν δυνατές αντιστάσεις απέναντι σε αυτές?
    Γιατί ιστορικά η θρησκευτικότητα εξυπηρετείται πολύ άνετα από τον αυταρχισμό και το φασισμό?

    Γιατί οι πιστοί προτρέπονται να βολεύονται στο μικρόκοσμό τους ψάχνοντας για πνευματικά άνθη και αδιαφορούν για τον κοινωνικό πόνο και τη δυσωδία που αναπτύσσεται από το εκκλησιαστικό περιβάλλον τους μόλις παραδίπλα?
    Γιατί τελικά η κοινωνιολογική ανάλυση παραμένει τόσο μα τόσο άγνωστος τόπος για τη θρησκευτική σκέψη?

    Ο πρώην πνευματικός μου που σου έλεγα ότι κατέβηκε με τους χρυσαυγίτες στο Χυτήριο, ΔΕΝ είναι ο πρώτος τυχαίος ιερέας της Αθήνας.
    Ούτε είναι μόνος.
    Έμαθα ότι μόλις δύο εβδομάδες πριν από αυτό το περιστατικό, ήταν με γνωστό μητροπολίτη και εξαιρετικά γνωστό πνευματικό πατέρα των βορείων προαστίων της Αθήνας συνδιοργανωτές σε εθνικιστική-εκκλησιαστική συγκέντρωση στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
    Οι διαδρομές αυτών των ιδεών που προωθούνται στο χώρο της εκκλησίας δεν είναι καθόλου αθώες, ούτε άμοιρες ευθυνών.

    Δεν με απασχολεί τόσο η προσωπική επίθεση που δέχτηκα. Οι ‘πληγές’ από τις γροθιές και το φτύσιμο θα περάσουν, ελπίζω χωρίς να γράψουν άσχημα στην ψυχή μου.

    Αυτό που με προβληματίζει είναι η ποιότητα του ‘οπλοστασίου’ ιδεών που φέρνει η εκκλησία στην ελληνική πραγματικότητα.
    Αυτό το οπλοστάσιο ζητώ να αναθεωρήσετε λίγο, να το εξορθολογίσετε κάπως.
    Γιατί σε περιόδους κρίσης, είναι αυτό που ενεργοποιείται στο μυαλό του φοβισμένου κι αδύναμου ανθρώπου.
    Και είναι καταστροφικό.

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 13, 2012, 1:09 πμ
    Permalink

    «Και όσοι κατανοούν τον κίνδυνο, δεν έχουν τον τρόπο με βάση αμιγώς εκκλησιαστικά κριτήρια να δημιουργήσουν αντιστάσεις στο φασιστικό φαινόμενο.
    Γιατί τα κριτήρια αυτά είναι ανθρωπιστικά κι όχι εκκλησιαστικά, οπότε εύκολα αποδυναμώνονται με τις προφητείες και τις θρησκευτικές παράνοιες.»

    Απατάσαι οικτρά, φίλε Πέτρο. Τα κριτήρια είναι πρώτα εκκλησιαστικά και κατ’ επέκταση ανθρωπιστικά. Ακόμη και μόνο στο Ευαγγέλιο να βασιστείς, η παραβολή του καλού Σαμαρείτη αρκεί: πλησίον σου είναι οι πάντες, ανεξαρτήτος χρώματος ή άλλου χαρακτηριστικού. Το είπε ο ίδιος ο Χριστός – ΕΛΗΞΕ ΤΟ ΘΕΜΑ. Εδώ κοτζάμ απόστολος (ο Πέτρος ή ο Παύλος, δε θυμάμαι) είπε ξεκάθαρα ότι και άγγελος να κατέβει και να σου τα πει διαφορετικά (πόσο μάλλον άνθρωπος), εσύ να μην πιστέψεις αυτόν, αλλά το Χριστό. Με βάση την οδηγία αυτή δεν έχεις λόγο να σκανδαλίζεσαι για τίποτε. Αυτό μας έλειπε, να πετάξω το φάρμακο επειδή ο φαρμακοποιός μου είναι κι εκείνος άρρωστος.

    «Δεν είναι τυχαίο ότι ο π. Παΐσιος έχει καταντήσει ο ‘άγιος’ των Ελλήνων εθνικιστών. »

    Ο εθνικισμός δεν είναι ορθόδοξος – έχει καταδικαστεί ως αίρεση. Οι εθνικιστές, αν θεωρούν εαυτούς χριστιανούς, είναι άνθρωποι σε πλάνη. Από εκεί και πέρα, κάθε άνθρωπος για την ορθοδοξία έχει λάβει από το Θεό το αυτεξούσιο και είναι απολύτως ελεύθερος να πιστεύει ό,τι νομίζει. ΚΑΙ μέσα στην ιεραρχία, ναι. Η Εκκλησία δεν είναι κόμμα, για να επιβάλλει στα μέλη της ενιαία γραμμή. Γι’ αυτό και ο πρώην πνευματικός σου ήταν ελέυθερος να σταθεί έξω από το Χυτήριο, εφόσον έκρινε ότι έτσι έπρεπε να κάνει. Και από τα λεγόμενά του δεν κατέβηκε μαζί με τους χρυσαυγίτες – αυτοί μύρισαν ψηφοφόρους και τρέξανε.

    Όταν ο κάθε τενεκές γράφει και την μπαρούφα του σε κάποιο μπλογκ, ξεκινώντας σκόπιμα με «ο πατήρ Παΐσιος προφήτεψε» για να εκμεταλλευτεί την αγάπη των πιστών και να δώσει κύρος στην προσχεδιασμένη προπαγάνδα του ή στην πηγαία βλακεία του, ήταν αναμενόμενο να μπουν και οι μεγαλοεκδότες στο παιχνίδι και να ξεφύγει τελείως το πράγμα.
    Το τέρας που ονομάζεται «Χρυσή Αυγή» ήρθε στο προσκήνιο (γιατί στο παρασκήνιο δρούσε πολλά χρόνια τώρα, και θα είχε πεθάνει προ πολλού, αν δεν το τάιζαν οι γαλαζοπράσινοι άρχοντες ημών) επωφελούμενο από τα κενά του κράτους (στην αστυνόμευση κλπ). Από τη στιγμή που άρχισαν να τους προβάλλουν τα καθεστωτικά μέσα άρχισαν κι αυτοί να εφαρμόζουν τα γνωστά κόλπα των πολιτικάντηδων για να μαζέψουν ψηφαλάκια: ΦΟΥΜΑΡΑ ΚΑΤΑΜΟΥΤΡΑ! Ότι είναι χριστιανοί, ότι δεν είναι νεοναζί και πάει λέγοντας το παραμύθι. Και σε μια χώρα που η τρίτη ηλικία εμπιστεύεται την ενημέρωσή της στο ΜΕGA και τους υπόλοιπους, ενώ η νεολαία δεν ενημερώνεται καν, ο καθένας είναι ό,τι δηλώσει. Πού να ψάχνεις τώρα την αλήθεια… Είναι θέμα αποβλάκωσης των μαζών. Εγώ από συζητήσεις έχω γνωρίσει ανθρώπους που ψήφισαν Χρυσά Αυγά και κανένας τους δεν ήταν της εκκλησίας. Άλλωστε ο εθνικισμός βρίσκεται σε άνοδο σε όλη την Ευρώπη, λόγω φτώχιας, χαμηλής παιδείας κοκ. Μη μου πεις ότι και ο γαλλικός εθνικισμός καλλιεργείται στις εκκλησίες;!

    Ο άνθρωπος γίνεται θηρίο όταν δεν κρατάει μέσα του το Θεό. Όχι τον οποιοδήποτε θεό βολεύει αυτόν και τα πάθη του, αλλά το Χριστό. Γι’ αυτό η Ελλάδα, η Ευρώπη και ο πλανήτης ολόκληρος βρίσκονται σε αυτά τα χάλια. Μη ρίχνουμε την ευθύνη όπου μας βολεύει.

    «Ας υποσχεθεί νέους παραδείσους για όσους ξεκόψουν από εθνικισμούς και φασισμούς.
    Τσάμπα είναι. »

    Whatever helps you sleep at night…

    Σχολιάστε
  • Νοέμβριος 15, 2012, 8:16 μμ
    Permalink

    Δεν ξέρω αν έχει σχέση με την πολιτκή αυτό, αλλά σε τούτη τη χώρα έχουμε να δούμε μη-φασίστα πολιτικό πολύ καιρό. Το ότι η Χ.Α. βγάζει μάτι δε σημαίνει ότι χάθηκαν οι παλιοί γνωστοί φασίστες και υποκριτές.
    Επίσης, δε γίνεσαι δημοκράτης με το να στέλνεις στρατό και βομβαρδιστικά να πολεμούν, να σκοτώνουν, να κλέβουν, να λεηλατούν σε ξένες ξένες και μαζεύοντας μετά τους άμοιρους μετανάστες στη χώρα σου. Εγώ από τον φασίστα και ναζί που κάνει αυτό θα προτιμούσα τον απλό φασίστα που απλά διώχνει μετανάστες από την Ελλάδα. Νομίζω πως είναι πολύ ψηλότερα στην ηθική κλίμακα.

    Έπειτα, το ενδεχόμενο ότι οι μετανάστες είναι καλοί άνθρωποι δε σημαίνει ότι η παρουσία τους εδώ είναι ευεργετική για τον τόπο και τους ανθρώπους του, ειδικά με τον ανορθόδοξο τρόπο που «εντάχθηκαν» στην κοινωνία. Ας μη πάμε στο άλλο άκρο προσπαθώντας να αποφύγουμε τη ρετσινιά του «φασίστα». Ακόμα και τα σταματημένα ρολόγια (σαν την Χ.Α.) λένε σωστά την ώρα 2 φορές την μέρα, που λένε και οι Αμερικάνοι.

    Αυτό που δεν είδα (δυστυχώς) είναι η παρουσία της Εκκλησίας σε προσπάθειες κατήχησης των μεταναστών. Πιστεύουμε αλήθεια ότι έχουμε την Αλήθεια και ότι πρέπει να τη διαδώσουμε ή απλά πιστεύουμε ότι έχουμε κάποια κομμάτια της αλήθειας και φοβόμαστε να μη μας ταμπελώσουν για προσηλυτισμό?

    Εγώ αρνούμαι να αποδώσω αρνητική έννοια στη λέξη εθνικισμός. Ο όρος εθνικισμός δηλώνει θεμιτές καταστάσεις και ενέργειες εξ’ ορισμού. Όποιος δεν είναι εθνικιστής δεν είναι πατριώτης και δε θα έπρεπε να θεωρείται Έλληνας.

    Κάτι που δε θα πρέπει να ξεχαστεί είναι ότι ακόμα και οι φασίστες είναι χρήσιμοι και σεβαστοί σαν άνθρωποι και σαν μέλη της κοινωνίας. Όλοι (εκτός κάποιων πολιτικών) θέλουμε το καλό αυτού του τόπου και είναι πλέον αυταπόδεικτο ότι χώρια κανείς από εμάς δε μπορεί να το πετύχει.
    Από τη άλλη αν αρχίσουμε να ψάχνουμε ποιος είναι φασίστας, πολύ φοβάμαι ότι στο τέλος θα βγούμε όλοι τέτοιοι, με πρώτους αυτούς που παριστάνουν τους δημοκρατικούς και φιλελεύθερους.

    Σχολιάστε
  • Ιανουάριος 11, 2013, 5:56 μμ
    Permalink

    Πολύ ωραίος ο μαθητής. Έχει τις προδιαγραφές για άγιο.
    Χαίρομαι πάντως που υπάρχουν ακόμα οι νηφάλιοι και γενικά οι Ορθόδοξοι που βλέπουν το πόσο κακό κάνει ο φασισμός, ανεξάρτητα από το αν λέγεται Χρυσή Αυγή ή ΛΑ.Ο.Σ. ή… . Καλό θα ήταν η Εκκλησία να έπαιρνε μια στάση κατά των βλάσφημων φαινομένων αυτών και να μην κάνει την πάπια. Καλύτερα είναι να έχεις την υποστήριξη του Χριστού παρά του Σαμαρά ή οποιουδήποτε ανθρώπου.

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 9, 2014, 10:06 μμ
    Permalink

    το γράμμα ενός μαθητή είναι ένα καθαρά πολιτικό κείμενο που προωθεί τη γνωστή αριστερή πολιτική ενώ ισχυρίζεται ότι προέρχεται από «αντιφασιστικές οργανώσεις μαθητών¨ και «συντονιστικό αγώνα καταληψιών μαθητών»κλπ. δεν πρόκειται βέβαια για μαθητές γιαυτό και στα σχολεία έχει μοιραστεί από φοιτητές (πολυετείς και μη) συγκεκριμένης πολιτικής παρτάταξης. δεν κατάλαβα τη θέση του σρη συγκεκριμενη ιστοσελίδα. λυπάμαι!

    Σχολιάστε

Απάντηση

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    - Γέροντα, πως σώζεται ο άνθρωπος;
    - Βαδίζοντας τον σωστό δρόμο.
    - Και ποιος είναι ο σωστός δρόμος;
    - Ο ανήφορος!
    - Γέροντας Παΐσιος
  • Αρέσει σε %d bloggers: