Πνευματική αναδοχή

Αν ήξεραν οι ανάδοχοι τι υπόσχονται και τι μεγάλη ευθύνη αναλαμβάνουν, δε θα ήθελαν να βαπτίσουν ακόμα κι αν με θερμά παρακάλια τους παρότρυναν – Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης

  • Ο θεσμός του πνευματικού αναδόχου στην Εκκλησία και νηπιοβαπτισμός.
  • Υποχρεώσεις του ανάδοχου μετά τη βάπτιση.
  • Τι προϋποθέσεις πρέπει να πληρεί κανείς ώστε να γίνει πνευματικός ανάδοχος (νονός/νονά);
  • Πόσοι μπορεί να είναι οι ανάδοχοι;
  • Μπορούν μικρά παιδιά να γίνονται ανάδοχοι;
  • Πνευματική αναδοχή και συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας.
  • Βάπτιση ενηλίκων και πνευματική αναδοχή.
  • Διακόνισσες και βάπτιση.
  • Ένας διά Χριστόν σαλός για τη βάπτιση και το γάμο.
  • Θεία μετάληψη νηπίων, παράδειγμα και πνευματική αναδοχή.
  • Τι πρέπει να κάνει ένας ανάδοχος πριν από την βάπτιση;
  • Κριτήρια επιλογής αναδόχων.
  • Ο ρόλος του ανάδοχου κατά την βάπτιση.
  • Λεπτομέρειες επιλογής αντικειμένων της βάπτισης (ρούχα, σταυρός, λαμπάδα).
  • Ωραιοποίηση και ιερότητα στην Εκκλησία.
  • Το πρώτο μπάνιο του παιδιού μετά τη βάπτιση.
  • Συμβουλές για δώρα προς βαπτισιμιούς/ες.

Συζήτηση του π. Θεμιστοκλή Χριστοδούλου με τον Λυκούργο Μαρκούδη στην εκπομπή Διάλογοι του ραδιοφωνικού σταθμού Πειραϊκή Εκκλησία.

Ακούστε την οπωσδήποτε εάν πρόκειται να συμμετάσχετε σε βάπτιση.

Ο π. Θεμιστοκλής έχει γράψει το βιβλίο Θέλεις να γίνεις ανάδοχος;

π. Θεμιστοκλής - Πνευματική αναδοχή

Δείτε επίσης: Δύο λόγια προς τους γονείς για τη Βάπτιση του παιδιού τους

9 σκέψεις σχετικά με το “Πνευματική αναδοχή

  • Ιούνιος 11, 2010, 8:58 πμ
    Permalink

    διευκρίνισις=ο νεαρός Ρώσσος που μου ζήτησε να
    γίνω νονα του στα Ιεροσόλυμα,έγινε μοναχός και μάλιστα
    αγωνίζεται εν μετανοία και ταπεινώση.
    τὠρα το άλλο το παιδακι των 6 ετών,που βαφτισα με τη
    χαρη του Θεού,και την ευλογια του Πνευματικού πάντα,
    εχει πολλα προβληματα -ΛΟΓΩ ΑΛΚΟΟΛΙΚΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ -ΔΙΑΛΥΜΕΝΗΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣκαι σας παρακαλώ ΌΛΟΥς ΣΑΣ ΝΑ ΕΥΧΕΣΘΕ.
    ΥΠΕΡ ΦΩΤΙΣΜΟΥ+ΣΩΤΗΡΙΑΣ,ΑΓΓΕΛΟΥ/ΑΝΔΡΕΟΥ,ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΑΥΤΩΝ.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
    ΕΛΑΧΙΣΤΗ Α+

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 11, 2010, 12:39 μμ
    Permalink

    κατατοπιστικοτατος ο πατερ για το θεμα. ευχαριστουμε ιστολογιο!!!μεγαλη ευθυνη η αναδοχη τελικα. αραγε ποσοι απο μας τους ορθοδοξους τα γνωριζουμε αυτα???

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 11, 2010, 3:48 μμ
    Permalink

    KYRIOS OIDE,poios apo mas gnwrizei,
    posa gnwrizei kai an thelei na efarmozei osa gnwrizei.
    kathe psyxi tha kri8ei symfwna me tin kali proairesi pou exei
    kai simfwna me tin emprakti agapi pou deixnei…
    opote,
    ws tote,kalon agwna en TH agapi
    kai ypomoni….
    THN HMERA/WRA THS KRISEWS OLA THA APOKALYF8OYN…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 11, 2010, 10:10 μμ
    Permalink

    πολύ ωραία η ομιλία αυτή και συγχαίρω την προσπάθεια σας για σωστή ενημέρωση και θρησκευτική εκπαίδευση που την έχουμε τόσο πολυ ανάγκη! Καλά τα πνευματικά λόγια των γερόντων αλλα θα έπρεπε να διαβαζουμε/ακούμε και τίποτα πιο δογματικο γιατι δεν ξέρουμε που πανε τα τέσσερα…

    αν βρείτε τίποτα και για το θέμα του κουμπαρου/κουμπαρας, δηλαδη τι η εκκλησία ορίζει για αυτούς τους ρόλους (που πολυ συνοπτικά αγγίζονται στην ομιλία του π. Θεμιστοκλή) θα ήμουν ευγνώμων…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 11, 2010, 10:47 μμ
    Permalink

    ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ .
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΙ Η ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ.

    ΜΟΑΖΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΧΑΜΟΓΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΩ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ,ΤΗ ΚΡΥΒΟΥΝ ΣΤΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΛΙΜΟΚΤΟΝΟΥΝ ΚΑΙ ΖΟΥΝΕ ΣΑ ΤΖΙ
    ΣΚΥΛΟΙ (ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ).

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 11, 2010, 11:49 μμ
    Permalink

    Πολύ τρυφερή φωτογραφία, πολύ τρυφερή!
    Έτσι μας αγκαλιάζει η μανα μας η Εκκλησιά ,χορτάτους κι ευχαριστημένους από τη ζωογόνο τροφή που μας χαρίζει,τον ίδιο το Χριστό!

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 12, 2010, 11:45 πμ
    Permalink

    οταν λες -μας αγκαλιαζει η μανα μας η Εκκλησια-
    τι εννοεις?
    ο κληρος? ο λαος? διοτι Εκκλησια ειμαστε ολοι μας.
    συγνωμη -αλλα
    ΜΟΝΟ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ,
    ΜΑΣ ΑΓΚΑΛΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΑΓΑΠΗ,ΣΥΝΕΧΗ ΚΑΙ ΕΜΠΡΑΚΤΗ…
    οι υπολοιποι ειναι απασχολημενοι,….
    ο ενας εδω-ο αλλος εκει κι ο κολλημενος με τους τυπους,
    ψαχνει να μαθει ξερες και στειρες γνωσεις,…

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 12, 2010, 12:21 μμ
    Permalink

    Ιερουσαλημ.
    μεσα στον Παναγιο Ταφο του Χριστου μας.
    Χριστιανοι απο καθε μερος της γης…
    ολοι με δεος…
    μερικοι κλαινε…
    στρατιωτες εβραιοι επιτηρουν…
    καποια στιγμη …μια στρατιωτινα
    βγαζει το γιλεκο που φοραει με τα διακριτικα του βαθμου της
    τα στοιχεια της
    και κοιταζει γυρω
    να δει αν την βλεπει κανεις
    κοιταζει εμενα
    της χαμογελαω+κανω το σταυρο μου
    να με δει ,να ησυχασει…
    ειχα καταλαβει
    Ηταν κρυπτοΧΡΙΣΤΑΝΗ…
    μετα απο μερες
    ηρθαν κι αλλοι
    3μηνες εμεινα εκει
    και γνωρισα πολλα νεα παιδια
    κρυπτοΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ εβραιους
    να προσκυνανε κλαιγοντας
    τον ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ+

    ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ+
    ελαχιστη Α+

    Σχολιάστε
  • Ιούνιος 15, 2010, 12:13 πμ
    Permalink

    ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ

    1. Η περί αληθείας και αγάπης αντίληψις. Η αλήθεια, κατά την Βιβλικήν και Πατερικήν αντίληψιν, δεν είναι ιδέα ή σύστημα ιδεών, αλλ’ Αυτός Ούτος ο Κύριος. «Εγώ ειμί η αλήθεια» (Ιωάν. 14,6). Εν τη ουσία, η αλήθεια ταυτίζεται προς το πρόσωπον, δεν νοείται ανυπόστατος.

    Εκ της βασικής αυτής πίστεως προκύπτει πρώτον μεν ότι η αλήθεια είναι απλή, δεύτερον δε ότι η αλήθεια ταυτίζεται προς την αγάπην. Η απλότης της αληθείας, ήτις μετά τοσαύτης εμφάσεως εμφανίζεται εν τη υπ’ όψιν ομιλία, αποτελεί βασικήν αντίληψιν των Ορθοδόξων Πατέρων.

    «Αλήθεια δε ως εν, ου πολλά τη φύσει· το μεν γαρ αληθές εν, το δε ψευδές πολυσχιδές», γράφει ο Άγιος Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός (Ομιλ. 30, 20, Ρ.G. 36,129Β). Εντεύθεν και η περιπλοκή της αληθείας υπό της ανθρωπινής σκέψεως αποκρούεται υπό της Πατερικής Παραδόσεως: «ο λόγος εστίν η απλή και όντως ούσα αλήθεια» (Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Περί θείων Ονομάτων, 7,4, Ρ.G. 3,872Ο). Επειδή, εξ άλλου, η αλήθεια έχει πάντοτε και κατ’ ανάγκην δια τους Πατέρας προσωπικήν υπόστασιν, η γνώσις και η έκφρασις της αληθείας είναι ταυτόσημος προς την προσωπικήν σχέσιν, τ.ε. την αγάπην. Μόνον ως αγάπη αποκαλύπτεται η αλήθεια, διότι η αγάπη νοείται ακριβώς ως «σχέσις» (πρβλ, Γρηγορίου Νύσσης, Περί ψυχής και Αναστάσεως, 46,930).

    Εντεύθεν οι Πατέρες δεν διστάζουν να λέγουν «ο την αγάπην έχων τον θεόν έχει» (Μ. Βασίλειος, Ασκητικά 2,2, Ρ.G. 31,885Β) και «ο κτησάμενος την αγάπην αυτόν τον Θεόν εκτήσατο» (Μάξιμος ο Ομολογητής, Κεφάλαια Αγάπης 4,100, Ρ. G. 90,1073).

    Σχολιάστε

Απάντηση

Subscribe without commenting

  • Κέρασμα

    Στὴν Ἑλλάδα, ἕνα εὐαίσθητο παιδὶ μεγαλωμένο πλάι στὴ θάλασσα ἔχει τὴν αἴσθηση τῆς ἀκοῆς τρισδιάστατη. Στὴ μιὰ πιάνει τοὺς ἀγέρηδες καὶ τὸν παφλασμὸ τῶν κυμάτων· στὴ δεύτερη, τὴν ἑλληνικὴ λαλιὰ στὴν ἀρχική της φθογγολογικὴ σύσταση· στὴν τρίτη, τὸν κόσμο τῶν νοημάτων, ἀπὸ τῆς Ἰωνίας τοὺς καιροὺς καὶ δῶθε.
    - Οδυσσέας Ελύτης
  • Αρέσει σε %d bloggers: