Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια

Ο Άγιος Κωνσταντίνος, μωσαϊκό στον ιερό ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη

Ο Φλάβιος Βαλέριος Κωνσταντίνος (Flavius Valerius Constantinus) τον οποίο η ιστορία ανακήρυξε Μέγα και η Εκκλησία τιμά ως άγιο και ισαπόστολο, είναι μια κορυφαία προσωπικότητα στην παγκόσμια ιστορία και ιδιαίτερα για τον Ελληνισμό / Ρωμιοσύνη εναντίον της οποίας έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς διάφορες κατηγορίες.

Ως μικρή συμβολή στη γνώση της αλήθειας και της ιστορίας μας, παρατίθενται μια ομιλία και μια συζήτηση κατά τις οποίες παρουσιάζονται σημαντικές πληροφορίες από ιστορικές πηγές και κώδικες για το βίο του Αγίου Κωνσταντίνου.

Πρώτον, παρατίθεται η ομιλία με τίτλο «ο Μέγας Κωνσταντίνος και η ιστορική αλήθεια» του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, π. Γεωργίου Μεταλληνού, η οποία έλαβε χώρα στις 23/5/2007 στη Διακίδειο Σχολή Λαού στην Πάτρα.

Ο πατήρ Γεώργιος παρουσιάζει τα κύρια σημεία και πρόσωπα του βίου του Αγίου Κωνσταντίνου και διεξάγει μια ιστορική αναδρομή στην πολεμική κατά του Μ. Κωνσταντίνου με βάσει τις καταγεγραμμένες ιστορικές μαρτυρίες. Μεταξύ των άλλων θίγονται τα εξής σημεία και ερωτήματα.

– Ποιές είναι οι βασικές επιστημονικές αρχές ιστορικής έρευνας στις πηγές και ποια τά συνηθισμένα λάθη που γίνονται;
– Ποιοι είναι οι ιστορικοί που ασχολούνται με τον Άγιο Κωνσταντίνο; Πότε έζησαν και ποια είναι η αξιοπιστία τους;
– Ποια ήταν η στάση των διαφωτιστών και του παπισμού απέναντι στον Μέγα Κωνσταντίνο;
– Πως γινόταν η ανάδειξη των αυτοκρατόρων της Ρωμανίας (Βυζαντίου);
– Τι μαρτυρούν οι πηγές για το Μαξιμιανό, πεθερό του Μ. Κωνσταντίνου, το Μαξέντιο και το Βασσιανό;
– Πως καταγράφεται στις ιστορικές πηγές η θεοσημεία «Τούτω Νίκα» στον Μ. Κωνσταντίνο.
– Η συνομωσία της Φαύστας, γυναίκα Μ. Κώνσταντίνου, και ο θάνατος του Πρίσκου, πρωτότοκος γιός του Μ. Κωνσταντίνου.
– Η στάση του Μ. Κωνσταντίνου έναντι της ειδωλολατρίας.
– Ποιος ήταν ο κύριος λόγος των διωγμών κατά των χριστιανών τους τρεις πρώτους αιώνες μετά Χριστώ;
– Η στάση του Μ. Κωνσταντίνου προς τον Ελληνικό πολιτισμό.
– Ποια ήταν τα επιτεύγματα και οι ανατροπές που επέφερε ο Μέγας Κωνσταντίνος.
– Η σχέση του Μ. Κωνσταντίνου με τον Χριστιανισμό.
– Για ποιούς λόγους τιμάται ως άγιος ο Μ. Κωνσταντίνος από την Ορθόδοξη Εκκλησία;

Κουίζ (πριν από την ακρόαση της ομιλίας) :
Πόσοι πάπες και ηγεμόνες και πολιτικοί άρχοντες της δυτικής Ευρώπης έχουν το όνομα «Κωνσταντίνος» μετά το 1054 μ.Χ.;

Πατήρ Γεώργιος Μεταλληνός Άγιος Κωνσταντίνος

Δεύτερον, ακούστε την συζήτηση του κ. Παναγιώτη Χαρατζόπουλου με τον εκπαιδευτικό-συγγραφέα κ. Κωνσταντίνο Καραστάθη, με αφορμή την έκδοση και κυκλοφορία της πολυσέλιδης και εμπεριστατωμένης ιστορικής του μελέτης: «ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Κατηγορίες και Αλήθεια». Η συζήτηση είναι μια ηχογράφηση από τον ραδιοφωνικό σταθμό Πειραϊκή Εκκλησία.

Συζήτηση με τον Κωνσταντίνο Καραστάθη

21 σκέψεις σχετικά με το “Κωνσταντίνος ο Μέγας και η ιστορική αλήθεια

  • Ιανουάριος 21, 2008, 10:57 μμ
    Permalink

    Πολυ καλα μας τα λέι ο κ Μεταλληνός αλλά πώς εξηγείται ο Θεός της αγάπης να δείχνει ουράνιο σημάδι το σταυρό και να παροτρύνει ένα ιμπεράτορα να σκοτώσει τόσο κόμο για να γίνει μονοκράτορας. Για τον σταυρό μόνον ο Ευσεύβιος αναφέρει ότι το είδε ως όραμα.

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 23, 2008, 1:19 μμ
    Permalink

    Ο ΑΓΙΟΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΚΑ ΑΣ ΜΗΝ ΛΟΙΠΟΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΕΥΝΟΗΣΕ-ΕΔΡΑΙΩΣΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 23, 2008, 1:31 μμ
    Permalink

    ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΑ ΟΠΩΣ, ΗΤΑΝ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΣΗΓΑΓΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ,
    ΕΚΑΝΕ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΣΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΣΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ,
    ΕΙΣΗΓΑΓΕ ΤΗΝ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΥΝΟΗΣΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ,
    ΕΚΑΝΕ ΣΥΣΗΤΕΙΑ ΟΠΥ ΕΤΡΩΓΑΝ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΦΤΩΧΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ

    Σχολιάστε
  • Μάιος 23, 2009, 7:07 μμ
    Permalink

    Ο Θεός βοήθησε τον Μέγα Κωνσταντίνο να γίνει μονοκράτορας αντί των αντιπάλων του (τους οποίους όντως νίκησε με τη βοήθειά Του) για να επιτελέσει το κοσμοϊστορικό έργο που επετέλεσε. Η Παλαιά Διαθήκη βρίθει από περιπτώσεις που ο Θεός βοήθησε τον εκλεκτό λαό του, τον Ισραήλ, εναντίον των αντιπάλων του και του έδωσε τη νίκη. Αυτό δεν το έκανε βέβαια από προσωποληψία αλλά επειδή δια του Ισραήλ επρόκειτο, δια της σταυρικής θυσίας του Χριστού, να σωθεί ολόκληρος ο κόσμος.Επίσης το αγιολόγιο της Εκκλησίας βρίθει από στρατιωτικούς αγίους (Άγιος Γεώργιος, Άγιος Δημήτριος, Άγιοι Θεόδωροι, Άγιος Μερκούριος, Άγιος Αρτέμιος κ.λ.π.). Ας μην κρίνουμε λοιπόν επιπόλαια τους αγίους και τα έργα του Θεού γιατί στο τέλος θα καταλήξουμε σε πλάνη (όπως η άρνηση στράτευσης των Χιλιαστών). Αντιθέτως ας προσπαθούμε να μιμηθούμε την εν Χριστώ ζωή των αγίων ζητώντας ταπεινά τις πρεσβείες τους προς τον Θεό.

    Σχολιάστε
  • Φεβρουάριος 18, 2010, 12:55 πμ
    Permalink

    TON KANATE KAI AGIO TON SFAGEA ELLINON 324 μ.ν.χ.
    Ο ρωμαίος αυτοκράτορας Φλάβιος Βαλέριος Κωνσταντίνος, λεηλατεί το περίφημο Μαντείο του Διδυμαίου Απόλλωνα στην Ιωνία, και θανατώνει με βασανιστήρια όλους τους ιερείς του.

    326 μ.ν.χ.
    Ο Κωνσταντίνος καταστρέφει ολοκληρωτικά το ιερό του Ασκληπιού στις Αιγές της Κιλικίας.

    330 μ.ν.χ.
    Ο Κωνσταντίνος κλέβει όλους τους θησαυρούς και τα αγάλματα που βρίσκονται μέσα στα Ελληνικά ιερά για να διακοσμήσει την Κωνσταντινούπολη. Τον ίδιο χρόνο ο χριστιανικός όχλος, καίει στο Bayeux το ιερό του Βελλενού – Απόλλωνα και λυντσάρει τους ιερείς του.

    335 μ.ν.χ.
    Ο Κωνσταντίνος καταστρέφει δεκάδες εθνικούς ναούς στη Μικρά Ασία και Παλαιστίνη ενώ διατάζει τη σταύρωση(!) όλων των εθνικών επιστημόνων, φιλοσόφων και ιερέων. Τότε μαρτύρησε και ο νεοπλατωνικός φιλόσοφος Σώπατρος. Ακολουθούν καταστροφές ελληνικών ναών και στη θέση τους κτίζονται χριστιανικές εκκλησίες.

    337 μ.ν.χ.
    Ο Κωνσταντίνος, από τους πρώτους καταστροφείς του ελληνικού πνεύματος, παιδοκτόνος και συζυγοκτόνος πεθαίνει και η εκκλησία για το θεάρεστο(!) έργο του, ανακηρύσσει αυτόν και τη μητέρα του Ελένη Αγίους και Ισαποστόλους.

    341 μ.ν.χ.
    Ο αυτοκράτορας Κωνστάντιος θέτει εκτός νόμου το ελληνίζειν και την άσκηση της μαντικής τέχνης. Πολλοί Έλληνες είτε εκτελούνται, είτε φυλακίζονται.

    353 μ.ν.χ.
    Ο Κωνστάντιος απαγορεύει τη λατρεία και την προσφορά θυσίας επί ποινή θανάτου.

    354 μ.ν.χ.
    Ο Κωνστάντιος απαγορεύει τη λειτουργία των ελληνικών ιερών. Οι εθνικοί ιερείς εκτελούνται. Νέο διάταγμα διατάζει την καταστροφή όλων των ελληνικών ναών και τη σφαγή όλων των εθνικών. Ασβεστοκάμινα κατασκευάζονται δίπλα σε ελληνικούς ναούς για να εκμεταλλευτούν τα μάρμαρα. Είναι η αρχή για ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα ενάντια στην επιστήμη, την πνευματική και τεχνολογική πρόοδο άλλους ανθρωπότητας.

    357 μ.ν.χ.
    Ο Κωνστάντιος απαγορεύει δια νόμου -ξανά- όλες τις μεθόδους μαντείας.

    Σχολιάστε
  • Φεβρουάριος 18, 2010, 1:06 πμ
    Permalink

    400 μ.ν.χ.
    Ο επίσκοπος Νικήτας καταστρέφει το μαντείο του Διονύσου στις Βάσσες και «βαπτίζει» δια της βίας χριστιανούς τους κατοίκους της πόλης.

    401 μ.ν.χ.
    Ο χριστιανικός όχλος της Καρχηδόνας καταστρέφει ναούς και είδωλα. Ο «άγιος» Πορφύριος ολοκληρώνει το έργο του στη Γάζα, καταστρέφοντας και τα τελευταία 9 εθνικά ιερά, καίγοντας βιβλία και λυντσάροντας εθνικούς.

    404-406 μ.ν.χ.
    Ο «άγιος» Χρυσόστομος στέλνει τις ορδές των παρανοϊκών μοναχών να διαλύσουν όλα τα αγάλματα και τους ναούς στην Παλαιστίνη. Πείθει με γλυκόλογα διάφορες πλούσιες «νεοφώτιστες» χριστιανές να χρηματοδοτήσουν τις «ειδωλοφαγικές» δραστηριότητες αυτού και του όχλου του. Ο ναός της Εφεσίας Αρτέμιδας, ένα από τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου πυρπολείται και εκθεμελιώνεται από τους ροπαλοφόρους του και τα περίφημα γλυπτά γίνονται οικοδομικά υλικά για εκκλησιές και σπίτια. Στη Σαλαμίνα της Κύπρου ο «άγιος» Επιφάνιος καταστρέφει και ληστεύει τον εκεί ναό του Δία. Ο «άγιος» Ευτύχιος καταστρέφει το μαντείο και το ναό της Αφροδίτης.

    407 μ.ν.χ.
    Για ακόμα μια φορά οι μη χριστιανικές γιορτές και ιεροπραξίες απαγορεύονται δια νόμου.

    408 μ.ν.χ.
    Κοινό διάταγμα του αυτοκράτορα της Ανατολής Αρκαδίου και της Δύσης Ονώριου απαγορεύει την οποιαδήποτε κατοχή εθνικών γλυπτών, ενώ διατάσσεται η αφαίρεση όλων των αγαλμάτων από τους ναούς των εθνικών και η μετατροπή των ναών σε εκκλησίες. Νέες σφαγές και διωγμοί του ελληνικού και εθνικού στοιχείου της αυτοκρατορίας και νέες πυρπολήσεις βιβλίων. Την ίδια εποχή ο Αυγουστίνος (άγιος κι αυτός) σφαγιάζει στη Δύση εκατοντάδες, και με τη βοήθεια του χριστιανικού όχλου και του αυτοκρατορικού στρατού γκρεμίζει πολλά εθνικά ιερά.

    409 μ.ν.χ.
    Ο Θεοδόσιος ο Β΄ απαγορεύει την αστρολογία και τις μεθόδους μαντείας δια ποινής θανάτου.

    415 μ.ν.χ.
    Στην Αλεξάνδρεια, σωματοφύλακες (παραβολάνοι) του εκεί πατριαρχείου, βρίσκουν στο δρόμο τη μαθηματικό και νεοπλατωνική φιλόσοφο Υπατία, ένα από τα πιο φωτεινά πνεύματα της εποχής. Τη συλλαμβάνουν και τη σέρνουν μέσα στην εκκλησία του Αγίου Μιχαήλ, της ξεσκίζουν τα ρούχα, γδέρνουν το δέρμα της με κοφτερά όστρακα, της σπάνε τα κόκαλα, την κόβουν σε μικρά κομμάτια και τα πετάνε μαζί με τα έργα της στην πυρά και στα αδέσποτα σκυλιά. Η μόνη αιτία του ειδεχθέστερου εγκλήματος όλων των αιώνων, το γεγονός ότι η Υπατία ήταν μαθηματικός και φιλόσοφος, άρα μάγισσα για τους χριστιανούς και το σημαντικότερο, κοινωνός του ελληνικού πνεύματος. Φυσικά κανένα από τα κτήνη που ευθύνονταν για τον θάνατό της δεν τιμωρήθηκε. Το αντίθετο μάλιστα. Ο πατριάρχης Αλεξάνδρειας Κύριλλος, ο ηθικός αυτουργός της άγριας δολοφονίας, ΑΓΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ! Νέοι διωγμοί των εθνικών στην Αφρική όπου οι τρόποι εκτέλεσης είναι δύο: σταύρωση ή θάνατος στην πυρά.

    416 μ.ν.χ.
    Στην Αβησσυνία ο μοναχός Υπάτιος ο αποκαλούμενος και «σπάθα του θεού» μαζί με ροπαλοφόρους περιδιαβαίνουν την περιοχή καταστρέφοντας ναούς, καίγοντας ιερά άλση και σκοτώνοντας λυσσωδώς κρυφούς εθνικούς ιερείς. Όσοι αξιωματούχοι εμμένουν στους πατρώες θρησκείες χάνουν τις θέσεις τους.

    423 μ.ν.χ.
    Ο Θεοδόσιος ο Β΄ με διάταγμά του χαρακτηρίζει τις εθνικές λατρείες ως δαιμονικές και απειλεί με φυλακίσεις και βασανιστήρια όσους τις ασπάζονται.

    429 μ.ν.χ.
    Ροπαλοφόροι μοναχοί γκρεμίζουν το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς από τον Παρθενώνα, καταστρέφουν τη σκεπή του ναού και τον λαφυραγωγούν. Οι Αθηναίοι εθνικοί διώκονται.

    435 μ.ν.χ.
    Ο Θεοδόσιος ο Β΄ διατάζει την ποινή του θανάτου για τους Έλληνες εθνικούς. Επίσης ορίζει ότι νόμιμη θρησκεία στην αυτοκρατορία εκτός από τη χριστιανική είναι και ο Ιουδαϊσμός.

    438 μ.ν.χ.
    Μεγάλος λοιμός πέφτει το χειμώνα του έτους αυτού στην αυτοκρατορία και ο Θεοδόσιος ο Β΄ κατηγορεί ως υπαίτιους τους εθνικούς, γιατί λατρεύουν τους δαίμονες! Νέοι διωγμοί και εγκλήματα κατά των Ελλήνων.

    440-450 μ.ν.χ.
    Οι χριστιανοί γκρεμίζουν όσους εθνικούς ναούς απόμειναν. Ο Θεοδόσιος ο Β΄ διατάζει το κάψιμο όλων των μη χριστιανικών βιβλίων και κυρίως αυτών του νεοπλατωνικού φιλοσόφου Πορφύριου μαθητή του Πλωτίνου. Στα κείμενά του ‘’κατά χριστιανών’’ αποδείκνυε ότι πολλά βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης είχαν γραφτεί κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Αντίοχου του Επιφανούς και καταδείκνυε τις αντιφάσεις της χριστιανικής θρησκείας. Οι ναοί της Αφροδισίας καταστρέφονται και η πόλη μετονομάζεται σε Σταυρούπολη.

    451 μ.ν.χ.
    Νέος νόμος του Θεοδόσιου Β΄ ορίζει ως ποινή για κάθε μορφή «ειδωλολατρίας» το θάνατο.

    457-491 μ.ν.χ.
    Σποραδικές εκτελέσεις εθνικών σ’ όλη την αυτοκρατορία. Οι Έλληνες της Μικράς Ασίας εξεγείρονται. Η εξέγερση καταστέλλεται και οι έλληνες σφάζονται από τον αυτοκρατορικό στρατό. Μεγάλες μορφές της αυτοκρατορίας με την κατηγορία πως είναι Έλληνες εκτελούνται, όπως ο Ζώσιμος, ο Ισίδωρος, ο Σεβηριανός και άλλοι, ενώ λαμβάνει χώρα η περίφημη δίκη του φιλοσόφου Ισοκάσιου. Στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου χριστιανοί αξιωματούχοι διαπομπεύουν, βασανίζουν και εκτελούν πολλούς κρυφούς εθνικούς ιερείς.

    474 μ.ν.χ.
    Αυτοκράτορας αναλαμβάνει ο Ζήνων. Επί βασιλείας του το 484, εκδηλώνεται νέα εξέγερση των Ελλήνων κατά του χριστιανικού κατεστημένου με ηγέτες το Λεόντιο, τον Ίλλο και τον αθηναίο φιλόσοφο Παμπρέπιο. Παρά το γενναίο αγώνα των Ελλήνων, 4 χρόνια μετά και οι τελευταίοι επαναστάτες θανατώνονται. Στην Ίμβρο ο προσηλυτιστής Κόνων ακολουθούμενος από λυσσαλέο πλήθος ειδωλοφάγων μοναχών εκτελεί όλους τους Έλληνες του νησιού.

    Σχολιάστε
  • Φεβρουάριος 18, 2010, 1:11 πμ
    Permalink

    359 μ.ν.χ.
    Στη Σκυθόπολη της Συρίας οργανώνονται από τους χριστιανούς τα πρώτα στρατόπεδα θανάτου της ιστορίας. Εκεί συγκεντρώνονται οι εθνικοί, αιρετικοί, Εβραίοι και εκτελούνται με φρικτά βασανιστήρια.

    361 μ.ν.χ.
    Ο ελληνολάτρης Φλάβιος Κλαύδιος Ιουλιανός, ανεβαίνει στο θρόνο. Αμέσως παύει κάθε διωγμός των εθνικών. Θεσμοθετεί απόλυτη ανεξιθρησκία και επιδιορθώνει όσους ελληνικούς ναούς δεν είχαν ολοκληρωτικά καταστραφεί.

    363 μ.ν.χ.
    Ο Ιουλιανός, ο τόσο άδικα δυσφημισμένος από το χριστιανικό ιερατείο δολοφονείται πισώπλατα από φανατικό χριστιανό κατά τη διάρκεια μάχης με τους Πέρσες, μόλις μετά 2 χρόνια βασιλείας. Ο χριστιανός Σωζόμενος επαινεί το δολοφόνο «που για την αγάπη του θεού και της θρησκείας εκτέλεσε μια τέτοια πράξη». Τυπικό δείγμα μισαλλοδοξίας και αρρωστημένου φανατισμού.

    364 μ.ν.χ.
    Ο αυτοκράτορας Φλάβιος Ιοβιανός διατάζει την πυρπόληση της βιβλιοθήκης της Αντιόχειας. Χιλιάδες ελληνικά βιβλία φιλοσοφίας και επιστήμης καίγονται.

    365 μ.ν.χ.
    Απαγορεύεται στους εθνικούς αξιωματικούς να διατάζουν χριστιανούς στρατιώτες.

    370 μ.ν.χ.
    Ο αυτοκράτορας Βάλης διατάζει μεγάλο διωγμό κατά των Ελλήνων. Καίγονται χιλιάδες ελληνικά βιβλία με την κατηγορία της μαγείας! Ο φιλόσοφος Σιμωνίδης καίγεται στην πυρά, ο φιλόσοφος Μάξιμος, ύστερα από φρικτά βασανιστήρια αποκεφαλίζεται, οι ιερείς Πατρίκιος και Ιλάριος εκτελούνται, όπως και χιλιάδες εθνικοί, επώνυμοι και μη.

    372 μ.ν.χ.
    Ο ανθέλληνας Βάλης διατάζει τους κυβερνήτες της Μικράς Ασίας να εξολοθρεύσουν όλους τους Έλληνες καθώς και όλα τα κείμενα της κοσμοθεωρίας και λατρείας τους!

    373 μ.ν.χ.
    Νέα απαγόρευση όλων των μορφών μαντείας. Αρχίζει η χρήση του όρου pagani (δηλαδή κάτοικος της υπαίθρου), υποτιμητικά για τους Έλληνες και τους λοιπούς εθνικούς. Ο όρος παγανισμός χρησιμοποιείται έως και σήμερα.

    375 μ.ν.χ.
    Ο ναός του Ασκληπιού στην Επίδαυρο καταστρέφεται από τους χριστιανούς.

    380 μ.ν.χ.
    Ο ισπανός και φανατικός ανθέλληνας Θεοδόσιος ο Α΄ (ο αποκαλούμενος και Μέγας), ορίζει επίσημη και μοναδική θρησκεία του κράτους το χριστιανισμό και κηρύσσει εκτός νόμου κάθε άλλη λατρεία. Οι μη χριστιανοί χαρακτηρίζονται σιχαμεροί, αιρετικοί, μωροί και τυφλοί και απειλούνται με επουράνια και επί γης τιμωρία. Εξουσιοδοτεί τον επίσκοπο Μεδιολάνου Αμβρόσιο («άγιο» επίσης) να καταστρέψει όλους τους ναούς των εθνικών. Χριστιανοί ιερείς καθοδηγούν τον όχλο ενάντια στο ναό της Δήμητρας στην Ελευσίνα και καταστρέφουν τα πάντα. Ο 95χρονος ιεροφάντης Νεστόριος κηρύσσει το τέλος των Ελευσινίων μυστηρίων. Είναι η αρχή του πνευματικού σκότους για την ανθρωπότητα.

    381 μ.ν.χ.
    Ο (μέγας) Θεοδόσιος με διάταγμά του στερεί τα πολιτικά δικαιώματα όλων των χριστιανών που επιστρέφουν στις παραδοσιακές λατρείες. Με νέο διάταγμά του απαγορεύει ακόμα και την απλή επίσκεψη στους ελληνικούς ναούς. Στην Κων/πολη ο ναός της Αφροδίτης μετατρέπεται σε πορνείο ενώ της Άρτεμης και του θεού Ηλίου σε στάβλους!

    384-388 μ.ν.χ.
    Ο Θεοδόσιος διορίζει Έπαρχο Ανατολής το Ματέριο Κυνήγιο και τον διατάζει να χρησιμοποιήσει τους χριστιανούς μοναχούς για την καταστροφή των ελληνικών και εθνικών ναών σε νότια Ελλάδα και Μικρά Ασία, καθώς και για το κάψιμο όλων των ελληνικών βιβλίων. Εκατοντάδες ελληνικοί ναοί και βιβλιοθήκες ισοπεδώνονται και καίγονται. Χιλιάδες Έλληνες και εθνικοί από όλα τα μέρη της αυτοκρατορίας καταλήγουν στα στρατόπεδα θανάτου της Σκυθόπολης.

    389 μ.ν.χ.
    Όλες οι μέθοδοι χρονολόγησης πέραν της χριστιανικής καταργούνται δια νόμου.

    390 μ.ν.χ.
    Ο πατριάρχης Αλεξάνδρειας Θεόφιλος εξαπολύει μέγα διωγμό κατά των Ελλήνων και των εθνικών της περιοχής. Καταστρέφει σχεδόν όλους τους μη χριστιανικούς ναούς της Αλεξάνδρειας. Οι μισαλλόδοξοι χριστιανοί, φορτώνουν σε γαϊδούρια ιερά σκεύη και αγάλματα και τα περιφέρουν στην πόλη. Ο γότθος Βοθέριχος, αρχηγός της Βυζαντινής φρουράς της Θεσσαλονίκης, προσπαθεί με τη βία να επιβάλλει το χριστιανισμό στους Έλληνες της πόλης. Οι Έλληνες αντιδρούν και εξεγείρονται. Ο Θεοδόσιος τους καλεί στον ιππόδρομο τάχα για να παρακολουθήσουν ιπποδρομίες. Μέσα σε 3 ώρες με τη βοήθεια των Γότθων σφάζονται 7000 Έλληνες (κατ’ άλλους 15000), επειδή εμμένουν στις παραδόσεις και τους θεούς τους. Για να ηρεμήσουν τα πνεύματα, η χριστιανική εκκλησία καταδικάζει την πράξη του Θεοδόσιου, αλλά στη συνέχεια τον ανακηρύσσει Μέγα και Άγιο!

    391 μ.ν.χ.
    Ο Θεοδόσιος με νέο του νόμο απαγορεύει εκτός από την απλή επίσκεψη σε εθνικούς ναούς ακόμα και το κοίταγμα των σπασμένων αγαλμάτων! Καταργεί την ελληνική και καθιερώνει τη λατινική ως επίσημη γλώσσα της αυτοκρατορίας. Οι διωγμοί και οι σφαγές οδηγούν σε νέα εξέγερση των εθνικών στην Αλεξάνδρεια, που οχυρώνονται στο Σεράπειο. Ο φιλόσοφος Ολύμπιος καλεί σε ένοπλο υπέρ βωμών αγώνα τους αρχαιόθρησκους της πόλης. Για την αποφυγή γενίκευσης των εξεγέρσεων ο Θεοδόσιος λύνει την πολιορκία, αμέσως όμως μετά την αποχώρηση του Ολύμπιου και των συναγωνιστών του, ο δειλός πατριάρχης Θεόφιλος και οι εξίσου δειλοί συνεργοί του επιτίθενται στον ανυπεράσπιστο ναό, τον καταστρέφουν και παραδίδουν στις φλόγες την τεράστια βιβλιοθήκη (700.000 τόμοι!) που φιλοξενούσε το ιερό. Στη θέση του ναού οι χριστιανοί κτίζουν μοναστήρι.

    392 μ.ν.χ.
    Νέες σφαγές Ελλήνων και Εθνικών. Τα Καβήρεια μυστήρια της Σαμοθράκης παύουν και οι Έλληνες ιερείς σφάζονται. Στην Κύπρο οι τοπικοί επίσκοποι Επιφάνιος και Τύχων (άγιοι και οι δύο) καταστρέφουν σχεδόν όλους τους ναούς στο νησί. Τα μυστήρια της θεάς Αφροδίτης σταματούν. Εκδίδεται άλλος ένας παρανοϊκός νόμος του Θεοδόσιου, σύμφωνα με το οποίο, όποιος δεν υπακούει τον «Άγιο» Επιφάνιο δεν έχει δικαίωμα ζωής στο νησί!

    393 μ.ν.χ.
    Απαγόρευση των Πυθικών, των Ολυμπιακών και Ακτίων αγώνων ως ελληνικών μιασμάτων. Οι οπαδοί της θρησκείας της αγάπης ισοπεδώνουν τους ναούς της Ολυμπίας. Παράλληλα με όλα αυτά ο Θεοδόσιος -όλως περιέργως- ορίζει την ιουδαϊκή θρησκεία ως ανεκτή από τους χριστιανούς και απαγορεύει κάθε καταστροφή ιουδαϊκής συναγωγής.

    395 μ.ν.χ.
    Ο αυτοκράτορας Φλάβιος Αρκάδιος με δύο νόμους του διατάζει ανηλεή διωγμό κατά Ελλήνων και εθνικών. Ο ευνούχος του Αρκάδιου Ρουφίνος, για να εξουδετερώσει την απειλή των Γότθων, συμβουλεύει τον αρχηγό τους Αλάριχο να στραφεί εναντίον της Ελλάδας. Οι εκχριστιανισμένοι Γότθοι βοηθούμενοι από πλήθος ειδωλοφάγων μοναχών αρχίζουν την ισοπέδωση των ελληνικών πόλεων και τη σφαγή των Ελλήνων. Το Δίον, η Μεσσηνία, το Άργος, η Νεμέα, η Λυκόσουρα, η Σπάρτη, τα Μέγαρα, η Κόρινθος και άλλες ελληνικές πόλεις καταστρέφονται ολοκληρωτικά. Τα ιερά του Δία στη Νεμέα, τα ιερά της Ολυμπίας, τα αρκαδικά ιερά της Λυκόσουρας και το ιερό της Ελευσίνας μαζί με πλήθος άλλων ελληνικών λατρευτικών κέντρων καταστρέφονται ολοκληρωτικά, ενώ οι ιερείς τους είτε σφάζονται, είτε, όπως ο ιεροφάντης του Μίθρα Ιλάριος, καίγονται ζωντανοί.

    396 μ.ν.χ.
    Νόμος του Αρκαδίου ορίζει ότι οποιαδήποτε είδους ενασχόληση με το Δωδεκάθεο και τις εθνικές λατρείες πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ύστατη προδοσία απέναντι στην αυτοκρατορία. Οι εναπομείναντες εθνικοί ιερείς και ιεροφάντες φυλακίζονται.

    397 μ.ν.χ.
    Νέος νόμος του Αρκαδίου. Με την παρότρυνση του «αγίου» και φανατικού ανθέλληνα Χρυσοστόμου, (του ανεκδιήγητου «ιεράρχη», που αποκάλεσε τους Έλληνες φιλόσοφους ανήθικα καθάρματα), διατάζει το «ες έδαφος φέρειν» για όλους τους εναπομείναντες ναούς Ελλήνων και εθνικών, καθώς και την ασβεστοποίηση των μαρμάρων τους και τη χρήση τους ως οικοδομικών υλικών, ώστε να χαθούν για πάντα τα ίχνη των εθνικών λατρειών.

    DIABASTE NA XARITE AGRAMATOI !!!398 μ.ν.χ.
    Το 4ο εκκλησιαστικό συνέδριο της Καρχηδόνας απαγορεύει τη μελέτη των βιβλίων των Ελλήνων και λοιπών εθνικών, ακόμα και στους χριστιανούς επίσκοπους. Ο επίσκοπος Πορφύριος, και αυτός «άγιος», ισοπεδώνει σχεδόν όλους τους ναούς των εθνικών στη Γάζα.

    399 μ.ν.χ.
    Ο Αρκάδιος διατάζει με νέο νόμο την ισοπέδωση όσων από τους ελληνικούς ναούς έχουν παραμείνει ακόμα όρθιοι.

    Σχολιάστε
  • Φεβρουάριος 18, 2010, 1:16 πμ
    Permalink

    Ώ παίδες Ελλήνων, ίτε ελευθερούτε πατρίδ’ ελευθερούτε δε παίδας, γυναίκας, θεών τε πατρώων έδη,θήκας τε προγόνων νυν υπέρ πάντων αγών

    Σχολιάστε
  • Φεβρουάριος 18, 2010, 11:19 μμ
    Permalink

    Kαί λοιπόν;
    Τί;

    όσο για το έσσετ’ήμαρ, αυτό είναι σίγουρο. ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΗΔΗ ΟΙ ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟΥ πού θα μαζέψουν όλα τα προγονόπληκτα ψώνια.

    Βαβαιπαπαί!

    Σχολιάστε
  • Φεβρουάριος 18, 2010, 11:21 μμ
    Permalink

    ουάαααα! οι κακοί χριστιανοί μού έκαψαν το μαγαζί!

    Σχολιάστε
  • Φεβρουάριος 18, 2010, 11:24 μμ
    Permalink

    αλί , αλί και τρισαλί
    βγάλαν μαλλιά και οι καραφλοί!

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 17, 2010, 11:52 πμ
    Permalink

    Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ (ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ-ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΓΑΠΗΣ), ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΙ. ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥ μικροί, ΚΑΙ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΑΔΙΚΩΣ.

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 17, 2010, 12:17 μμ
    Permalink

    Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ=ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ=ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ.
    -Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ.-(+)

    Σχολιάστε
  • Ιούλιος 23, 2010, 12:39 πμ
    Permalink

    τι σημαινει το μ.ν.χ στις χρονολογιες??

    Σχολιάστε
  • Μάιος 20, 2011, 8:22 μμ
    Permalink

    H εκκκησία αγιοποιεί κυρήσσοντας την μετάνοια του κορυφαίου αυτοκράτορα . . .
    Υπενθυμίζω σε άθεολόγητους και ίδεοληπτικούς εθνικιστές τα λόγια του Χριστού ΠΕΤΡΟ ΒΑΛΕ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΘΗΚΗ την στιγμή που τον συνελάμβαναν….Πουθενά δεν εχουμε μαρτρία πως ο Α. Γεώργιος σκότωσε ή πολέμησε … χριστιανός ποτέ δεν μπορεί να σκοτώσει ή να πάρει το όπλο εναντίον ενός άλλου ανθρώπου Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ … Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΥΡΗΓΜΑΤΑ ΠΑΤΡΙΔΟΚΑΠΗΛΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΩΝ

    Σχολιάστε
  • Μάιος 26, 2011, 7:56 μμ
    Permalink

    @domesticus scholae

    «Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΥΡΗΓΜΑΤΑ ΠΑΤΡΙΔΟΚΑΠΗΛΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΩΝ»

    Εγώ έχω μεγάλη αμφιβολία και για το αν ο Θεός της αγάπης έχει καμιά σχέση με τον Ιερώνυμο (ας μην πάμε τόσο μακρυά όσο είναι οι εθνικιστές…). Απλά συγκρίνετε πως αντιμετώπιζε ο Χριστός και οι απόστολοι τους άρχοντες (όταν έπρεπε) και πως ο Ιερώνυμος. Ή συγκρίνετε ποια πράγματα θεωρούσε πρωταρχικής σημασίας ο Χριστός (διάδοση της Αλήθειας χωρίς αλλοιώσεις σε όλον τον κόσμο, φύλαξη του ποιμνίου Του, κτλ) και ποια ο Ιερώνυμος… Καλές οι αγάπες αλλά πρέπει να εκφράζονται και σωστά… Η δική μου άποψη είναι ότι η αξία της αγάπης πηγάζει από την Αλήθεια του Ευαγγελίου και όχι το ανάποδο. Δηλαδή, χωρίς την Αλήθεια η αγάπη πάει άχρηστη. Έτσι είμαι ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ καχύποπτος όταν ο Ιερώνυμος βγαίνει και μιλάει για αγάπες ενώ τηρεί σιγή ιχθύος για όλα τα άλλα σημαντικά (κάποιος είχε κάποτε πει ότι το χειρότερο ψέμα είναι η μισή αλήθεια…). Δε μπορείς να χαϊδεύεις αυτιά όταν η απραξία σου αυτή καταστρέφει (σωτηριολογικά και όχι απαραίτητα σωματικά) ανθρώπους. Είναι καλλίτερα μη μην είμαστε αγαπημένοι παρά να καταλήξουμε κατεστραμμένοι.
    Και κάτι άλλο σχετικό:

    «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. ὅστις δ᾿ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἐπὶ τὴν γῆν· οὐκ ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην, ἀλλὰ μάχαιραν. ἦλθον γὰρ διχάσαι ἄνθρωπον κατὰ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ καὶ θυγατέρα κατὰ τῆς μητρὸς αὐτῆς καὶ νύμφην κατὰ τῆς πενθερᾶς αὐτῆς· καὶ ἐχθροὶ τοῦ ἀνθρώπου οἱ οἰκιακοὶ αὐτοῦ. Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος.»
    (Ματθ. 10,32)

    Ελπίζω το παραπάνω απόσπασμα να το χωνέψουμε καλά.

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 3, 2011, 4:37 μμ
    Permalink

    Διαβάστε το βιβλίο του κ. Κώστα Β. Καραστάθη «Μέγας Κωνσταντίνος: Κατηγορίες και αλήθεια» και όλες οι απορίες θα λυθούν, εφόσον είσαστε καλοπροαίρετοι.

    Σχολιάστε
  • Δεκέμβριος 3, 2011, 4:52 μμ
    Permalink

    @Παναγιώτης Χριστοφάκης – Ιανουαρίου 21, 2008

    «Για τον σταυρό μόνον ο Ευσεύβιος αναφέρει ότι το είδε ως όραμα.»

    Όπως είπα διαβάστε πρώτα, και να κρίνετε μετά.

    Ο Μέγας Κωνσταντίνος κατασυκοφαντήθηκε από μερικούς παγανιστές ιστορικούς, για ευνόητους λόγους! Και οι νεο-παγανιστές και ειδωλολάτρες αυτούς ενστερνίζονται και συκοφαντούν και πάλι.

    Θέλει τόσο μυαλό;

    Για να δείτε όλη την ιστορία προτείνω και πάλι το βιβλίο του κ. Καραστάθη. Θα σας ανοίξουν τα μάτια για αυτόν τον μεγάλο Άγιο!

    Όσο για αυτό που είπες…

    Για τον σταυρό πέραν του Ευσεβίου γράφουν:

    2. Λακτάντιος
    3. Σωκράτης ο Σχολαστικός
    4. Γελάσιος
    5. Φιλοστόργιος
    6. Ρουφίνος
    7. Βαρόνιος
    8. Σωζομενός
    9. Οπτατιανός
    10. Ιωάννης μοναχός (9ος αι.) βιογράφους Μεγαλομάρτυρος Αγίου Αρτεμίου που ήταν αξιωματικός του στρατού του Μ. Κωνσταντίνου στη μάχη της Μουλβίας Γέφυρας.

    Βλέπε βιβλίο Καραστάθη σ. 66-70 (2008).

    Σχολιάστε

Απάντηση

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Ο Μωάμεθ στηρίξας πολιτικοθρησκευτικό σύστημα στη μονάδα κατατυράννισε την ανατολή.
    Ο πάπας θεσπίσας δύο αρχάς εκπορευούσας πνεύμα κατατυράννισε τη δύση.
    Η δε γαλλική επανάσταση και φιλοσοφία (και στη συνέχεια ο μπολσεβικισμός) που επιχείρησαν να στηρίξουν πολιτικοθρησκευτικό σύστημα στο μηδέν θα έχουν ανάλογη κατάληξη.
    Ο μόνος αριθμός που δεν ελήφθη ως θρησκευτική θέσμιση είναι η Τριάδα. Κυριαζόπουλος (1922)
    - Θ. Ζιάκας
  • Αρέσει σε %d bloggers: