Μια βαθύτερη κριτική της τηλεόρασης

παράθυρο ηλιοβασίλεμα

Γιατί η τηλεόραση θέλει πέταμα

άρθρο του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρδου

«Υπάρχει μια ζωή αόρατη, η ζωή της ψυχής»
(π.Πορφύριος, πηγή: Τρελο-γιάννης)

Η τηλεόραση θέλει πέταμα όχι γιατί δεν έχει καλά προγράμματα. Η τηλεόραση θέλει πέταμα είτε με καλά είτε με κακά προγράμματα. Θέλει πέταμα γιατί είναι επικίνδυνη σαν διαδικασία. Η τηλεόραση στερεί τον θεατή από την δυνατότητα επαφής με τον εσωτερικό του κόσμο. Τον αποξενώνει απ’ την πνευματική του ζωή. Ο κόσμος γίνεται ένας τόπος, που όπως λέει ο Καμύ, δεν έχεις που να ακουμπήσεις την καρδιά σου.

Ο θεατής της τηλεόρασης ακόμα κι όταν επιλέγει τα καλύτερα προγράμματα κινείται μέσα σ΄ έναν εικονικό κόσμο, σαν τον ονειροπόλο που έχει χάσει την επαφή του με την πραγματικότητα. Στον αληθινό άνθρωπο ο νους είναι ο κυρίαρχος και η φαντασία υπακούει. Στον θεατή της τηλεόρασης η φαντασία και ο εικονικός της κόσμος είναι ο κυρίαρχος και ο νους ο υπηρέτης. Η τηλεόραση μετατρέπει το θεατή σε χαλασμένο ασύρματο που δεν έχει πια καμιά επαφή με τον εσωτερικό άνθρωπο και τον εσωτερικό του κόσμο.

Το παράδοξο είναι ότι ο θεατής πείθεται ότι με την τηλεόραση είναι μέσα στα πράγματα. Δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσει την εικόνα από την πραγματικότητα, την ουσία από τα επιφαινόμενα, σύμφωνα με τη διάκριση του Αριστοτέλη. Ο Πλάτων θεωρούσε τον εικονικό κόσμο «τρίτον τι της αληθείας» κι ο Πίνδαρος ονόμαζε τον άνθρωπο που δεν έχει εσωτερική ζωή «σκιάς όναρ», δηλαδή μια σκιά του Άδη, που ονειρεύεται. Μόνο ένα θαύμα σαν αυτό της ανάστασης των νεκρών μπορεί να δώσει ζωή σ΄ αυτόν τον άνθρωπο.

Ο Θεατής της τηλεόρασης εκλαμβάνει τις εικόνες της πραγματικότητας ως την ίδια την πραγματικότητα. Η σύγχυσή του αυτή επεκτείνεται και στην καθημερινή του ζωή. Σκέφτεται τη ζωή αντί να τη ζεί. Συγχέει το πράγμα με την εικόνα. Κανείς δεν μπορεί να έχει μια πραγματική σχέση με την νοερή εικόνα κάποιου. Η πραγματική σχέση «απαιτεί ζωντανή συνάντηση με το άλλο πρόσωπο. Απαιτεί αλληλεπίδραση στην καρδιά, στην ψυχή, στο μυαλό και στο σώμα.» (Ματθαίου Γκαλατίν, Διψώντας για το Θεό, Εκδόσεις «Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος», Μήλεσι 2000). Ο άνθρωπος αυτός χάνει τη ζωή του.

Φαντασθείτε λοιπόν έναν κόσμο γεμάτο ψεύτικους ανθρώπους, που νομίζουν ότι ζουν ενώ είναι νεκροί. Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, πάντοτε κυκλοφορούσαν ανάμεσα στους ζωντανούς και μερικοί νεκροί, αλλά ήταν λίγοι. Ήταν αυτοί που δραπέτευσαν από τον Άδη, όταν ο Ηρακλής σκότωσε για λίγα μήλα τον κέρβερο τον φύλακα του Άδη και έμεινε ο Άδης αφύλακτος.

Το ίδιο έγκλημα με τον Ηρακλή κάνει κι η τηλεόραση,που κλέβει την αληθινή ζωή και την αντικαθιστά με μια ψεύτικη, εικονική ζωή. Οι αρχαίοι πίστευαν ότι ο Άδης είναι ο σκοτεινός εκείνος τόπος, όπου οι ψυχές δεν βλέπουν τα αληθινά πρόσωπα των ανθρώπων και βλέπούν μόνο σκιές. Μήπως τώρα στον εικονικό κόσμο της τηλεόρασης βλέπει κανείς τα αληθινά πρόσωπα των ανθρώπων;

Πηγή: Μικρά Δοκίμια μέσω Σαλογραίας

10 σκέψεις σχετικά με το “Μια βαθύτερη κριτική της τηλεόρασης

  • Μάιος 31, 2010, 3:24 μμ
    Permalink

    οταν ο ανθρωπος ειναι εν Χριστώ, ξερει να διακρινει,
    ξερει να επιλεγει,ξερει να μαθαινει,ξερει να προσευχεται για ολους,ξερει να απορριπτει ψυχοβλαβη πραγματα…
    ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΛΕΙ ΠΕΤΑΜΑ ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.?
    ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΛΕΙ ΠΕΤΑΜΑ ΤΟ ΝΤΙ-ΒΙ-ΝΤΙ?
    ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΘΕΛΕΙ ΠΕΤΑΜΑ ΤΟ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡ?
    ΜΟΝΟ Η ΤΒ ΘΕΛΕΙ ΠΕΤΑΜΑ?
    ΤΑ ΟΠΛΑ?
    ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ?
    Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ?
    ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ?
    ΟΛΑ ΤΑ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΠΕΤΑΜΑ…

    ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΟΥΜΕ ΟΛΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ…
    ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΜΩΣ?
    Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΕΓΩ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΠΛΑ
    ΕΓΚΛΩΒΙΖΕΤΑΙ…

    ΓΙΑΤΙ?

    ΕΠΙΛΟΓΗ…

    ΔΙΑΛΕΓΩ ΤΟ ΕΣΥ…
    ΔΙΑΛΕΓΩ ΤΟ ΕΜΕΙΣ.
    ΔΙΑΛΕΓΩ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ…
    ΤΟ ΦΩΣ,ΤΗ ΖΩΗ…ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ…

    ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
    ΚΑΙ ΣΤΑΣΗΣ ΖΩΗΣ,
    ΔΙΑΛΕΓΩ ΧΡΙΣΤΟ
    ΚΑΙ ΛΕΩ…ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ?
    ΘΑ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕ ΜΕ ΑΓΑΠΗ,
    ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ…
    ΚΙ ΑΣ ΠΟΝΑΕΙ-ΚΙ ΑΣ ΚΑΙΕΙ…

    ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ…

    Σχολιάστε
  • Μάιος 31, 2010, 9:31 μμ
    Permalink

    mesa stis profiteies tou o Agios Kosmas o Aitwlos
    eipe-an den kanw la8os-
    (an kanw pliz diorthwste me…eyxaristw)
    oti panw sto spiti tha einai 2 kerata=keraies?
    kai mesa stin apokalypsi leei
    oti mesa
    apo ena kouti-H TB?-
    tha doyne oloi tin ektelesi twn agiwn
    Profitou Hliou kai Enwx?!
    thymamai kala
    H kanw lathos?

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 2, 2010, 1:23 πμ
    Permalink

    Πως να έχετε το κόσμο υπό τον έλεγχό σας (How to control people)
    του Charley Reese

    Η διαφορά μεταξύ της αληθινής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης έχει με έξυπνο τρόπο θολωθεί. Ακολουθούν μερικές ιδέες για τον τρόπο με τον οποίο οι έξυπνοι άνθρωποι μπορούν να ελέγξουν τους άλλους ανθρώπους. Αν κάτι από όλα αυτά σας φαίνεται γνώριμο, ε τότε είναι καιρός να ξυπνήσετε!
    Το πιο σημαντικό στον έλεγχο των ανθρώπων είναι να μην το ξέρουν πως τους ελέγχεις. Εάν οι άνθρωποι ήξεραν, αυτή η γνώση θα έφερνε τη δυσαρέσκεια και ενδεχομένως την εξέγερση, οι οποίες έπειτα θα απαιτούσαν την ωμή βία και τον τρόμο, παρωχημένες και όχι 100% επιτυχημένες μεθόδους ελέγχου.
    Είναι ευκολότερο από ό,τι νομίζετε να ελεγχθούν οι άνθρωποι έμμεσα, και να τους χειριζόσαστε έτσι ώστε να σκέφτονται αυτό που θέλετε να σκέφτονται, και να κάνουν αυτό που θέλετε να κάνουν.
    Μια βασική τεχνική είναι να κρατηθούν ανίδεοι. Οι μορφωμένοι άνθρωποι δεν είναι το ίδιο εύκολοι να τους χειριστείς. Η κατάργηση της δημόσιας εκπαίδευσης ή ο περιορισμός της πρόσβασης στην εκπαίδευση θα ήταν η άμεση προσέγγιση. Αυτό όμως θα ήταν πολύ φανερό. Η έμμεση προσέγγιση είναι να ελεγχθεί η εκπαίδευση που λαμβάνουν.
    Είναι δυνατό να είναι ένας Ph.D., γιατρός, δικηγόρος, επιχειρηματίας, δημοσιογράφος, ή λογιστής, για να δώσουμε μερικά μερικά παραδείγματα, και να είναι συγχρόνως ένα αμόρφωτο άτομο. Η διαφορά μεταξύ της αληθινής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης έχει θολωθεί έξυπνα στην εποχή μας έτσι ώστε έχουμε τους ανθρώπους που ασκούν με επιτυχία τις ειδικότητές τους, ενώ συγχρόνως είναι τελείως ανίδεοι για τα μεγαλύτερα ζητήματα του κόσμου στον οποίο ζουν.
    Το πιο προφανές σύμπτωμα είναι η απουσία της πρωτογενούς, αυθεντικής σκέψης. Αν τους υποβάλλετε μια ερώτηση, θα καταλήξουν να αναπαράγουν κάτι που σκέφτηκε κάποιος άλλος σαν απάντηση. Τι πιστεύουν οι ίδιοι όμως; Ε λοιπόν, αυτό δεν τους απασχολεί. Η εκπαίδευσή τους αποτελείται από την εκμάθηση του πώς να χρησιμοποιήσει τη βιβλιοθήκη και να αναφέρει τις πηγές.
    Αυτό απλοποιεί πολύ τα πράγματα για αυτόν που θέλει να ελέγχει την σκέψη των άλλων, επειδή με αρκετά χρήματα, με τις χρηματοδοτήσεις των πανεπιστημίων, με τα ιδρύματα δωρεών, ιδρύματα επιχορηγήσεων, και μέσω της ιδιοκτησίας των μέσων ενημέρωσης, είναι σχετικά εύκολο να ελέγξεις ποιούς θα θεωρούν ως τις αυθεντίες που θα αναφέρουν, αντί να τους αφήσεις να σκεφτούν από μόνοι τους.
    Μια άλλη τεχνική είναι να τους κρατάς πάντα διασκεδαζόμενους. Οι ρωμαίοι αυτοκράτορες οργάνωναν τσίρκα και μονομαχίες στις αρένες επειδή δεν είχαν την τηλεόραση. Εμείς έχουμε την τηλεόραση επειδή δεν έχουμε τσίρκα και μονομαχίες στις αρένες. Με οποιοδήποτε τρόπο, ο σκοπός είναι να κρατηθεί η σκέψη των ανθρώπων στη ψυχαγωγία, τον αθλητισμό, και τα περιφερειακά πολιτικά θέματα. Με αυτό τον τρόπο δεν θα χρειαστεί να να ανησυχήσετε ότι κάποτε θα καταλάβουν τα πραγματικά ζητήματα και τον τρόπο με τον οποίο σας δίνουν την δυνατότητα να τους ελέγχετε.
    Ακριβώς όπως ένα αληθινά μορφωμένο άτομο είναι δύσκολο να ελεγχθεί, το ίδιο ισχύει και για ένα οικονομικά ανεξάρτητο άτομο. Επομένως, θέλετε να δημιουργήσετε τις συνθήκες που θα παράγουν ανθρώπους που εργάζονται με μισθό, δεδομένου ότι οι μισθωτοί έχουν μόνο μικρό έλεγχο του οικονομικού πεπρωμένου τους. Θα θελήσετε επίσης να ελέγξετε το νομισματικό, το πιστωτικό και τραπεζικό σύστημα. Έτσι, και με τον πληθωρισμό του νομίσματος θα καταστεί σχεδόν αδύνατο για τους μισθωτούς να συσσωρεύσουν κεφάλαιο. Μπορείτε επίσης με περιοδικές υποτιμήσεις να οδηγήσετε σε κατάρρευση τις οικογενειακές επιχειρήσεις, τους μικρούς αγρότες, και τους ανεξάρτητους επιχειρηματίες, συμπεριλαμβανομένων και των ανεξάρτητων κοινοτικών τραπεζών.
    Για να κρατήσετε τα συνδικάτα υπό έλεγχο, προωθείτε ένα σχέδιο που επιτρέπει σε σας να μετατοπίζετε τις θέσης εργασίας της παραγωγής εκτός της χώρας και μετά να επαναφέρετε τα προϊόντα αυτά ως εισαγωγές (free trade). Με αυτό τον τρόπο, θα απαλλαγείτε από τα συνδικάτα ή θα έχετε μόνο υπάκουα συνδικάτα.
    Μια άλλη τεχνική είναι να αγοράζονται αμφότερα τα πολιτικά κόμματα, έτσι ώστε από μιά στιγμή και μετά οι άνθρωποι θα θεωρούν πως είτε ψηφίσουν για τον υποψήφιο Α είτε για τον υποψήφιο Β, αυτοί θα εφαρμόζουν τις ίδιες πολιτικές.
    Αυτό θα δημιουργήσει μια μεγάλη απάθεια και μια πεποίθηση ότι η πολιτική διαδικασία είναι άχρηστη και δεν πρόκειται να φέρει πραγματική αλλαγή. Αρκετά σύντομα θα έχετε έναν πληθυσμό που αισθάνεται απολύτως ανίσχυρος, και που θα σκέφτεται ότι για όλα τα άσχημα πράγματα που του συμβαίνουν δεν φταίει κάποιος συγκεκριμένα, αλλά είναι ένα αποτέλεσμα παγκόσμιων δυνάμεων ή της “εξέλιξης” ή κάποια άλλη εξαϋλωμένη και αφηρημένη έννοια. Αν είναι απαραίτητο, μπορείτε να προσφέρετε και τους αποδιοπομπαίους τράγους.
    Έτσι, θα μπορείτε να τους αφήνετε να αιμορραγούν μέχρι τελευταίας σταγόνας, χωρίς να έχετε να ανησυχείτε ότι ένας από αυτούς θα γλιστρήσει μέσα στο σπίτι σας μια νύχτα να σας κόψει το λαιμό. Αν τα κάνετε όλα σωστά και όπως πρέπει, δεν θα ξέρουν ούτε καν ποιανού λαιμό να κόψουν.

    http://video.google.com/videoplay?docid=1225481207300275539&hl=el&fs=true#

    (…)

    πηγή:
    http://2mnka.wordpress.com/how-to-control-people/

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 2, 2010, 3:12 μμ
    Permalink

    …Όλα έτσι φαίνονται μαύρα, αφου τό κράτος, η πολιτεία μετατρέπονται πότε σε προαγωγό πορνείας, πότε σέ διαφημιστή της ομοφυλοφιλίας, πότε σε διαστροφέα της εθνικής ιστορίας, πότε σε καταστροφέα της γλώσσας, πότε σε μητροκτόνο, πολέμιο της Εκκλησίας και πότε σε πρύτανη του τζόγου. Και όμως!…
    Στο ραδιόφωνο ακούσαμε από κάποιον Λυκούργο…Τρεχαγυρευόπουλο, ὑπεύθυνο κάποιου φορέα υγείας-δεν συγκρατήσαμε τά στοιχεία- να λέει ότι «δέν χρειάζονται 140 νοσοκομεία στην Ελλάδα, φθάνουν τά 70!!» Αυτό είναι μιά μικρή προετοιμασία για να αποδεχθούμε την καταστροφή του συστήματος Υγείας.
    Πιθανόν αυτός ο κύριος που θέλει νά… σώσει την Ελλάδα έχει σιδερένια υγεία ή δεν καταφεύγει ποτέ σε δημόσια νοσοκομεία όταν αρρωσταίνει.
    Αν πήγαινε θά έβλεπε τούς ήρωες γιατρούς να προσπαθούν -ειδικά όταν εφημερεύουν τα νοσοκομεία τους-να ανταποκριθούν στά πολλαπλά προβλήματα των ασθενών τους, απλήρωτοι στά νυχτέρια και τις εφημερίες τους και τό νοσηλευτικό προσωπικό και τους τραυματιοφορείς να ζούν σέ διαρκές άγχος για να μπορέσουν στοιχειωδώς να εκπληρώσουν τά καθήκοντά τους.
    Ο.Κ. λοιπόν. Ας μειώσουμε τα νοσοκομεία και τις ιατροφαρμακευτικές παροχές τους, ας αυξήσουμε τόν αφόρητο συνωστισμό καί τη θνησιμότητα.
    Τι άλλο πρέπει να αυξήσουμε ; τόν τζόγο! Ωραίο σύνθημα για μια αναπτυσσόμενη Ελλάδα! Κλείστε τα νοσοκομεία κι ανοίξτε καζίνα, φρουτάκια, κουλοχέρηδες και όλα τα …ψυχαγωγικά παιχνίδια ! Η είδηση στον Τύπο λέει ότι τό κράτος θα δώσει άδεια για καινούργιο καζίνο στην Αθήνα, θά νομιμοποιήσει τόν ηλεκτρονικό τζόγο καί για κάθε τερματικό, για κάθε μηχάνημα που θά ξετινάζει τους αφελείς, απελπισμένους και εξαρτημένους ταλαίπωρους Ελληνες θα εισπράξει 10.000 ευρώ. Υπολογίστε λοιπόν ότι από 50.000 τερματικά θά εισπράξει τό κράτος εφάπαξ 500 εκατομ. ευρώ! Αυτό, μάλιστα είναι μια δημιουργική επένδυση. «Σημαντική επενδυτική ευκαιρία» γράφει τό Press Time. Καί βέβαια, αν δέν φαγωθούν αλλού τα λεφτά θά καταλήξουν στην απέραντη χοάνη-τσέπη τών εβραίων του ΔΝΤ.
    Ενώ στά νοσοκομεία που ασχολούνται μέ ανθρώπους, γιατρούς δηλ. και ασθενείς, τι επένδυση να κάνεις μιας και οι άνθρωποι είναι αναλώσιμα της Ν. Τάξεως;
    Όλα έτσι φαίνονται μαύρα, αφου τό κράτος, η πολιτεία μετατρέπονται πότε σε προαγωγό πορνείας, πότε σέ διαφημιστή της ομοφυλοφιλίας, πότε σε διαστροφέα της εθνικής ιστορίας, πότε σε καταστροφέα της γλώσσας, πότε σε μητροκτόνο, πολέμιο της Εκκλησίας και πότε σε πρύτανη του τζόγου. Και όμως! Αν προσέξουμε δίπλα μας θά δούμε τόσους και τόσους τίμιους ανθρώπους, οικογενειάρχες που αγωνίζονται με τιμιότητα στην καθημερινότητα, που με νύχια και με δόντια κρατούν τις οικογένειές τους ενωμένες, που …στο επάγγελμά τους υπηρετούν με καθαρή συνείδηση τους συνανθρώπους τους. Κληρικοί, αστυνομικοί, στρατιωτικοί, δικαστικοί, γιατροί, έμποροι, εργάτες, μηχανικοί, εκπαιδευτικοί, δημόσιοι, δημοτικοί υπάλληλοι. Υπάρχει μια στρατιά τέτοιων ανθρώπων που δεν τους αγγίζει η δυσωδία και η ακαθαρσία, η απιστία και η αθεϊα. Με πίστη στό Χριστό μας, με πνευματική αισιοδοξία ας αγωνιστούμε παντού στο οικογενειακό, στό εργασιακό περιβάλλον μας στη γειτονιά και την παρέα νά αυξήσουμε τήν πίστη τήν καθαρότητα την τιμιότητα τή φιλαδελφία να στηρίξουμε τις κλυδωνιζόμενες οικογένειες.
    Ο οχετός των ακάθαρτων πληροφοριών μέσω των ΜΜΕ στοχεύει εκτός των άλλων να μας απογοητεύσει, να μας αποθαρρύνει και να μας υποτάξει στη μεθοδευμένη και καλλιεργούμενη διαφθορά. Ας αντιτάξουμε με θάρρος την ευαγγελική αλήθεια με ομολογία αλλά καί με τα έργα μας. Οκαθένας από τό μετερίζι του μπορεί να αγιασθεί και να αγιάσει.
    Σήμερα 1 Ιουνίου μαζί με τη μνήμη του Αγίου Ιουστίνου του φιλοσόφου και μάρτυρος γιορτάζουμε και τη μνήμη του προσφάτος καταταχθέντος στο Αγιολόγιο της Εκκλησίας Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς του εκ Σερβίας του νεου Ομολογητού, του μεγάλου αυτού Διδασκάλου της Ορθοδοξίας. Στό βιβλίο του ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ, που είναι μιά συλλογή άρθρων του διαβάζουμε :
    Οι «Βίοι των Αγίων» δείχνουν πολυάριθμους αλλά πάντοτε βεβαίους δρόμους σωτηρίας, φωτισμού, αγιασμού, μεταμορφώσεως, χριστοποιήσεως, θεώσεως. Δείχνουν όλους τους τρόπους με τους οποίους η ανθρωπίνη φύσις κατανικά την αμαρτίαν, την κάθε αμαρτίαν. Πώς νικά το πάθος, το κάθε πάθος. Πώς Πώς νικά τον θάνατον, τον κάθε θάνατον. Πώς νικά τον δαίμονα τον κάθε δαίμονα………Αλλ’ επίσης εις τους «Βίους των Αγίων» έχουμε πάρα πολλά και θαυμαστά παραδείγματα διά το πώς ένας νέος γίνεται άγιος νέος, μία κόρη γίνεται αγία κόρη, πώς ένας γέρος γίνεται άγιος γέρος, πώς μία γερόντισσα γένται αγία γερόντισσα, πώς ένα παιδί γίνεται άγιο παιδί , πώς οι γονείς γίνονται άγιοι γονείς, πώς ένας υιός γίνεται άγιος υιός, πώς μία θυγατέρα γίνεται αγία θυγατέρα, πώς μία οικογένεια γίνεται αγία οικογένεια,πώς μιά κοινωνία γίνεται αγία κοινωνία, πώς ένας ιερεύς γίνεται άγιος ιερεύς, πώς ένας επίσκοπος γίνεται άγιος επίσκοπος, πώς ένας βοσκός γίνεται άγιος βοσκός, πώς ένας γεωργός γίνεται άγιος γεωργός, πώς ένας βασιλεύς γίνεται άγιος βασιλεύς, πώς ένας εργάτης γίνεται άγιος εργάτης, πώς ένας δικαστής γίνεται άγιος δικαστής, πώς ένας δάσκαλος γίνεται άγιος δάσκαλος, πώς ένας καθηγητής γίνεται άγιος καθηγητής, πώς ένας στρατιώτης γίνεται άγιος στρατιώτης, πώς ένας αξιωματικός γίνεται αγιος αξιωματικός, πώς ένας κυβερνήτης γίνεται άγιος κυβερνήτης, πώς ένας γραμματεύς γίνεται άγιος γραμματευς, πώς ένας έμπορος γίνεται άγιος έμπορος, πώς ένας μοναχός γίνεται άγιος μοναχός, πώς ένα ςοικοδόμος γίνεται άγιος οικοδόμος, πώς ένας ιατρός γίνεται άγιος ιατρός, πώς ένας τελώνης γίνεται άγιος τελώνης, πώς ένας μαθητής γίνεται άγιος μαθητής, πώς ένας επαγγελματίας γίνεται άγιος επαγγελματίας, πώς ένας φιλόσοφος γίνεται άγιος φιλόσοφος, πώς ένας επιστήμων γίνεται άγιος επιστήμων, πώς ένας πολιτικός γίνεται άγιος πολιτικός, πώς ένας υπουργός γίνεται άγιος υπουργός, πώς ένας πτωχός γίνεται άγιος πτωχός, πώς ένας πλούσιος γίνεται άγιος πλούσιος, πώς ένας δούλος γίνεται άγιος δούλος, πώς ένας δεσπότης γίνεται άγιος δεσπότης, πώς οι σύζυγοι γίνονται άγιοι σύζυγοι, πώς ένας συγγραφεύς γίνεται άγιος συγγραφεύς, πώς ένας καλλιτέχνης γίνεται άγιος καλλιτέχνης

    Αυτή τήν κλήση του Αγίου Ιουστίνου πρός την αγιότητα πρέπει να την κρατήσουμε μέσα μας. Ειναι τό μόνο αντίδοτο για την κρίση στην πατρίδα μας, κρίση πρό πάντων πνευματική που σαρώνει και νεκρώνει τις συνειδήσεις μας. Ας γινόμαστε μέτοχοι της ζωής-κατά το δυνατόν -των μεγάλων φίλων μας, των Αγίων και όχι αδηφάγοι καταναλωτές πληροφοριών, πού μας θλίβουν και στρεβλώνουν τις σκέψεις και τις καρδιές μας. Υπάρχει και Θεός!

    http://orthodox-watch.blogspot.com/2010/06/blog-post.html

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 5, 2010, 4:06 μμ
    Permalink

    SAS EYXARISTOUME GIA OLA OSA GRAFETE EDW MESA.
    KAI TA SXOLIA EINAI WRAIA EYKAIRIA GIA EPIKOINWNIA
    AKOMA KAI OTAN YPARXOUN DIAFWNIES.
    (ARKEI NA MHN YPARXEI KAKIA KAI MISOS)

    EDW STHN PAREA MAS
    STO CAFE INTERNET
    EINAI OI MISOI POLY OMORFOI KAI OI ALLOI POLY POLY OMORFOI.
    MONO MIA -POU GRAFEI TWRA -AYTO TO SXOLIO-EINAI ASXHMH
    KAI MERIKA ATOMA,
    PANTA GYNEKES
    ALLA KAI 2
    AKOMA RASOFOROI

    THN KOROIDEPSANE PAROMOIAZONTAS THN ME ZWO…

    O THEOS NA TOUS SYGXWRESEI.
    PROFANWS DEN AGAPANE OYTE TA ZWA…

    SYGNWMH
    DEN EIMASTE OLOI GIA TA KALLISTEIA
    KAI GIA TIS PASSARELLES!!!

    O XRISTOS MAS EXEI TO DIKO TOU CLUB.
    KAI EKEI MPAINOUN OLOI
    -OMORFOI-ASXHMOI-KOYTSOI-STRAVOI-ALCOOLIKOI-
    METANOHMENES PORNES-METANOHMENOI LHSTES-
    METANOHMENOI EGKLHMATIES KAI METANOHMENOI GENIKA,
    KAI OLOKHRWTIKA,KAI APODEDEIGMENA EMPRAKTWS…
    MPAINOUN OLOI….
    EKTOS APO TOUS YPOKRITES.
    AYTOI DEN XWRANE,
    EINAI DIPLOI H TRIPLOI…
    KAI SYNHTHWS ANETANOHTOI.
    AN METANOHSOUN,THA GINOUN PALI MONOI
    DHLADH-OTI EINAI…
    ENA PROSWPO.
    OXI POLLA -OI ROLOI TELOS.

    KALH AYRIANH
    EYLOGHSON

    AGGELOS BASILHS GEWRGIOS ZWH AGAPH ELPIDA SOFIA KAI
    ALLES 4 PSYXES…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 6, 2010, 1:54 μμ
    Permalink

    μερικες ψυχες…δεν εχουν κανεναν ΑΝΘΡΩΠΟ σε αυτο τον κοσμο,
    και μερικες στιγμες, απλα ξεφευγουν /ξεχνιουνται βλεποντας
    ειδησεις στην τηλεοραση ή ενα ντοκυμαντερ στην ετ3 για το Αγιον ορος ή για καποια μοναστηρια αλλου,μακρυα.
    μπορει καποιος να εχει γιορτη,και να μην του εχει ευχηθει κανεις
    και κεινος να γυρναει σπιτι και για να ξεχασει την αδιαφορια ολων βαζει κ βλεπει εναν αγωνα ποδοσφαιρου…
    μην ειστε ετοιμοι να καταδικασετε τοσο ευκολα τα παντα.
    ας κοιταξει ο καθενας μας να δει-αν φερεται σαν τον Χριστο μας,κι οποιος φερεται σαν βουδιστης να μην λεει οτι ειναι Χριστιανος.
    …………….-

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 20, 2010, 11:49 μμ
    Permalink

    Στα χέρια πονηρών ανθρώπων γενικά η τεχνολογία γίνεται επικίνδυνη για την ψυχική μας σωτηρία, στην καλύτερη περίπτωση εθίζει το άτομο σε κουτσομπολίστικη τακτική πολύπλευρη κριτική και απέραντη εξωστρέφεια πράγματα φοβερά επικίνδυνα για ουσιαστική πνευματική ζωή, ακόμα εξαντλείται ο πολύτιμος χρόνος σε ανούσια ή επουσιώδη ενδιαφέροντα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει χρόνος ούτε για προσευχή ούτε για μελέτη και να οδηγούμαστε σ’ αυτή την σύγχρονη κατάντια της πλήρης αποβλάκωσης και της κοινωνικής ζούγκλας . Να! γιατί επαληθεύεται περίτρανα η προφητεία του Πατροκοσμά και όσο είναι καιρός ας πετάξουμε αυτό το διαβολοκούτι όχι από την πόρτα αλλά από το παράθυρο για να ησυχάσουμε και προσευχόμενοι να βρούμε τον αληθινό κατά Χριστό εαυτό μας.

    Σχολιάστε
  • Ιούλιος 28, 2010, 6:26 μμ
    Permalink

    Ένας διευθυντής ταχυδρομείου έλεγε σε κάποιον φτωχό θεόκουφο γεροκαλόγερο:

    Εσύ να μη λες ποιος είναι με το νέο και ποιος με το παλιό.
    «A», είπε ο γέρος.

    Εσύ να μη λές ποιος είναι με το νέο και ποιος με το παλιό, φώναξε δυνατά ο διευθυντής.

    Ο κόσμος και οι υπάλληλοι πίσω γύρισαν και τον κοίταξαν.

    Εσύ να μη λες ποιος είναι με το νέο και ποιος με το παλιό,
    επανέλαβε με σιγανή φωνή ο διευθυντής.

    Σχολιάστε
  • Ιούλιος 28, 2010, 6:57 μμ
    Permalink

    Ο ΑΓΙΟΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ

    Καταγόταν από την Κιλικία. Με ιδιαίτερη Κ ευφράδεια λόγου, αλλά και με πολύ ζήλο, δίδασκε το Ευαγγέλιο. Όταν έφθασε στην Αίγυπτο, φανατικοί ειδωλολάτρες εξεγέρθηκαν εναντίον του, τον συνέλαβαν και τον οδήγησαν στον ηγεμόνα Σακέρδωνα. Αυτός, ύποκρινόμενος, έδειξε ότι λυπάται, και για να κάμψει το φρόνημα του Καλλινίκου, ανέφερε δήθεν περιστατικά πρώην γενναίων χριστιανών, πού όταν αντίκρισαν τα σκληρά βάσανα, αρνήθηκαν την πίστη τους. Ό Καλλίνικος, αντιλαμβανόμενος την υποκρισία του ηγεμόνα, μειδίασε και του είπε: «Μην αναβάλλεις, έπαρχε, να λάβεις πείρα της δύναμης με την οποία ό Χριστός οπλίζει τους γνήσιους πιστούς Του. Γρήγορα ετοίμασε όλα σου τα κολαστήρια όργανα, φωτιά, ξίφη, τροχούς, μαχαίρια, μαστίγια και ό,τι άλλο σκληρό μαρτύριο έχεις. Όλα αυτά και άλλα περισσότερα και σκληρότερα βασανιστήρια ποθώ για την αγάπη του Χριστού». Πράγματι, ό έπαρχος τον μαστίγωσε σκληρά. Έσκισε τις σάρκες του με σιδερένια νύχια και όπως ήταν μισοπεθαμένος, τον έδεσε πίσω από ένα άγριο άλογο, πού τον έσυρε για πολλά χιλιόμετρα. Τόση ήταν ή λύσσα του έπαρχου, πού πρίν ό Καλλίνικος αφήσει την τελευταία του πνοή, τον έριξε μέσα στη φωτιά. Έτσι ένδοξα πήρε το στεφάνι του μαρτυρίου.

    Απολυτίκιο. Ήχος γ’. Θείας πίστεως.
    Κλήσιν σύνδρομον, έχων τω βίω, νίκος καλλίστον, ήρας εν άθλοις, καταλλήλως γεγονώς ο προκέκλησαι· συ γαρ καλώς τον αγώνα τελέσας σου, ως νικητής έδοξάσθης Καλλίνικε. Μάρτυς ένδοξε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.

    Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΟΤΗ και τα τρία παιδιά της
    Ή αγία Θεοδότή ήταν από τη Νίκαια και διακρινόταν για τη θερμότητα της ευσέβειας της. Έμεινε χήρα και αφοσιώθηκε στην ανατροφή των τριών παιδιών της, χωρίς να δώσει καμιά προσοχή στις προτάσεις δεύτερου γάμου. Με τη φιλόστοργη φροντίδα της, μεγάλωσαν οι γιοι της και αναδείχτηκαν παιδιά πιστά και με μεγάλη φρόνηση. Τα χρόνια όμως εκείνα, ήταν δύσκολα και επικίνδυνα. Ή εικονομαχία ήταν στο αποκορύφωμα της. Ή αγία Θεοδότή με τους γιους της, ήταν στην πρώτη τάξη των υπερμάχων αθλητών της ‘Ορθοδοξίας. Εκείνη μεταξύ του γυναικείου κόσμου, αυτοί μεταξύ των συνομηλίκων τους, συμβούλευαν και διήγειραν κατά των άσεβων προσταγμάτων των εικονομάχων βασιλέων. Το καθήκον αυτό, έφερε μητέρα και γιους στο μαρτύριο, πού το υπέστησαν με αξιοθαύμαστη καρτερία. Έτσι όλοι μαζί, πήραν τα αθάνατα στεφάνια, πού παρέχει στους καλούς αθλητές ό αγωνοθέτης Θεός. Ναό στην αγία Θεοδότη έκτισε ό αυτοκράτωρ Ιουστινιανός. (Ή μνήμη της Άγιας Θεοδότης και των τριών παιδιών της επαναλαμβάνεται και την 22α Δεκεμβρίου με διαφορετικά βιογραφικά στοιχεία).

    Απολυτίκιο. Ήχος α’. Τον τάφον σου Σωτήρ.
    Ως δώρον έκλεκτόν, Θεοδότη θεόφρον, προσήγαγες Θεώ, τους ένθέους βλαστούς σου· συν τούτοις γαρ ήγώνισαι, ιερώς έναθλήσασα, μεθ’ ων πρέσβευε, υπέρ ημών τω Κυρίω, δούναι άφεσιν, αμαρτιών ημίν πάσι, και βίου διόρθωσιν.

    Σχολιάστε

Απάντηση σε +eylogia+ Ακύρωση απάντησης

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Αν θέλεις μπορείς να αγιάσεις και μέσα στην Οµόνοια.
    - Γέροντας Πορφύριος
  • Αρέσει σε %d bloggers: