Η αγάπη ως δύναμη κοινωνικού μετασχηματισμού
Η ταυτότητα του έρωτα και της αγάπης – της μανικής αγάπης που καίει τον άνθρωπο – είναι κατά τη θεολογική εκφορά το κέντρο της ζωής. Αυτός ο έρωτας υπάρχει στον καθένα και δεν πρέπει απλώς να τον αποκαλύψουμε, αλλά να τον χρησιμοποιήσουμε για να αλλάξουμε τον κόσμο. Η ανθρώπινη θέληση γίνεται υλική δύναμη, όταν γίνεται κτήμα της μάζας. Το κίνημα των πρώτων χριστιανών δεν ήταν κίνημα αγάπης για τον Άλλο; Οι κομμουνιστές στην καλύτερη τους εκφορά, όχι οι πτωχευμένοι την πτώση των οποίων είδαμε…, όλοι αυτοί δε δίνανε τη ζωή τους για τον άλλο άνθρωπο; Τον έρωτα αυτόν πρέπει να τον κάνουμε πιο απτό, να τον κάνουμε και πάλι – όπως είχε υπάρξει – μια δύναμη κίνησης της κοινωνίας.
Κωστής Μοσκώφ
@ Αγαπητό Ζωντανό Ιστολόγιο
Με συγκινεί η επιλογή των θεμάτων σας. Δείχνει πέρα από κάθε αμφιβολία πως υπάρχει πραγματική κοινωνική αγωνία και αναζήτηση εκ μέρους σας, πέρα από θεωρητικολογία και αφασιακό λόγο περί παράδοσης.
Πως όμως μπορεί να γίνει πράξη ο μετασχηματισμός της αγάπης σε κοινωνική δύναμη, όταν κυριαρχεί μέσα μας η αίσθηση περί πνευματικού πολέμου;
Όταν όλες οι φωνές που θα έπρεπε να μας καλούν σε αγάπη, ανοχή, αποδοχή και «ανδρείο» φρόνημα, χαρακτηρίζουν κάθε τι ως απειλή και μας τρομάζουν;
Πως θα δούμε τον Άλλο ως πρόσωπο σε κοινωνία αγάπης όταν φοβόμαστε την διαφορετικότητά του; Όταν αισθανόμαστε την ταυτότητά μας τόσο αντιδιαστολικά σε σχέση με τον Άλλο, τον Ξένο, τον Διαφορετικό;
Καλλιεργούμε ωριμότητα στην εκκλησία μας σήμερα; Ή μήπως ακόμα ακολουθούμε τον αντίθετο δρόμο του πουριτανισμού, της κοινωνικής «καθαρότητας» και πασχίζουμε να αποδείξουμε την υπερορθοδοξία μας, ακυρώνοντας οποιοδήποτε ψύχραιμη φωνή ακούγεται ως πνευματικά επικίνδυνη;
Δεν είναι αλήθεια άραγε πως κυριαρχεί στην εκκλησία μας ο ακραίος λόγος; Πως πραγματικά πολλοί πιστοί (ιερείς, πνευματικοί, μοναχοί) της εκκλησίας, φοβούνται να μιλήσουν ελεύθερα, από καρδιάς, για να μη χαρακτηριστούν πλανημένοι;
Έχουμε ως ορθόδοξοι οποιαδήποτε συνείδηση ενεργού πολίτη; Αντιλαμβανόμαστε ποια είναι η διάκριση των όρων ορθόδοξος πιστός και Έλληνας πολίτης; Πιστεύουμε, ελπίζουμε και υποστηρίζουμε την σπουδαιότητα του κοινωνικού προβληματισμού και του ακτιβισμού (πέρα από τις αγαθοεργίες) ή μήπως τα θεωρούμε όλα αυτά μάταια και εστιάζουμε στη μεταθάνατον ζωή;
Δεν είμαστε τελικά πιστοί με εξαρτημένα αντανακλαστικά;…. Τρέχουμε σε συλλαλητήρια για ταυτότητες, συνωστιζόμαστε σε προσκυνήματα λειψάνων, και προσκυνούμε, και προσκυνούμε, και προσκυνούμε… Κι ελπίζουμε σε μια ελπίδα που έχουμε εκχωρίσει πέρα ως πέρα…
Τολμάμε να γίνουμε συγκεκριμένοι;
Να ανοίξουμε τα μάτια μας και τις καρδιές μας σε πραγματικά κοινωνικά αιτήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα και να βγούμε από τον «πνευματικό» μικρόκοσμό μας;
Πού είναι επιτέλους το «ανδρείο» και το «βασιλικό» φρόνημά μας; (αν έχουμε ιδέα τι σημαίνει, που δεν έχουμε, δυστυχώς) Πού είναι η προσωπική ελευθερία και η αυτοδιαχείριση που υποτίθεται πως μας δώρησε ο Χρηστός; Περιμένουμε να ελευθερωθούμε από τα πάθη μας και μετά να περπατήσουμε με το κεφάλι όρθιο; Αυτό ήταν το νόημα του απελευθερωτικού μηνύματός Του. Άντε και καλά σαράντα, τότε…
Συμπεριφερόμαστε ως ταπεινωμένες αμαρτωλότητες, προσκυνημένες σε ιερατεία προβάτων… Φοβισμένα πλάσματα με ακυρωμένη προσωπική βούληση… Απαξιωμένοι από τον ίδιο μας τον εαυτό…
Παναγιώτη, έχεις δικαιο σε πολλά πραγματα που λες , αλλά γιατι εστιάζεσαι στα κακα της εκκλησιάς συνεχως?
Νομίζω το να εισαι παπας σημερα είναι μαρτύριο, το να φορας ρασα σημαινει ότι εισαι παλαβος,τρελος ,μισθοφορος και κινδινεβεις να φας και ξυλο καποιες φορες , ας μην μιλαμε ότι η εκκλησια εχει δυναμη στη πολιτικη, εκτος από μερικους ιεραρχες ……….
Ας μην μιλήσω το βατοπαιδι ……..
Πετρο πες μου την αληθεια, ποια ηταν η άποψη σου για το βατοπαιδι?και ποια είναι?
sorry , πετρο ηθελα να πω
Ωωω, μα τοτε ειναι σαν μιλαμε και για τον ρολο των επιγειων υπηρετων του Θεου (που μαλιστα δεν ειναι «ανθρωποι» ακριβως αλλα εχουν και 3 «χαρισματα». Αυτα που τα πας;) στην χουντα ή τις εμπλοκες του Χριστοδουλου και τις εκκλησιας στη Μασωνια. Για δες αυτο:
ΜΑΣΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Είναι γεγονός ότι το Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εβραίων, το οποίο κρύβεται πίσω από την απόφαση Σημίτη για την απάλειψη του θρησκεύματος από τις νέες ταυτότητες ασκεί μέρος της εξουσίας του μέσω των Τεκτονικών Στοών που δυστυχώς υπάρχουν και στην χώρα μας. Η δράση των Στοών αυτών είναι κυρίως παρασκηνιακή και αποσκοπεί στην εδραίωση των θέσεων και απόψεων τους. Αν και οι ίδιοι οι Τέκτονες αρνούνται κατηγορηματικά και απορρίπτουν την άποψη ότι ο τεκτονισμός αποτελεί θρησκεία εν τούτοις από την όλη δραστηριότητα τους αποδεικνύουν το αντίθετο. Οι Μασώνοι έχουν ειδικό τελετουργικό, έχουν διδασκάλους-Αρχιερείς, αναπτύσσουν φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο… Ο ρόλος της Μασωνίας είναι άγνωστος στους πολλούς γεγονός που προσφέρει τη δυνατότητα ανάπτυξης διαφόρων φημών. Η Εκκλησία αν και κατά το παρελθόν καταδίκασε πολλάκις τον Τεκτονισμό εν τούτοις παρουσιάζεται να συνεργάζεται με αυτούς έστω και μυστικώς. Οι Μασώνοι σήμερα «καμαρώνουν» διότι στις τάξεις του περιλαμβάνονται ιερείς και αρχιερείς ακόμη που αρνούνται ωστόσο, να αποκαλύψουν. Ο «Σ.Ο.» γνωρίζει πως τουλάχιστον δύο εν ενεργεία Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος από τα πρωτοκλασάτα ονόματα της ιεραρχίας έχουν συμμετάσχει σε λευκές εορτές Μασόνων. Ο ένας εξ αυτών είναι επίσκοπος στην Δυτική Ελλάδα και ο έτερος στην κεντρική Ελλάδα. Εκτός αυτών στα δίκτυα της Μασωνίας εμπλέκονται και πολλοί Αρχιερείς Ορθόδοξοι που διαποιμαίνουν Μητροπόλεις του εξωτερικού. Ο «Σ.Ο.» επιχειρεί να ανοίξει το κεφάλαιο Μασωνία για την Εκκλησία, αλλά γνωρίζει πως πέραν μιας ακόμη επίσημης καταδίκης από μέρους της Ιεράς Συνόδου, η κεντρική διοίκηση δεν θα προβεί ούτε καν σε αφορισμούς των μελών της Μασωνίας στην Ελλάδα. Ας δούμε όμως πως δρουν οι Τέκτονες στην Ελλάδα ειδικά σε ότι σχετίζεται με την Εκκλησία. Επιστολή Μασόνων στο υπουργείο Παιδείας Με επιστολή τους προς τον τέως υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων η ελληνική Μασονική Στοά ζήτησε πριν από ένα χρόνο περίπου να αφαιρεθούν τα κεφάλαια περί Μασονίας από το νέο βιβλίο των Θρησκευτικών της Α’ Λυκείου. Πράγματι ενώ στην προκήρυξη είχε συμπεριληφθεί το ανωτέρω κεφάλαιο και αναμενόταν η εκτύπωση του βιβλίου, άγνωστο πως, στην εκτύπωση δεν περιλαμβανόταν το κεφάλαιο περί Μασωνίας. Η αντίδραση του Αρχιεπσκόπου Αθηνών Χριστοδούλου και της Ιεράς Συνόδου ήταν άμεση. Με δύο επιστολές προς τον υπουργό αλλά και με προφορική παρέμβαση ο κ. Χριστόδουλος υποστήριξε πως η ενέργεια αυτή του υπουργείου είναι παράνομη. Στην συνέχεια αποκαλύφθηκε πως η απάλειψη των κεφαλαίων από το βιβλίο των θρησκευτικών οφείλεται στην παρέμβαση της Μασωνίας στην Ελλάδα.»Μας διεμηνύθη βεβαίως η απόφαση του Υπουργείου να μη εκτυπωθή επί του παρόντος το νέο εγκριθέν βιβλίο που περιέχει τα επίδικα κεφάλαια, αλλά να εξακολουθήσει και για το επόμενο έτος να διδάσκεται το υπό αντικατάσταση παλαιό βιβλίο, στο οποίο δεν υπάρχει το κεφάλαιο αυτό. Αντετάξαμε την ένσταση ότι πρόκειται περί παρελκυστικής τακτικής που δεν αντιμετωπίζει το ζήτημα. Τελικά στις 23-8-99 ο κ. Ι. Ανθόπουλος, υφυπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μας ανήγγειλεν ότι το υπουργείο τελικά απεφάσισε να εκτυπωθή το νέο βιβλίο με το επίδικο κεφάλαιο ή αν τούτο δεν γίνη εγκαίρως να εκτυπωθή το κεφάλαιο αυτό και να τοποθετηθή ως ένθετο στο εν χρήσει βιβλίο. Επί τη ευκαιρία παρακαλούμεν να γνωρίζετε ότι οι υπάρχουσες παντού αντίθεες και αντιχριστιανικές δυνάμεις δρουν υπομονετικά με σύστημα και οργάνωση, σε σημείο που πολλές φορές δεν λαμβάνομε γνώση των κινήσεων των. Έχουν ατυχώς τη δύναμη να προωθούν και νομοθετικές ακόμη ρυθμίσεις υπέρ αυτών και σε βάρος της Εκκλησίας και των παραδόσεων του Έθνους χωρίς να δυνάμεθα εγκαίρως να αντιδράσουμε. Προ αυτου του κινδύνου ωρίσαμε Συνοδικώς διμελή επιτροπή στην οποίαν αναθέσαμε το καθήκον να παρακολουθεί το νομοθετικό έργο της Βουλής και να λαμβάνει εγκαίρως γνώση των υπόπτων κινήσεων των ενδιαφερομένων για ψήφιση τυχόν νόμων ή διατάξεων τροπολογιών κ.λ.π που μας ενδιαφέρουν. Το έργο αυτό είναι πολύ δύσκολο, διότι πολλές τέτοιες διατάξεις «περνούν» την τελευταία στιγμή ως τροπολογίες σε άσχετα προς την Εκκλησία νομοθετήματα, και δεν είναι δυνατόν όλα να τα προλαμβάνουμε.» Τα ανωτέρω αποτελούν χαρακτηριστικό απόσπασμα από την ομιλία του Αρχιεπισκόπου προς τους Μητροπολίτες κατά την τακτική συνεδρίαση της Ιεραρχίας του περασμένου Οκτωβρίου. Πολεμική Εκκλησίας Η πολεμική της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά της Μασωνίας είναι δεδομένη και τεκμηριωμένη με αποφάσεις. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος ασχολήθηκε περί της Μασονίας στην συνεδρίαση της 7 Οκτωβρίου 1933 και εξέδωσε ειδική Πράξη. Σύμφωνα με το κείμενο γίνεται λόγος περί «διεθνούς μυητικού οργανισμού» και «μυσταγωγικού συστήματος, όπερ υπομιμνήσκει τας παλαιάς εθνικάς μυστηριακάς θρησκείας ή λατρείας, από των οποίων κατάγεται και των οποίων συνέχειαν και αναβίωσιν αποτελεί». Η Μασωνία αναφέρεται αποδεδειγμένως τυνχάνει θρησκεία μυστηριακή, όλως διάφορος χωρισμένη και ξένη της Χριστιανικής Θρησκείας». Έχει θρησκευτικές τελετές, όπως το τεκτονικό βάπτισμα, ο τεκτονικός γάμος, το τεκτονικό μνημόσυνο, τα εγκαίνια του τεκτονικού ναού, έχει μυήσεις, τελετουργικά τυπικά, ιεραρχική τάξη, θρησκευτικά συμπόσια και μπορεί να καταταχθεί στο χώρο της θρησκευτικής φυσιολατρείας. Με τη μασονική μύηση ο χριστιανός γίνεται αδελφός του μυημένου οθωμανού ή βουδιστή ή οποιουδήποτε ορθολογιστή, ενώ ο χριστιανός που δεν έχει μυηθεί στη μασονία λογίζεται γι’ αυτόν βέβηλος. Επίδειξη δύναμης Κατά τη θέση που πήρε τότε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος κληρικού που μετέχουν της μασονίας είναι άξιοι καθαιρέσεως. Η απόφαση αυτή ανανεώθηκε με μια νέα, που ελήφθη κατά την 28ην Νοεμβρίου 1972 και χαρακτηρίσθηκε «αυθεντικό κείμενο αυτής». Οι Ελληνες Μασώνοι τότε λίγο μετά την απόφαση αυτή έκαναν μια δημόσια επίδειξη δύναμης, ως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, μεταβαίνοντας με την επίσημη στολή και φορώντας άσπρα γάντια στην Μητρόπολη Αθηνών, όπου και εκκλησιάστηκαν! Η ανοχή Σεραφείμ και η συνεργασία Πατριάρχη Παρθενίου Κατά την περίοδο του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ διαπιστώνεται μια περίεργη ανοχή. Η Εκκλησία απέφευγε να δημιουργεί αντιπαλότητες με τις Μασωνικές Στοές της Ελλάδος. Την ίδια στιγμή διασπείρεται μια φημολογία περί άτυπης οικονομικής κυρίως συνεργασίας ορισμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών ενώ γίνεται λόγος και περί συμμετοχής κληρικών σε Στοές. Πολιτική ημερήσια εφημερίδα αποκαλύπτει μέσα στο πλαίσιο αυτό οικονομικές δοσοληψίες του αποθανόντος Πατριάρχη Παρθενίου με την Μεγάλη Στοά της οδού Αχαρνών. Ο Πατριάρχης Παρθένιος παραδέχεται τη συνεργασία αυτή και υποστηρίζει πως η Μασωνική Στοά της Ελλάδος ενισχύει οικονομικά το έργο του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου. Συμπληρώνει μάλιστα πως ο ίδιος δεν είναι Μασώνος αλλά δεν βλέπει κάτι κακό όπως έλεγε στην συνεργασία αυτή. Τα διεθνή τάγματα Το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας εμπλέκεται στην συνέχεια σε μια φημολογία περί απολύτου ελέγχου εκ των Μασωνικών Στοών μέσω του διεθνούς τάγματος του Αγίου Κωνσταντίνου. Στο τάγμα την μύηση των νεοεισερχομένων κάνει ο ίδιος ο Πατριάρχης ενώ στα μέλη του συμπεριλαμβάνονται και μη ορθόδοξοι χριστιανοί. Η μυστικότητα και οι τελετές παρουσία Αρχιερέων όταν απουσιάζει ο Πατριάρχης θυμίζουν μασωνικού τύπου μυήσεις. Πολλά μέλη του τάγματος δεν κρύβουν μάλιστα και τη μασονική τους ιδιότητα. Παρόμοιο τάγμα με αυτό του Αγίου Κωνσταντίνου επιχειρείται να δημιουργηθεί και στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων… Θα πρέπει , ωστόσο, να υπογραμμισθεί ότι στους σκοπούς του τάγματος του Αγίου Κωνσταντίνου εμπεριέχεται και η παντός είδους στήριξη του φιλανθρωπικού, πολιτιστικού ακόμη και πνευματικού έργου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να διαπιστωθούν οι σχέσεις του Τάγματος με το συγκεκριμένο Πατριαρχείο. Η μυστικότητα όμως της δράσης του δημιουργεί ένα πέπλο μυστηρίου. Πολλοί είναι αυτοί που το θεωρούν προθάλαμο Μασωνικών Στοών. Ειδικό καθεστώς προστασίας Φήμες τέλος αναφέρουν πως εν ενεργεία Μητροπολίτες είναι μέλη Μασωνικών Στοών. Λόγω όμως της ιδιότητας τους ως Αρχιερείς έχει θεσμοθετηθεί ένα ειδικό καθεστώς προστασίας τους. Ετσι είναι δύσκολο να αποδειχθεί η συμμετοχή τους αφού η αίτηση εγγραφής τους μένει ερμητικά κλειστή στο γραφείο του Μεγάλου Δασκάλου και δεν ανακοινώνεται. Στην Στοά της οδού Αχαρνών υπάρχουν κάποια εκκλησιαστικά κειμήλια, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές που έχουν δοθεί ως δώρο από εν ενεργεία Μητροπολίτη της ομογένειας. Αυτό πάντως που πρέπει να επισημανθεί είναι πως το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει την οργάνωση θα συνεχίζει να προκαλεί φήμες και πληροφορίες, η απόδειξη των οποίων θα κωλύεται.
Δεύτερη φορά που με ονομάζουν Παναγιώτη!
Την τρίτη, θέλω παρακαλώ πολύ τουλάχιστον ένα βαπτιστικό σταυρουδάκι δώρο!
Χαχαχαχα!
odi1 μου, δεν ξέρεις πόσο σέβομαι και πόσο με αγκίζουν οι άνθρωποι που έχουν την αξιοπρέπεια να στηρίζονται στα πόδια τους και να έχουν το κεφάλι τους ψηλά, χωρίς να εκμεταλλεύονται οικονομικές ή ηθικές εξουσίες. Είτε είναι ιερείς είτε οτιδήποτε άλλο. Αν διέκρινες, υποστηρίζω οποιονδήποτε άνθρωπο αισθάνεται καταδυναστευμένος από αυτό το ανιστόρητο κι απολίτιστο μόρφωμα που προτίστως μας απαξιώνει.
Δεν κατάλαβα όμως ακριβώς ποια είναι η αντίρρησή σου.
Τα καλά της εκκλησίας μπορούν να τα πλησιάσουν βιωματικά όσοι άνθρωποι θέλουν. Τα κακώς κείμενα της εκκλησίας όμως επιβαρύνουν όλους τους έλληνες πολίτες.
Τόσο απλά!
Είναι τραγικά μεγάλη η ευθύνη των πράξεων κάποιων ανθρώπων στην ιεραρχία, που έχουν δια βίου εξουσία χωρίς να τους έχει επιλέξει ο ελληνικός λαός και χωρίς να μπορεί να τους ελέγχει.
Τώρα θέλεις παραδείγματα; Χιλιάδες και τα ξέρεις. Για τι να πρωτομιλήσουμε… Ποιος έλεγχος ασκείται σε αυτούς; Τι είδους έλεγχος είναι;
Δεν πρόκειται να μιλησω για το βατοπαίδι, ούτε για κάποιο άλλο σκάνδαλο. Δεν με απασχολεί καθόλου να μπερδευτώ με τα πίτουρα και να ξιφομαχώ για συμφέροντα τρίτων. Θέλω να υπάρχουν θεσμοί που να το κάνουν σωστά αυτό.
Η ευθύνη του πολίτη δεν είναι να απονέμει δικαιοσύνη, ξέρεις, εδώ έχουμε μεγάλο έλλειμα παιδείας.
Η ευθύνη του πολίτη είναι να ασχολείται με τα κοινωνικά αιτήματα της εποχής του. Αυτά που απασχολούν αυτόν ή τους συνανθρώπους του. Αν κάποιο από αυτά τα αιτήματα λέει πως π.χ. κάποιος θεσμός δεν λειτουργεί σωστά, τότε θα μιλησουμε για το θεσμό. Με αυτό το σκεπτικό εδώ μιλάω για την Εκκλησία. Σε άλλο ιστολόγιο μπορεί να μιλάω για πολιτικά θέματα. Ο στόχος ο δικός μου είναι να συμμετέχω σε ένα διάλογο για να συνειδητοποιήσουμε εγώ και οι συνομιλητές μου, πως λειτουργούν οι θεσμοί. Σε επόμενο στάδιο θα μπορούσα να κάνω και προτάσεις για αλλαγές, αλλά είμαστε μακριά ακόμα.
Μπορώ ακόμα να σου θυμίσω τα πολλά κοινωνικά αιτήματα που μένουν σε εκκρεμότητα λόγω της αγκύλωσής μας και του ηθικού μας εγκλωβισμού σε αυτό το μόρφωμα που σου ανέφερα. Αν έχεις όρεξη τα καταγράφουμε κιόλας. Αν και είναι γνωστά τοις πάσοι.
Αλλά ακόμα είμαστε στο πρώτο βήμα. Επιτέλους να ξεκολλήσουμε. Να σταματήσουμε να είμαστε ετεροκαθοριζόμενοι, να σταματήσουμε να χωριζόμαστε σε φατριές, στους δικούς μας και στους άλλους, στους πιστούς και τους απίστους. Να μιλησουμε από καρδιάς για τα προβλήματα του κόσμου τούτου… Να αφήσουμε το πολύ το «κυριελέισον», εδώ ο κόσμος βράζει, τα προβλήματα είναι ανοιχτά, μπροστά μας. Και όλοι περιμένουμε. Τί περιμένουμε;;; Την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος εκβιάζουμε;;;; Σοβαρα;;; Το Άγιο Πνεύμα «Όπου θέλει πνει», ας το πάρουμε χαμπάρι. Δεν είναι ιδιοκτησία μας.
Βλεπεις οτι τα πραγματα δεν ειναι ετσι οπως φαινονται παντα.
Αυτο πρεπει να καταλαβετε εσεις οι……πιστοι και να ανοιξετε τα ματια σας και να πονηρευτητε (με την καλη εννοια ετσι;). Δεν υπαρχουν πια αυτα τα οποια λενε τα επεξεργασμενα βιβλια σας. Το πλοιο της εκκλησιας βουλιαξε. Οι απατες του ιερατειου καλου ή κακου εχουν αποκαλυφθει. Ολα παπαλα (ευτυχως). Ωρα η αληθεια να φανει (οσο δυσαρεστη και αν ειναι). Ειναι η ωρα…..
@Freedom of Mind,
Η ιδιότητα του μασώνου είναι ασυμβίβαστη για έναν συνειδητό ορθόδοξο χριστιανό, αδιανόητη για ιερείς. Παρεκτροπές, σκάνδαλα, ανθρώπινες αστοχίες υπήρχαν στην Εκκλησία από τα χρόνια του Χριστού, ανάμεσα στους Αποστόλους, υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντοτε. Στην Εκκλησία του Χριστού «πραγματικό κουμάντο» κάνουν οι (ενίοτε σιωπηλοί και άγνωστοι) ζώντες άγιοι, όχι όσους προβάλλουν (επιλεκτικά) τα ΜΜΕ. 🙂
@Πέτρο,
ο προβληματισμός σου είναι βάσιμος, όμως δεν συμφωνώ με τις εκτιμήσεις σου για τον λόγο της Εκκλησίας. Οι ιερείς που ιστολογούν σε όλη την Ελλάδα εκφραζόμενοι ελεύθερα είναι μια καλή πρώτη ένδειξη.
Ποια ψύχραιμη φωνή ακυρώθηκε; Ίσα ίσα νομίζω ότι είναι ένδειξη υγείας, να ακούγονται ελεύθερα φωνές που απηχούν διαφορετικές προσεγγίσεις σε διάφορα θεολογικά και κοινωνικά θέματα. Κανένα άτομο δεν διαθέτει (από μόνο του) το αλάθητο, ούτε καν οι άγιοι. 😉
Μου αρέσει πολύ η ρήση του Αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ «Βρές ἐσύ τήν εἰρήνη καί χιλιάδες θά ἀναπαυτοῦν κοντά σου». Δυστυχώς η ευτυχώς μόνο τον εαυτό μας μπορούμε να επηρεάσουμε (και πρέπει) να αλλάξουμε με το παράδειγμά μας. Και αυτό από μόνο του είναι τιτάνιο έργο. Αυτός είναι ο πνευματικός πόλεμος για τον οποίο διαθέτει τεράστια «τεχνογνωσία» η Εκκλησία μας. Μέσα μας και γύρω μας. Φυσικά δουλεύοντας γι’ αυτό τον στόχο, αλίμονο αν πέσουμε στην (δυτική) πλάνη της ατομικής σωτηρίας και μένουμε ασυγκίνητοι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας. Επίσης αλίμονο αν δεν κάνουμε σαφής διάκριση της αστοχίας (π.χ. αμαρτίας, πολεμικής κλπ.) από πρόσωπο που την πράττει.
Πράξεις που αναφέρεις όπως η προσκύνηση των λειψάνων εάν απηχούν αυτοπαραίτηση των όσων μπορούμε να κάνουμε εμείς οι ίδιοι, ή εκτελούνται ως μαγική, ψυχαναγκαστική υποχρέωση μιας πίστης για μεταφυσικό βόλεμα, ασφαλώς εκφράζουν παθογένεια. Η τιμή ανθρώπων που αγίασαν και ποτίστηκαν από τη Θεία Χάρη είναι ανεκτίμητη στα πλαίσια του πνευματικού μας αγώνα. Έχουν νόημα κι αξία ως έλλογη λατρεία και κίνηση συνειδητής με ταπείνωση εκζήτησης του ελέους του Θεού. Ακόμα και οι λέξεις έχουν ζουμί: ο πόλεμος θέλει μαχητές και γενναιότητα. Ο αγώνας σημαίνει δράση για αθλητές. 🙂
Ποια Θεϊα χαρη και ανοησιες;! Ανοητοι ειστε; Αν ειναι ετσι πηγαινετε να προσκυνεσετε τα λειψανα των προγονων των ιθαγενων Αμερικανων, των Αφρικανων σαμανων, των Ασιατων ολων, των ινδονησιων παπουα κλπ κλπ κλπ. Αντε ντε! Γιατι ειστε ακομα εδω; Γιατι και οι απογονοι τους παρουσιαζουν σαν «αγιους».
Και θα σου πω και κατι ακομα που εχει σχεση με τον ανθρωποκεντρισμο και την ελλειψη φαντασιας που μας διακατεχει μερικες φορες:
Ήταν ο Αδάμ Μαλάκας!?!
Δεν το λέω εγώ, το λένε 85 εκατομμύρια καθολικοί χριστιανοί σε κάτι νησιά στη νοτιοανατολική Ασία , που απορούν για την ομοιότητα της θρησκείας τους με τους αρχαίους μύθους της φυλής τους.
Στις απαρχές του κόσμου λοιπόν, μετά τη δημιουργία του κόσμου μας, ήταν καιρός να δημιουργηθεί το ανθρώπινο γένος. Έτσι ξεπήδηξε από ένα κομμάτι μπαμπού το πρώτο ανδρόγυνο, η γυναικά ονομαζόταν Μαγκάντα και ο άντρας ήταν ο Μαλάκας. Δεν νομίζω πως χρειάζεται να υπογραμμίσω τα κοινά χαρακτηριστικά Αδάμ-Μαλάκα..
Η κύρια διαφορά είναι πως οι Φιλιππινέζοι απ’ότι φαίνεται είναι πιο ρεαλιστές, κρίνοντας από τον μέσο άνθρωπο του 21ου αιώνα.
http://www.freewebs.com/sundangan/-%20New%20Folder/malakas%20at%20maganda.jpg
«………..Αιρετικόν άνθρωπον μετά δευτέρας και τρίτης νουθεσίας παραιτού…….«. Και προσεύχου εντόνως, θα πρόσθετε κανείς…….
Ευχαριστώ!
Συγχωρέστε με.