Η Ἐκκλησία πρέπει νά μιλᾶ καί νά ἀσχολεῖται μέ τά ἐγκόσμια ἤ μόνο με τά πνευματικά;

Εγωισμός

– Η Ἐκκλησία πρέπει ἤ ὄχι νά παίρνει θέση γιά ζητήματα τῆς καθημερινότητας;

– Πρέπει ἤ νά ασχολεῖται μέ κοινωνικά προβλήματα ἤ νά περιορίζεται μόνο στά μετά θάνατον;

π. Βαρνάβας Γιάγκου ἐξηγεί μέ νηφαλιότητα τήν ἄποψη τῆς Ὀρθόδοξης θεολογίας.

Έχει λόγο η Εκκλησία για τα εγκόσμια;

Πηγή: ΟΟΔΕ

9 σκέψεις σχετικά με το “Η Ἐκκλησία πρέπει νά μιλᾶ καί νά ἀσχολεῖται μέ τά ἐγκόσμια ἤ μόνο με τά πνευματικά;

  • Αύγουστος 30, 2008, 3:14 πμ
    Permalink

    Καλο θα ηταν μονο με τα πνευματικα,αλλιως χανει το ρολο και την ουσια της…

    Σχολιάστε
  • Αύγουστος 30, 2008, 12:50 μμ
    Permalink

    Μα συμμετέχει και πολύ στα καθημερινά θέματα, κάνει αγοραπωλησίες οικοπέδων… Λίγο τόχεις;

    Σχολιάστε
  • Σεπτέμβριος 9, 2008, 2:33 πμ
    Permalink

    Μπράβο στην ΟΟΔΕ για ένα ακόμα ωραίο σύνδεσμο που μας έστειλε. Πολύ μας βοηθά η ΟΟΔΕ εδώ στη Διασπορά που είμαστε.

    Όσο για αυτούς που με πλήρη άγνοια της πραγματικότητας μιλούν για «αγοραπωλησίες οικοπέδων» (ειρωνικά), τάχα για να μιλήσουν για την υποτιθέμενη «εκκλησιαστική περιουσία», καλό είναι να διαβάσουν το κάτω άρθρο πριν μιλήσουν… όχι τίποτα άλλο αλλά για να μην συνεχίσουν να γελοιοποιούνται

    http://www.oodegr.com/oode/koinwnia/perius1.htm

    Σχολιάστε
  • Σεπτέμβριος 9, 2008, 5:12 μμ
    Permalink

    H OOΔΕ δεν αποτέλεσε ούτε αποτελεί πηγή της οποιαδήποτε σοβαρής πληροφόρησης. Ένας Ιστιότοπος με τόσο στενό Θρησκευτικό αυτοπροσδιορισμό, δεν είναι δυνατόν να παρέχει τον απαιτούμενο πλουραλισμό ή να είναι αντικειμενοστραφής μήτε στον ελάχιστο απαιτούμενο βαθμό.
    Άλλα όλα αυτά έχουν νόημα όταν κάποιος θέλει πραγματική γνώση για τα εγκόσμια και όχι κάποια ευφάνταστη εικοτολογία που γεννοβολάει η «πίστη» των διαχειριστών του εν λόγο Site.

    Σχολιάστε
  • Σεπτέμβριος 9, 2008, 5:30 μμ
    Permalink

    Είμαι άθεος και θεωρώ σωστό να ενημερώσω για αυτές μου τις θέσεις τους διαχειριστές αυτού του ιστιολόγιου.

    Σχολιάστε
  • Σεπτέμβριος 9, 2008, 10:18 μμ
    Permalink

    ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΙ ΑΘΕΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΒΑΘΟΣ ΠΙΟ ΠΙΣΤΟΙ ΑΠ ΤΟΥΣ
    ΠΙΣΤΟΥΣ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ,
    ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΧΑΙΔΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΕΙ ΝΟΜΙΖΩ ΤΟ ¨ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΕΝ ΑΜΑΡΤΙΑΙΣ¨
    ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ κλπ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΗ ΑΛΛΑ ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΝΑ
    ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ Σ΄ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ.
    ΦΙΛΕ ΑΘΕΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ Η ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ
    ΠΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΑΣΗ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙΣ. Ο ΘΕΟΣ Ο
    ΙΔΙΟΣ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΙΣ ΘΑ ΠΕΙΣ ΗΤΑΝ ΟΝΕΙΡΟ.ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΕΧΕΙΣ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΑΦΗΣΕΙ.
    ΘΑ ΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ.
    Υ.Γ. ΕΡΕΥΝΑ ΛΙΓΟ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΜΕΓΑΛΟ ΘΑΥΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ.ΜΕΛΕΤΑ ΤΟ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΛΕΥΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΠΟΛΛΑ….

    Σχολιάστε
  • Σεπτέμβριος 11, 2008, 1:38 πμ
    Permalink

    Αγαπητέ Παναγιώτη.
    Δεν έχω πρόβλημα με προβληματικούς ανθρώπους όπως είναι οι διάφοροι «Χειροτονημένοι» όπως φαντάζομαι ότι κανένας Άθεος Ορθολογιστής δεν θα είχε. Το πρόβλημα έγκειται στην κοινωνική προβολή και αποδοχή που απολαμβάνουν οι άρρωστες ιδέες τους.
    «Η φάση που είμαι» είναι προϊόν μακρόχρονου αγώνα και δύστοκης σκέψης, Έρευνας και αντεγκλήσεων, σκεπτικισμού και ορθολογικής προσπάθειας που σαν αποτέλεσμα είχε να δω τον κόσμο με τα μάτια μου και να απογαλακτιστώ από δοξασίες και αστήριχτες πλάνες.
    Δεν δύναμαι να εξετάσω το φαινόμενο του αγίου φωτός από την επιστημονική του πλευρά γιατί πολύ απλά δεν έχει καμιά επιστημονική πλευρά για να εξετάσω.
    Οι προθέσεις μου είναι βεβαίως καλές, μιας και γράφω εδώ, όχι για την προώθηση της πίστης μου αλλά για την προώθηση της λογικής σου.
    Θα ήταν χρήσιμο το να προσπαθούσες να εκμαιεύεις τις απόψεις σου από τη λογική σου και όχι από κακογραμμένες ιστορίες βοσκών και αλιέων.

    Φιλικά Ι.Μ.Δικαιάκος

    Σχολιάστε
  • Σεπτέμβριος 11, 2008, 11:37 πμ
    Permalink

    Φίλε Ι.Μ.Δικαιάκο,

    σε καλωσορίζουμε στην ανοιχτή κοινότητα του ιστολογίου. Όπως θα αντιληφθείς, εδώ οι όποιες ταμπέλες δεν έχουν σημασία.

    Κάθε σχόλιο επί του θέματος ή του περιεχομένου της ηχογραφημένης στη Θεσσαλονίκη το 2005 ομιλίας αυτής είναι ευπρόσδεκτο.
    Η μη-συνηθισμένη πλην θεολογικά τεκμηριωμένη προσέγγιση που προτείνει μπορεί να αποτελέσει αφετηρία γόνιμου προβληματισμού και διαλόγου.

    Φιλικά,

    Σχολιάστε
  • Μάρτιος 15, 2009, 2:18 μμ
    Permalink

    Εγώ πάλι βρίσκω το κείμενο στο οποίο παραπέμπει ο Peter πολύ καλά διατυπωμένο, πλην όντως δεν γνωρίζω αν διαθέτει απολύτως σωστά ιστορικά ερείσματα. Η διαφορά μου, όπως και του οποιουδήποτε άλλου θετικά διακειμένου προς την Εκκλησία, με τον αγαπητό Κύριο Ι.Μ.Δικαιάκο έγκειται στην προδιάθεση. Ο κ. Ι.Μ.Δικαιάκος εικάζω πως θα αμφισβητούσε την ακρίβεια οποιουδήποτε κειμένου υποστήριζε τον ρόλο της εκκλησίας. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι άθεοι (όπως και οι δεδηλωμένοι εχθροί της ορθοδόξου εκκλησίας), ορθολογιστές και λοιποί, δεν είναι τόσο ορθολογιστές όσο ισχυρίζονται ότι είναι. Αγνοούν την ψυχοσωματική υπόσταση του ανθρώπου έως και την δική τους. Δεν είναι σε θέση να συναισθανθούν οι περισσότεροι ότι δεν είναι ελεύθεροι στην κρίση τους γιατί την ελευθερία δε την δίνει η σκέψη, ή μάλλον η αδέσμευτη σκέψη δεν φυτρώνει από το πουθενά αλλά προκύπτει από την απαλλαγή των παθών. Κι επειδή εκείνοι έχουν πάθος εναντίον της εκκλησίας δεν θα δεχθούν ούτε το ιστορικά τεκμηριωμένο, όταν αυτό υποστηρίζει την εκκλησία, αλλά θα γίνουν οι ίδιοι δογματικότεροι εκείνων που κατηγορούν για «δοξασίες και αστήριχτες πλάνες» και θα ψάξουν (!) να βρουν ψεγάδια ή θα απορρίψουν κατ’ αρχήν την πηγή ως φιλοεκκλησιαστική και συνεπώς εξορισμού (!) δογματική. Γι’ αυτό ξεχάστε τα περί ορθολογισμού, ο ορθολογισμός μας ετελείωσε. Πείτε ότι δεν πιστεύετε αλλά μη μας το παίζετε αδέσμευτοι κριτές. Δεν πείθετε. Τα συμπλέγματα της ψυχής επηρεάζουν και τους πλέον ψυχρούς κριτές. Εκ πείρας.

    Σχολιάστε

Απάντηση

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Η μελέτη των τροπαρίων και των ύμνων σε κάνει να ευφραίνεσαι , να νοιώθεις ηδονή και αγάπη στον Θεό. Είναι λόγια ερωτικά, άγια, αυτά που περιέχονται στο ψαλτήρι , στην Παρακλητική, στα Μηναία, γιατί απευθύνονται στον Χριστό εκ μέρους των Αγίων ανθρώπων, οι οποίοι εμφορούνται υπό Θείου έρωτος και Θείας αγάπης.
    - Γέροντας Παΐσιος
  • Αρέσει σε %d bloggers: